tomsi42 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg mener det er en tråd allerede. Me har ein liten stor fotoboktråd, om det var den du meinte. Nei, denne gangen tenkte jeg på en annen tråd. Om inspirerende fotografer - med linker og bilder. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Eit par forslag frå Google: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1054982 (med bilete, so det er kanskje denne) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=353872 (utan bilete, men mange lenkjer) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Eit par forslag frå Google: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1054982 (med bilete, so det er kanskje denne) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=353872 (utan bilete, men mange lenkjer) Det var den første jeg tenkte på. Hadde glemt den andre. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Eit par forslag frå Google: Takker - glimrende linker - skal leses. Takk! Edit: Jo - hadde lest første tråd, men skal lese igjen. Edit II: ÆVVE! Det andre Don McCullin-bildet gjorde vondt! Endret 28. april 2010 av Trondster Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Hvor gammel er du? 17 (hvilket forøvrig står i profilen ) Endret 28. april 2010 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Hvor gammel er du? 17 (hvilket forøvrig står i profilen ) Duh - du snakker med C₈H₁₀N₄O₂, ikke CH₃CH₂OH. Edit: C₂H₅OH, mener jeg. Er rusten i kjemi - det er underforstått hvordan de ligger.. Endret 28. april 2010 av Trondster Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Treff i Drammen høres gøy ut! Francis Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Ble litt satt ut nå. Skulle sjekke prisen på de nye sekkene til Lowepro - de derre store beistene Pro Trekker AW. Pro Trekker 600 AW koster på B&H underkant av 2000 kr + mva. Den samme sekken koster på Japan Photo 5000 kr. Jeg synes det er bak mål fra Lowepro sin side å prise de så mye i Norge. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Ble litt satt ut nå. Skulle sjekke prisen på de nye sekkene til Lowepro - de derre store beistene Pro Trekker AW. Pro Trekker 600 AW koster på B&H underkant av 2000 kr + mva. Den samme sekken koster på Japan Photo 5000 kr. Jeg synes det er bak mål fra Lowepro sin side å prise de så mye i Norge. Hvis det ikke er JP som vil tjene litt penger da. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Fått med meg den igjennom foto.no sine mailer jeg. Same her. Eg føler at Akam skriver om Gearfagotry, mens Foto.no skriv meir om faktisk fotografi og utstillingar. Eg liker sistnemde best. *host host* Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Hvis det ikke er JP som vil tjene litt penger da. Er ikke samme sekk. Prisen hos Ur og Foto er i samme klasse også. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Fått med meg den igjennom foto.no sine mailer jeg. Same her. Eg føler at Akam skriver om Gearfagotry, mens Foto.no skriv meir om faktisk fotografi og utstillingar. Eg liker sistnemde best. Selv om bildene er viktigst for meg, leser og sier jeg ikke så mye om dem. Det er fordi bilder taler sitt eget språk, og egner seg egentlig ikke særlig godt for samtale. Snakker en for mye om et bilde, da blir selve bildet overflødig. Som jeg pleier å si (og gjenta til det kjedsommelige) når denne diskusjonen kommer opp - critics discuss art, artists discuss brushes. Ellers: Nå har jeg nettopp hatt med meg kameraet ut i bølgene, og det ble ganske vått, så jeg spylte det med hageslangen etterpå. Fint med en værtetting man stoler på. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 critics discuss art, artists discuss brushes. Fritt oversatt til fotoverden: Kritikere diskuterer bilder, fotografer diskuterer fotoutstyr! Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Får jeg ta meg friheten til å spørre om noe helt annet? Jeg har laget en fotobok i InDesign. Basert på en mal fra Blurb, og kjøpt ett eksemplar derfra. Nå er det flere som er interressert i å kjøpe ett eksemplar av denne boka, og da gjerne med en liten slant i fortjeneste til meg. Blurb tilbyr nettopp denne tjenesten, å la meg få en bit av kaka hvis andre kjøper boka mi gjennom dem. Problemet er betalingen? Blurb sier de vil sende meg en sjekk når jeg har tjent en viss sum penger. Dersom samlet inntjening blir på bare noen hundrelapper, er det ikke ett saftig gebyr bare for å heve en utenlandsk sjekk, i hvertfall når den er i en annen valuta? Er det noen norske firmaer som kan trykke boka direkte fra pdf'en jeg lastet opp til Blurb? Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 critics discuss art, artists discuss brushes. Fritt oversatt til fotoverden: Kritikere diskuterer bilder, fotografer diskuterer fotoutstyr! Så i utfordringstrådene, bildekritikken og månedstrådene burde vi bare diskutert utstyr og ikke bildene. Det er derfor jeg med vilje ikke har nevnt exif informasjon i min pågående aprilfest, men det er jo ingen som spør etter det heller. :!: Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Er det noen som vet om det finnes en plate man kan kjøpe/nedlasting man kan betale for som har Kurt Nilsen sin versjon av Mitt lille land? http://www.tv2nyhetene.no/snop/se-kurts-tv-2film-2265875.html Francis Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Gleder meg til neste uke. Da utvider vi fotobutikken jeg jobber i fra 100 til 400 kvadratmeter Blir nok en del jobbing for å få alt i orden, men ut fra hva jeg har sett så blir det definitivt verdt slitet! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Gleder meg til neste uke. Da utvider vi fotobutikken jeg jobber i fra 100 til 400 kvadratmeter Blir nok en del jobbing for å få alt i orden, men ut fra hva jeg har sett så blir det definitivt verdt slitet! JP Byporten? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Får jeg ta meg friheten til å spørre om noe helt annet? Jeg har laget en fotobok i InDesign. Basert på en mal fra Blurb, og kjøpt ett eksemplar derfra. Nå er det flere som er interressert i å kjøpe ett eksemplar av denne boka, og da gjerne med en liten slant i fortjeneste til meg. Blurb tilbyr nettopp denne tjenesten, å la meg få en bit av kaka hvis andre kjøper boka mi gjennom dem. Problemet er betalingen? Blurb sier de vil sende meg en sjekk når jeg har tjent en viss sum penger. Dersom samlet inntjening blir på bare noen hundrelapper, er det ikke ett saftig gebyr bare for å heve en utenlandsk sjekk, i hvertfall når den er i en annen valuta? Er det noen norske firmaer som kan trykke boka direkte fra pdf'en jeg lastet opp til Blurb? Kan du ikke lage deg en paypal konto som dem betaler inn på ? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Da har jeg sendt mail om frilanser hos Akam. Er det stor konkurranse om det her inne eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå