gorpium Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Noen som har et godt tips til programvare for å "fikse opp" raw-bilder? Er det Lightroom som gjelder? Lightroom er det beste som finnes etter min mening - spesielt versjon 3 som er på vei. Ellers er det mye i Capture One jeg liker. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Prøv Stavanger foto! Vist ikke ligg den på Ebay.... Har sendt mail - synes ebay høres skummelt ut Neiiida, har handla masse der å det har aldri vært noe krøll.... Siste jeg har hørt er at internett er bare en moteting som kommer til å forsvinne fort. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Det finnes PDF "printere" der ute på verdensveven. Tror til og med noen av de er gratis ? Alternativet er å installere OpenOffice, som faktisk støtter output til PDF. Jo mer jeg hører om OO, jo mer lyst får jeg til å teste det ut. Leser det PP filer direkte? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Jo mer jeg hører om OO, jo mer lyst får jeg til å teste det ut. Leser det PP filer direkte? Jada, OO leser office filene - men det er ikke alltid resultat blir like pent. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Går det ikke ann å lagre powerpoint presentasjon i et fremvisningsformat som kan åpnes på alle pc'er? Det følger da med en liten snutt i filen som gjør at man kan se presentasjonen uansett om man har powerpoint på pc'en eller ikke. Jeg har ikke tid å sjekke dette, men kanskje noen andre vet. Jeg har ikke brukt det noe særlig, men kan det være .pps-filer du tenker på? PDF er uansett løsningen for fototim, tror jeg. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Jo mer jeg hører om OO, jo mer lyst får jeg til å teste det ut. Leser det PP filer direkte? Jada, OO leser office filene - men det er ikke alltid resultat blir like pent. Takker. Laster ned as we speak. Om ikke konverteringa blir perfekt, så gjør egentlig ikke det så mye. Presentasjonene har sikkert godt av litt ekstra formatering uansett. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Går det ikke ann å lagre powerpoint presentasjon i et fremvisningsformat som kan åpnes på alle pc'er? Det følger da med en liten snutt i filen som gjør at man kan se presentasjonen uansett om man har powerpoint på pc'en eller ikke. Jeg har ikke tid å sjekke dette, men kanskje noen andre vet. ... PDF er uansett løsningen for fototim, tror jeg. Tror nok det. PDF er vel det eneste som gir meg fullkontroll over visning uavhengig av hva slags maskin det vises på. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Nerdeløsningen, forresten: Beamer, en LaTeX-klasse. (Kjekt for de som fyller slides med formler, men de som driver med slikt bør strengt tatt legge om presentasjonene sine etter min erfaring -- ikke særlig pedagogisk med en bøtte full av ligninger veggen!) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Apple er ikke glad i flash om dagen - her er det en som har tenkt på litt på det ... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Jo mer jeg hører om OO, jo mer lyst får jeg til å teste det ut. Leser det PP filer direkte? Jo mer du hører om objektorientering, jo mer får du lyst til å lese pixel-peeping-filer direkte?? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Trondster: *knis* Jeg er som kjent powerpointslave på jobb, og OO-bruker hjemme. Det er en temmelig lite gunstig kombnasjon. OO leser stort sett PP helt fint, men slides lagret i OO kan bli nokså rare i PP. Det er ugreit om man lager presentasjonen hjemme i OO, siden man aldri helt vet hva man får på jobb neste dag. Presentasjoner laget delvis i PP, delvis i OO blir ganske lite polerte, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Ah - for meg er det omvendt med OO og PP - jeg bedriver objektorientering på jobb og pixelpeeper hjemme... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Et drøyt steinkast fra Operaen i Bjørvika ligger en av Europas mest moderne ubåter Der har dere noe å ta bilde av. Dere som er i Oslo. (Dagbladet) Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Det finnes PDF "printere" der ute på verdensveven. Tror til og med noen av de er gratis ? Alternativet er å installere OpenOffice, som faktisk støtter output til PDF. Jo mer jeg hører om OO, jo mer lyst får jeg til å teste det ut. Leser det PP filer direkte? Halllooo.. OO er jo en gave fra gud jo... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Jo mer jeg hører om OO, jo mer lyst får jeg til å teste det ut. Leser det PP filer direkte? Jo mer du hører om objektorientering, jo mer får du lyst til å lese pixel-peeping-filer direkte?? JTDMFSFKMMVOV (Jeg Tror Du MisForStår ForkKortelsene Mine Med Viten Og Vilje) FØSDUTAOOFU ForØvrig Ser Det Ut Til At Open Office Fungerer Utmerket Endret 30. april 2010 av fototim Lenke til kommentar
Inc Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Jo mer jeg hører om OO, jo mer lyst får jeg til å teste det ut. Leser det PP filer direkte? Jo mer du hører om objektorientering, jo mer får du lyst til å lese pixel-peeping-filer direkte?? JTDMFSFKMMVOV (Jeg Tror Du MisForStår ForkKortelsene Mine Med Viten Og Vilje) FØSDUTAOOFU ForØvrig Ser Det Ut Til At Open Office Fungerer Utmerket Hmmm... nytt kråkespråk på gang Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Ikke bekymre deg - SNAFU. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Ur og Foto kunne ikke levere en Vertex 300 til meg, så jeg har bestilt en på B&H, samt en Fastpack 300 og fargefiltre til studioblits. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. april 2010 Rapporter Del Skrevet 30. april 2010 Siste jeg har hørt er at internett er bare en moteting som kommer til å forsvinne fort. Hadde det enda vært så vel - da hadde vi kanskje endelig blitt kvitt spam Stavanger Foto var utsolgt på akkurat den modellen, men de hadde storebroren (u-120) inne. Men den blir for stor for meg. De får visst inn nye sekker til uka; og da kanskje noen u60'er ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå