Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får jeg ta meg friheten til å spørre om noe helt annet?

 

Jeg har laget en fotobok i InDesign. Basert på en mal fra Blurb, og kjøpt ett eksemplar derfra.

 

Nå er det flere som er interressert i å kjøpe ett eksemplar av denne boka, og da gjerne med en liten slant i fortjeneste til meg. Blurb tilbyr nettopp denne tjenesten, å la meg få en bit av kaka hvis andre kjøper boka mi gjennom dem. Problemet er betalingen? Blurb sier de vil sende meg en sjekk når jeg har tjent en viss sum penger. Dersom samlet inntjening blir på bare noen hundrelapper, er det ikke ett saftig gebyr bare for å heve en utenlandsk sjekk, i hvertfall når den er i en annen valuta?

 

Er det noen norske firmaer som kan trykke boka direkte fra pdf'en jeg lastet opp til Blurb?

 

Kan du ikke lage deg en paypal konto som dem betaler inn på ?

 

Jeg har Paypal, Blurb godtar Paypal som betalingsmåte, men de er ikke så gira på å bruke Paypal til å betale ut penger. Sjekk er eneste måte å suge dollars ut av dem på. Ser ut som det enkleste bare er å droppe å tjene penger på det, det er bare til kjentfolk uansett.

 

...men sånn bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med Blurb. Kvaliteten på trykket er meget bra, og prismessig står de seg godt mot norske konkurrenter (JP, fotoboka.no, eurofoto).

Lenke til kommentar

Hadde eg ikkje vore opptatt med skule, og i ein alder av 16år, hadde eg gledeleg søkt.

Jeg så ikke på det som en hindring. ;)

Det er jo mulig, og eg vurdere det faktisk. Tingen er at det er mykje stress med skule nett no, også har eg jo sommarjobb og mykje anna å stressa med i sommar.

 

Eg får tenka på det.

Lenke til kommentar

Hadde eg ikkje vore opptatt med skule, og i ein alder av 16år, hadde eg gledeleg søkt.

Jeg så ikke på det som en hindring. ;)

Det er jo mulig, og eg vurdere det faktisk. Tingen er at det er mykje stress med skule nett no, også har eg jo sommarjobb og mykje anna å stressa med i sommar.

 

Eg får tenka på det.

Det får du gjøre. Hadde det vært sånn at du fikk jobben kunne du jo ha droppa sommerjobben ( :p ).

Jeg har svært lite stress med skolen nå i tillegg til at den er en generelt lat skole, så det hadde vært interessant.

Lenke til kommentar

Gleder meg til neste uke. Da utvider vi fotobutikken jeg jobber i fra 100 til 400 kvadratmeter :new_woot: Blir nok en del jobbing for å få alt i orden, men ut fra hva jeg har sett så blir det definitivt verdt slitet!

JP Byporten?

Kan vel ikke reklamere for mye her inne, men en bekreftelse må vel være lov :)

 

Japan Photo Byporten blir verdens største Japan Photo.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Sitter å vurderer en mini laptop som feks. Dell Inspirion Mini 10 til å ha med i kamerasekken. Formålet er å kunne ta backup av bilder på annet lagringsmedium + kunne sjekke ut bilder på en større skjerm. Nikon sitt program for å overføre bilder og ViewNX er tenkt å kjøre.

 

Noen som har erfaring med tilsvarende løsning om dette i det hele tatt fungerer ? Vet at disse ikke akkurat er noen rivjern når det kommer til ytelse.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med tilsvarende løsning om dette i det hele tatt fungerer ? Vet at disse ikke akkurat er noen rivjern når det kommer til ytelse.

Jeg har en av de originale Acer One utgavene med harddisk. Den er om du sier, ikke noe rivjern, men den fungerer overraskene godt. Det som er viktig, er å øke minne til 2GB, finne en litt mindre tung nettleser enn Firefox og noen bildeprogrammer som ikke er for CPU-sulten.

 

Hvis jeg skulle kjøpe nå, så ville jeg sett nøye på Asus Eee PC 1005PE (E etter P er viktig). Da får du vanvittig bra batteritid (6-11 timer avhengig av bruk), og ytelsen er på gjennomsnittet.

Lenke til kommentar

Kan vel ikke reklamere for mye her inne, men en bekreftelse må vel være lov :)

 

Japan Photo Byporten blir verdens største Japan Photo.

Er ikke reklamen verre en det, så er det nok ingen som hugger hodet av deg ;)

 

Hørte snakk om det på den lokale JP sjappa tidligere i dag; det er derfor jeg gjettet så godt :)

 

Ettersom du jobber i en butikk, så mener du kanskje noe om denne "farsen" her.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...