C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 25. april 2010 Rapporter Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Må bare spørre: Hva skal dere med politiradio? For min del hadde det i alle fall vært for PJ-bruk. Men jeg veit ikke helt hvor nyttig det egentlig hadde vært. I dag klarte jeg meg i alle fall fint uten; en gedigen røyksky talte for seg selv, så jeg spurta i dens generelle retning og kom fram sammen med ambulansene. Litt av fangsten ligger i spoileren. EDIT: Det har skjedd noe grusomt med kvaliteten på de stakkars bildene, men dere skjønner vel poenget. Endret 25. april 2010 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. april 2010 Rapporter Del Skrevet 25. april 2010 Ingen har kulere flaskeåpner enn meg. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 25. april 2010 Rapporter Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Da blir det nok en ny politiradio på meg. Har sett litt på Uniden Bearcat 3500XLT. Eneste minuset er at den har SMA antennekontakt og ikke BNC. Men det frister og heller kjøpe nytt pola filter siden det jeg har nå er så ripete siden jeg glemte meg bort og la kamera + filter bak i bilen der det lå andre ting. Heldigvis gikk det ut over filteret da, men det ble så ripete at i motlys så blir det flare og "lys prikker". Lee filter system "må" jeg ha og. Nei, jeg må se å skaffe meg ekstrajobb i helgene og på ettermiddagen. Har vurdert litt taxi kjøring når jeg blir 20 om under en måned hvis det er mulig. Endret 25. april 2010 av Audi TDI Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. april 2010 Rapporter Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Emne: 20-700mm mot 50mm Hei, jeg er interessert i å bytte/selge min 110% strøkne 50mm 1.8 II.Objektivet ditt hørtes gøy ut, men jeg må be om et bedre tilbud enn 2500,- i mellomlegg. Objektivet mitt er som sagt helt strøket. Jeg bor i Stavanger. Raddlasst. Fuck det. Hadde jeg hatt en 20-700mm så skulle jeg faenmeg ha beholdt den selv. Edit: Forøvrig mistenker jeg at personen enten er full eller en nigeriansk prins. Edit2: Så jeg satt like gjerne prisen opp med 500. Endret 25. april 2010 av sn0dig Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 Emne: 20-700mm mot 50mm Hei, jeg er interessert i å bytte/selge min 110% strøkne 50mm 1.8 II.Objektivet ditt hørtes gøy ut, men jeg må be om et bedre tilbud enn 2500,- i mellomlegg. Objektivet mitt er som sagt helt strøket. Jeg bor i Stavanger. Raddlasst. Fuck det. Hadde jeg hatt en 20-700mm så skulle jeg faenmeg ha beholdt den selv. Edit: Forøvrig mistenker jeg at personen enten er full eller en nigeriansk prins. Edit2: Så jeg satt like gjerne prisen opp med 500. Haha, jeg gjetter på full. Tror ikke "Raddlasst." er et ord google translate vil komme med. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 Hva trur dere verdien på Canon 28-80mm f/2,8-4 L og Canon 80-200mm f/2,8 L er? Regner med bruktverdien på en 17-40mm f/4 L er ca. 4-4500kr.? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Ikke enda, men det skal bli noe digitalt krypterte greier snart, visstnok. Prata med en kontakt i brannvesenet om det for en stund siden, han sa at de bruker så lang tid på det at det er like greit å skaffe en radioscanner. Jeg lurer på hvor lang tid det tar fra de begynner med det nye sambandet til noen knuser krypteringa. Kan umulig være så vanskelig. Men det vil vel være ganske ulovlig. Krypteringen i TETRA er ganske mye hardere enn i GSM (og gammel politiradio er helt ukryptert analogt samband, så det er trivielt å avlytte). Det finnes utstyr for å knekke GSM i sanntid, men dette er nok ganske mye dyrere enn en rimelig ordinær analog radio som er det som trengs for å avlytte dagens politisamband. Og hovedgrunnen til at GSM lar seg avlytte "lett" er at krypteringen har en del grunnleggende designfeil samt at standarden er såpass åpen at det er rimelig lett å få tak i dokumentasjon. De som har designet TETRA har lært av feilene som ble gjort når GSM ble designet, og i tillegg er TETRA mye mer lukket siden det er tiltenkt for mye mer begrensede og sikkerhetskritiske bruksområder. Endret 26. april 2010 av Sutekh Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 Steike. Gjett hvem som vant et kabinett på hardware.no sin facebookside i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 I natt drømte jeg at Simon Aldra lagde kanin til middag når jeg var på besøk. På tide å henge litt mindre her? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 Hva i heiteste huleste helvete? Oppsøk psykolog. () Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 Been there, done that Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Jeg lurer på hvor lang tid det tar fra de begynner med det nye sambandet til noen knuser krypteringa. Kan umulig være så vanskelig. Men det vil vel være ganske ulovlig.Og hovedgrunnen til at GSM lar seg avlytte "lett" er at krypteringen har en del grunnleggende designfeil samt at standarden er såpass åpen at det er rimelig lett å få tak i dokumentasjon. De som har designet TETRA har lært av feilene som ble gjort når GSM ble designet, og i tillegg er TETRA mye mer lukket siden det er tiltenkt for mye mer begrensede og sikkerhetskritiske bruksområder. Nettopp. Det er litt trist at "ingeniørprotokoller" som GSM og WEP har bidratt til å gi krypto et litt frynsete rykte. Riktig implementert, så er krypto rimelig skuddiskkert. Så lang tid som de har brukt på å få på plass nødnettet (og med eget direktorat og greier), så får vi jaggu håpe at de har latt noen kvalifiserte kryptologer se på det... En god kryptoprotokoll, som f.eks SSL, avhenger dog ikke av noe slags hemmelighold for å være vanntett. Endret 26. april 2010 av Anew Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 Det er jo trist da, men sikkert bra at det blir kryptert. Så lenge ikke flynettet blir kryptert så bryr ikke jeg meg noe særlig. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Klassiker. En uerfaren statistiker/matematiker/programmør som kikker på krypto og tenker - Kryptografi? Det er da lett! Jeg lager min egen algoritme. ..Som stort sett uten unntak ender opp i noe som i dagens populærkultur gjerne kalles en FAIL. How to write you own cryptography algorithm? Kort oppsummert: "Don't!". Endret 26. april 2010 av Trondster Lenke til kommentar
# offline Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 Flere Canon 1DmkIII til salgs på foto.no nå. Priser fra 11500-15000kr. Alle er lite brukt. Sn0dig, hva måtte du ut med for din 1DmkIII? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 14500. Nå må du nesten skjerpe deg og bare gå for en A850, ellers blir du like ille som meg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 14500. Nå må du nesten skjerpe deg og bare gå for en A850, ellers blir du like ille som meg. +1 Bortsett fra det at han er vel allerede verre enn deg Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 http://animalpicture.ru/wp-content/uploads/2010/04/193-990x634.jpg Det man kan kalle naturfoto? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. april 2010 Rapporter Del Skrevet 26. april 2010 Er det noen som har noe fornuftig å melde i denne tråden ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå