Bruker-88036 Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Privatetterforskerne fortalte at de hadde forstørret bildet og tatt forskjellige mål av ansiktene deres. De kom fram til at det var 91 prosent sikkert at det var dem.(dagbladet) Hmm.. tro hva slags software de bruker til slikt? 91 prosent sannsynlig. Jeg tror heller at dette er noen smarte detektiver som "viser fremgang" under etterforskningen sin. Så de på en måte rettferdiggjør at de arbeider med den? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Bruce Springsteen, Patti Smith og Bono på samme scene, synger Because the Night. Det server NRK 1 akkurat nå. Digg! Endret 30. april 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Noen som har et godt tips til programvare for å "fikse opp" raw-bilder? Er det Lightroom som gjelder? For min del er det i alle fall beklageligvis det. Jeg sier "beklageligvis" fordi det er det eneste som holder meg tilbake fra å konvertere totalt til Linux. Har prøvd Lightzone og Bibble, som er de eneste reelle alternativene for Linux jeg har hørt om, men det blir bare ikke like bra. Har brukt Lightzone en del i det siste, men i dag fyrte jeg opp Windows-boksen og brukte Lightroom igjen, og det er virkelig utrolig mye bedre*. *) "Bedre" i denne sammenhengen vil si at jeg finner det enklere å bruke. Dette er høyst subjektivt. Denne posten reflekterer kun min egen mening. Endret 30. april 2010 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 *) "Bedre" i denne sammenhengen vil si at jeg finner det enklere å bruke. Dette er høyst subjektivt. Denne posten reflekterer kun min egen mening. Best for deg. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Privatetterforskerne fortalte at de hadde forstørret bildet og tatt forskjellige mål av ansiktene deres. De kom fram til at det var 91 prosent sikkert at det var dem.(dagbladet) Hmm.. tro hva slags software de bruker til slikt? 91 prosent sannsynlig. Jeg tror heller at dette er noen smarte detektiver som "viser fremgang" under etterforskningen sin. Så de på en måte rettferdiggjør at de arbeider med den? Skal ikke kimse. Dagens teknologi for ansiktsgjenkjennelse er strengt tatt lenge forbi stadiet at det kan gjenkjenne ansikter, vinkelen er vanskelig, men at de kunne klare en mer eller mindre presis identifisering fra den vinkelen tror jeg. Nå er det jo faktisk folk som arbeider med ikke bare ansiktsgjenkjenning, men fullstendig biometrisk kroppsgjenkjenning, som ser hvordan du går, hvordan du ser ut, holdning og sånne greier. Og så vidt jeg vet er det ikke aktuelt å installere det overalt, nei. Det er nok heller snakk om tilgangskontroll til spesielle steder og bygninger. Men men, så Ratatouille igjen i dag, det er virkelig en koselig film. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Hmm.. tro hva slags software de bruker til slikt? 91 prosent sannsynlig. Jeg tror heller at dette er noen smarte detektiver som "viser fremgang" under etterforskningen sin. Så de på en måte rettferdiggjør at de arbeider med den? Noen kan ikke statistikk. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Filters - UV or not UV Hvis man er bittelitt nysgjerrig på det Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) .... Skal ikke kimse. Dagens teknologi for ansiktsgjenkjennelse er strengt tatt lenge forbi stadiet at det kan gjenkjenne ansikter, vinkelen er vanskelig, men at de kunne klare en mer eller mindre presis identifisering fra den vinkelen tror jeg. Nå er det jo faktisk folk som arbeider med ikke bare ansiktsgjenkjenning, men fullstendig biometrisk kroppsgjenkjenning, som ser hvordan du går, hvordan du ser ut, holdning og sånne greier. Og så vidt jeg vet er det ikke aktuelt å installere det overalt, nei. Det er nok heller snakk om tilgangskontroll til spesielle steder og bygninger. Men men, så Ratatouille igjen i dag, det er virkelig en koselig film. Tro om sannsynligheten øker desto mer uklart bildet som brukes er? DVS. hadde dette bildet vært litt mer uklart enn det er nå, ville sannsynligheten for treff da ha øket eller minsket? Et klarere bilde ville etter det jeg tenker meg gi en lavere sannsynlighet for treff fordi det da ville kommet frem ulikheter (i form av detaljer i f.eks. ansikt) som viskes bort i et så uklart bilde? Det jeg stusser mest over er nøyaktigheten de opererer med ved å tallfeste det til hele 91% ut fra et slikt bilde. Jeg har nok sett for lite på tv til å skjønne dette. Hmm.. tro hva slags software de bruker til slikt? 91 prosent sannsynlig. Jeg tror heller at dette er noen smarte detektiver som "viser fremgang" under etterforskningen sin. Så de på en måte rettferdiggjør at de arbeider med den? Noen kan ikke statistikk. Jo.. leste den. Mange ganger kan nok måten man velger å presentere statistikk på være til hjelp til å forklare det en mener. Endret 1. mai 2010 av pybalto Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Tro om sannsynligheten øker desto mer uklart bildet som brukes er? DVS. hadde dette bildet vært litt mer uklart enn det er nå, ville sannsynligheten for treff da ha øket eller minsket? Et klarere bilde ville etter det jeg tenker meg gi en lavere sannsynlighet for treff fordi det da ville kommet frem ulikheter (i form av detaljer i f.eks. ansikt) som viskes bort i et så uklart bilde? Det jeg stusser mest over er nøyaktigheten de opererer med ved å tallfeste det til hele 91% ut fra et slikt bilde. Jeg har nok sett for lite på tv til å skjønne dette. Sikker er jeg ikke, men et skarpere bilde vil nesten garantert gi mer nøyaktige treff, siden det gir flere holdepunkter for programvaren, slik jeg forstår det. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Det er ekstremt deilig å ha den stasjonære PC-en i live igjen. Etter 6 mnd med en skolelaptop som redigeringsmaskin, ble det NYDELIG å gå tilbake til i5-systemet, og med ATi 4870X2 skjermkort, går det meste ganske glatt. LR3 er jo også nydelig, og en klar forbedring over LR2. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Forloveden min har bursdag til uka, og jeg vurderer å kjøpe en mini-pc til henne. Er det noen som har anbefalinger? Francis . Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Asus Eee Seashell 1005HA flott data til en billig penge, og skal vel primert brukes til lette oppgaver som surfing og epost Lenke til kommentar
arela Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Bruce Springsteen, Patti Smith og Bono på samme scene, synger Because the Night. Det server NRK 1 akkurat nå. Digg! Patti var penere før, men skitt au - og gode gamle Jeff tilslutt Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Klokken 22:15 (akkurat nå!) i dag begynner det en god dokumentar på NRK1 om en foto/journalist fra avisen Finnmarken i Kirkenes. "Vår mann i Kirkenes" Etter sterk kritikk fra en av sine mest trofasate lesere, innser journalisten Hallgeir at lokalavisa Finnmarken ikke lenger er hva den var. Når hans nye, ferske kollega blir satt til å dekke årets begivenhet innser den garvede pressemannen at hans dager er talte og det på tide å løfte blikket. Det er ikke så lett når man er over 50 og med godt inngrodde vaner. Men finnmarkingen stiller ikke sitt lys under en skjeppe! Der det er liv er det mat. Der det er mat er det muligheter! Bli med på Hallgeirs store vendepunkt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Kommer nok på nrk nett-tv etterpå, ser doctor who nå Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Og vi vet alle at det er svært lite som er verdt å slå av doctor who for. Also, torchwood. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Pøh. Torchwood slår ikke Doctor Who. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Dr. Who er så fantastisk at jeg nå driver og mekker via 3G-nettet... 5% og 46 minutes remaining. Får iallefall sett den før jeg tar kveld. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Nei, ikke det jeg mente heller, men mente det var nesten like bra. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2010 Ja, Torchwood er nesten like bra. Ikke langt ifra. Vet du når neste sesong kommer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå