Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei og god kveld, lenge siden sist.

 

Har to spørsmål jeg tør vedde fem kroner på at noen klarer å komme med vettuge svar på:

 

1: Når jeg kjøpte Nikon D300 på JP, så kjøpte jeg det med SuperSikring. Etter et lite uhell i dag (alt gikk bra) så bestemte jeg meg for å sjekke nøyaktig hva det er forsikringen dekker. Jeg ser at det står at den dekker reperasjon, men hva om kameraet er helt ødelagt? Får jeg da et tilsvarende eller bedre produkt, eller blir jeg kreditert det beløpet jeg betalte? Det ser også ut til at jeg har klart å miste papirene, gjør dette noe, eller er alt registrert på navn og adresse?

 

"Sop sammen så mye av delene som du klarer og kom hit med dem. Du får et nytt og tilsvarende eller bedre tilbake." Var svaret jeg fikk da jeg spurte om det samme.

Lenke til kommentar

 

På kanten. 5D går for 6-7000, 17-40 for 4-5000, 50 1.4 rundt 2000, da syns jeg ikke "pakkepris" burde ligget over maks 12000 ;)

Har sett 5D til 5000 også. Går med samme tanker selv, bytte ut alt jeg har med en 5D og en 50mm.

 

Jeg prøvde meg på 12K. Han kan selge 5D+17-40 for 11K og 5D+50/1,4 for 8K.

 

Det kryr av brukte 5D'er. Nå er det en til på dotten. Kom inn idag.

Like greit å vente. Jeg har 50-60 fargefilmer som skal eksponeres, fremkalles og skannes.

 

 

 

Lenke til kommentar

Stages of a photographer. Men jeg synes det er rart «the HDR hole» ikke går under 0 på y-aksen.

Flirte godt av denne, er ikke så vanskelig å kjenne igjen seg selv (og andre) her.

Spesielt HDR-hole... olala

 

En annen ting som folk ser ut til å bli stuck i er de patetiske polaroid-templatene. Blir nesten fysisk uvel hver gang jeg ser et "polaroid"-bilde lastet opp fra iPhone... Er dette del 1 av "10 steps to becoming a hipster"?

Lenke til kommentar

Er det bare meg som har fått med seg at Nordens største fotomesse pågår i Kristiansund i disse dager ?

 

Fikk vite det på NRK-nyhetene i dag :roll:

Er klar over det, ja. Men det er jo primært en fotografi-messe og ikke en fotoutstyrs-messe da.

 

Det trekker ned ja,for hvem pokker er det som bryr seg om fotografier :D

 

Var bare litt forvirret over at jeg ikke har oppfanget det før i dag.

Lenke til kommentar

Hm. Har sendt jobbsøknad til lokalavisa. Fikk ganske positivt svar. Skal på sånn jobbintervjugreie på mandag.

 

Lurer på hvor dette skal ende.

 

Kanskje du har uflaks og ender opp med noe engasjement eller annet ufint.

Leste akkurat Kennys omtale av 50D, og han ender opp med å lovprise ... 5D. Er ikke det litt dumt når man skal skrive om ... 50D?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...