Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hmm... EF 2x II extender eller fly/politiradio? Trenger begge deler, men har bare råd til en av delene. :p

Har ikke politi gått over til nytt system da? Som ikke lar seg lytte på av utenforstående?

Ikke enda, men det skal bli noe digitalt krypterte greier snart, visstnok. Prata med en kontakt i brannvesenet om det for en stund siden, han sa at de bruker så lang tid på det at det er like greit å skaffe en radioscanner.

 

Jeg lurer på hvor lang tid det tar fra de begynner med det nye sambandet til noen knuser krypteringa. Kan umulig være så vanskelig. Men det vil vel være ganske ulovlig.

 

Jeg har ikke rota meg til å skaffe noen scanner enda, så Audi TDI, hvis du kjøper en er jeg interessert i å vite hva slags og fra hvor. Jeg har ikke helt funnet den optimale enda, men Uniden Bearcat 72XLT synes jeg ser ganske grei ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Sigma 150mm macro, 50mm macro, 50mm/1.4, Canon 17-40mm.

Greie saker det der.

I mitt tilfelle blir det vell Sigma 150mm makro, 50/1,4 og noe på 20-28mm. Kanskje noe på 85-100mm etterhvert.

 

Er de fleste 150mm makroene gode eller er det mange dårlige versjoner der ute?

 

Sigma 50/1,4 eller Canon 50/1,4? Hva er å anbefale? Prisene er ganske like.

 

 

Edit: er det 100 eller 150K antall eksponeringer Canon garanterer på 5D? Ett brukt eksemplar som har 15-20K eksp. er vell ingenting.

Er det noe spesielt med en 5D man bør være obs på når man kjøper brukt?

Har ikke hørt om noen dårlige 150mm.

 

Man bør vel se på hvordan det ser ut. Det sier jo mye om hvordan det er behandlet. Det er ikke mulig å sjekke ant. eksponeringer så jeg ville tatt det selger sier med en klype salt. Uansett så tar det mye fotografering til for å nå 150000 bilder.

 

Jeg liker min Sigma 50mm..

Lenke til kommentar

Hmm... EF 2x II extender eller fly/politiradio? Trenger begge deler, men har bare råd til en av delene. :p

Har ikke politi gått over til nytt system da? Som ikke lar seg lytte på av utenforstående?

Ikke enda, men det skal bli noe digitalt krypterte greier snart, visstnok. Prata med en kontakt i brannvesenet om det for en stund siden, han sa at de bruker så lang tid på det at det er like greit å skaffe en radioscanner.

 

Jeg lurer på hvor lang tid det tar fra de begynner med det nye sambandet til noen knuser krypteringa. Kan umulig være så vanskelig. Men det vil vel være ganske ulovlig.

 

Jeg har ikke rota meg til å skaffe noen scanner enda, så Audi TDI, hvis du kjøper en er jeg interessert i å vite hva slags og fra hvor. Jeg har ikke helt funnet den optimale enda, men Uniden Bearcat 72XLT synes jeg ser ganske grei ut.

 

Må bare spørre: Hva skal dere med politiradio? :p

Lenke til kommentar

Canon EF 50/1,4 USM er vell en selvfølge når man har en 5D?

Vurdér også Sigmalux 50/1.4 (skal være enda litt bedre på full åpning) og Zeiss ZE Makro-Planar 2/50, sistnevnte hvis du prioriterer makro og bildekvalitet framfor autofokus og et ekstra trinn lys.. :)

 

Har man lyssterk optikk (2.8 og kjappere), og liker å plassere fokusplanet presist, er en S-mattskive virkelig å anbefale.

Lenke til kommentar

Må bare spørre: Hva skal dere med politiradio? :p

De skal vel ut å grisekjøre og vil vite hvor onkel ligger og lusker i buskene :ph34r:

 

Det var ihvertfall det en kollega av meg brukte den til. Men han gikk på en smell en gang - det var helt stille helt til en stemme sa "Vink inn rød Mazda" - og litt lengre frem sto det en med slikkepott og vinket ham inn ...

 

Det er vistnok Oslo, Follo, Romerike og Østfold som har gått over tilnytt system. Og resten kommer vel etterhvert.

Lenke til kommentar

Sikkert tatt opp million ganger men jeg spør likvel. Bildene min har mye mer kontrast og mørkere hos Flickr og zenfolioen enn de bildene jeg har på min maskin. Bruker sRGB hele veien på maskinen.

NMV egentlig. Ser at JPG er noe forbanna !"#¤%&/("%¤& skap som ikke er duganes til HS bilder.

Lenke til kommentar

På Politiradioen i hjembygda, ofte kalt lokalradioen av opplagte grunner, fikk vi en julaften en koselig melding. "Da ønsker vi alle våre betjenter og lyttere en riktig god jul, vi ser frem til et nytt år, med en stadig økende lytterskare"

 

Det er jo blitt en offentlig radiokanal :)

 

 

Etter at Post – og Teletilsynet åpnet for at hvem som helst lovlig kunne lytte på politiets samband, står politiet helt uten virkemidler for å avgrense hvem som lytter på politiradioene. For en drøy tusenlapp kan hvem som helst gå i radiobutikkene og kjøpe utstyr som kan avlytte politifrekvensen. Vittige tunger hevder nå at politiradioen er den radiokanalen som har størst økning i antall lyttere.

 

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

På Politiradioen i hjembygda, ofte kalt lokalradioen av opplagte grunner, fikk vi en julaften en koselig melding. "Da ønsker vi alle våre betjenter og lyttere en riktig god jul, vi ser frem til et nytt år, med en stadig økende lytterskare"

Har faktisk opplevd "Velkommen til Hedmark politidistriktssending, og nå har vi et ønske fra en av våre lyttere, Another Day in Paradise av Phil Collins, først skal vi høre fra sponsoren vår, Justisminister Knut Storberget.. eller ikke" en gang jeg og en kompis hadde nattevakt i en lokalavis. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...