Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

That said, det var shopping på et nivå jeg ikke har sett siden jeg så noen som aldri har brukt photoshop forsøke å shoppe i fylla.

Noen ganger blir det kunst av slikt. Men som oftest, blir det bare trist.

Og noen ganger blir det suksess av lekekrig med salongrifle. Men det er like usannsynlig som at noen som aldri har brukt photoshop som shopper i fylla skal skape kunst.

 

:p

 

Jeg tror de har andre saker de bruker mer tid på i RanaBlad for tiden. That said, det var shopping på et nivå jeg ikke har sett siden jeg så noen som aldri har brukt photoshop forsøke å shoppe i fylla.

Vel, jeg og en kompis har konkludert med at RanaBlad har tre typer bilder: De med glorie, de med ekstremvidvinkelbilder av folk og de av politibiler. Tror ikke jeg har sett ett eneste fotballbilde uten glorie.

Ikke helt usant, men jeg tror de faktisk har en eller to ansatte fotografer, de burde gjøre bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror de har andre saker de bruker mer tid på i RanaBlad for tiden. That said, det var shopping på et nivå jeg ikke har sett siden jeg så noen som aldri har brukt photoshop forsøke å shoppe i fylla.

Vel, jeg og en kompis har konkludert med at RanaBlad har tre typer bilder: De med glorie, de med ekstremvidvinkelbilder av folk og de av politibiler. Tror ikke jeg har sett ett eneste fotballbilde uten glorie.

 

Ser ikke noen galt i det,mange som opphøyer fotball til en gud :)

Lenke til kommentar

Det er strengt forbudt å kalle Frydenlund Fatøl for et kjedelig øl. Det er faktisk blant det mest interessante pilsner-ølet fra Norge. Særdeles fyldig og rundt, uten å bli for bittert. Et fantastisk øl til mat av den litt kraftigere sorten.

:thumbup:

 

edit: Jeg kjøper ikke (av prinsipp) øl som faktisk er kjedelig.

 

Når man har drikket nok av de brune pleier man og sovne,om det er pga. at de er kjedelige klarer jeg ikke å resonnere meg fram til på gitte tidspunkt :p

Lenke til kommentar

 

Problemet er at man ikke får lov til å selge øl over 5% i butikkene, og da blir det fort kunstige grenser. Noen butikker er kun ute etter å selge det som gir best marginer, noen butikker skal selge det som er billigst (fordi den jevne idiot er kun opptatt av pris), og noen butikker prøver å ha et godt utvalg.

 

Pris,mengde og alkoholprosent er kluet som allmuen legger til grunn før helgefylla slår inn :)

 

Jobber med en som først spør om hvor stor alkoholprosent ølet har før han handler*,kan også legge til at man sjelden ser han edru i helgene uansett tid på døgnet.

 

*kjøper helst sideimportert øl i større kvanta fra grå-markedet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt 550D uten tvil. 5000 kr mindre og HD video mer.

 

Morsomt med fullformat, men ikke når man må betale såpass mye og samtidig miste vesentlige deler av morsomhetene.

 

Hvis fullformat er så gøy, kjøp 550D + 5D. TO hus er bedre enn ett og særlig når du kan bruke noen av objektivene om hverandre.

 

 

Jeg begynte å sjekke ut 5D. Ifølge favoritt siden deres så kommer den ganske jevnt ut med A-850 når man tenker på alder og prisforskjell. En brukt 5D ligger på ca. 5K.

 

Har ikke Ingardj en 5D? Er du fornøyd eller bytter du den ut med mkII straks feriepengene havner på konto?

 

 

Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt 550D uten tvil. 5000 kr mindre og HD video mer.

 

Morsomt med fullformat, men ikke når man må betale såpass mye og samtidig miste vesentlige deler av morsomhetene.

 

Hvis fullformat er så gøy, kjøp 550D + 5D. TO hus er bedre enn ett og særlig når du kan bruke noen av objektivene om hverandre.

 

 

Jeg begynte å sjekke ut 5D. Ifølge favoritt siden deres så kommer den ganske jevnt ut med A-850 når man tenker på alder og prisforskjell. En brukt 5D ligger på ca. 5K.

 

Har ikke Ingardj en 5D? Er du fornøyd eller bytter du den ut med mkII straks feriepengene havner på konto?

Er veldig fornøyd. Har ikke sett noe 5d2 bilder som tyder på at det er et bedre kamera. Så det blir nok ikke nytt kamera før 5d3. Det er et kamera uten noe slags dill dall. Fortsatt populært blant både hobbyfotografer og profesjonelle.

 

Så finner du et til 5k så er det bare å slå til. Da har du råd til flere skikkelige objektiver.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd. Har ikke sett noe 5d2 bilder som tyder på at det er et bedre kamera. Så det blir nok ikke nytt kamera før 5d3. Det er et kamera uten noe slags dill dall. Fortsatt populært blant både hobbyfotografer og profesjonelle.

 

Så finner du et til 5k så er det bare å slå til. Da har du råd til flere skikkelige objektiver.

Det er flere 5D'er tilsalgs på foto.no til 5K. Som du sier, jeg får mye grei/god optikk for 5-10K hvis jeg svelger "særheta" mi og velger å være som alle andre :p

 

Hva har du av optikk?

 

Canon EF 50/1,4 USM er vell en selvfølge når man har en 5D?

 

Sigma 150/2,8 må man også ha nå som det er snart sommer :)

Hvordan er Sigma 1,4X TC og 150/2,8 makro sammen?

Lenke til kommentar

Hmm... EF 2x II extender eller fly/politiradio? Trenger begge deler, men har bare råd til en av delene. :p

 

Eller. Trenger vel strengt tatt ikke noen av delene, men har lyst på begge deler. :p

 

Kjøp deg en politiradio du,eller en EF 1,4 Extender :)

 

Bildekvaliteten blir betraktelig dårligere hvis man dobler brennvidden og ræva blender,og husk at en extender passer bare på enkelte L-objektiver.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd. Har ikke sett noe 5d2 bilder som tyder på at det er et bedre kamera. Så det blir nok ikke nytt kamera før 5d3. Det er et kamera uten noe slags dill dall. Fortsatt populært blant både hobbyfotografer og profesjonelle.

 

Så finner du et til 5k så er det bare å slå til. Da har du råd til flere skikkelige objektiver.

Det er flere 5D'er tilsalgs på foto.no til 5K. Som du sier, jeg får mye grei/god optikk for 5-10K hvis jeg svelger "særheta" mi og velger å være som alle andre :p

 

Hva har du av optikk?

 

Canon EF 50/1,4 USM er vell en selvfølge når man har en 5D?

 

Sigma 150/2,8 må man også ha nå som det er snart sommer :)

Hvordan er Sigma 1,4X TC og 150/2,8 makro sammen?

Jeg har Sigma 150mm macro, 50mm macro, 50mm/1.4, Canon 17-40mm. Skal ha meg Canon 70-200mm/4 is og lee filtersystem. Så har jeg det jeg trenger (yeah right :p ). I sommer blir det masse bildetaking.

 

Jeg har sett eksempler med TC og bildekvaliteten holder seg.

Lenke til kommentar

Jeg har Sigma 150mm macro, 50mm macro, 50mm/1.4, Canon 17-40mm.

Greie saker det der.

I mitt tilfelle blir det vell Sigma 150mm makro, 50/1,4 og noe på 20-28mm. Kanskje noe på 85-100mm etterhvert.

 

Er de fleste 150mm makroene gode eller er det mange dårlige versjoner der ute?

 

Sigma 50/1,4 eller Canon 50/1,4? Hva er å anbefale? Prisene er ganske like.

 

 

Edit: er det 100 eller 150K antall eksponeringer Canon garanterer på 5D? Ett brukt eksemplar som har 15-20K eksp. er vell ingenting.

Er det noe spesielt med en 5D man bør være obs på når man kjøper brukt?

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...