olegunnaro Skrevet 23. april 2010 Rapporter Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Ouch - hørtes dyrere ut en knusingen av min 50mmf/1.4 ... Tja, var ikke helt artig, nei - ser uansett ut som at reperasjon blir dekt, if that fails så ble jeg pusha på supersikring fra japan photo da jeg kjøpte objektivet. Så tar det ikke SÅÅ tungt. Endret 23. april 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. april 2010 Rapporter Del Skrevet 23. april 2010 Japanerene har kommet med en ny og revolusjonerende teknikk som gjør nye ting mulig nå. http://www.shof.msrcsites.co.uk/amazing.jpg Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 23. april 2010 Rapporter Del Skrevet 23. april 2010 Jaja, da har jeg blitt engasjert til å ta konfirmasjonsfoto på location! Noen som har erfaring med konfirmantfotografering som har noen tips de vil dele? Hvor mange bilder, hvor mange forskjellige utsnitt osv. er det vanlig å ta? Ta så masse som du har tid til ? Og ikke fokuser bare på det de vil ha. Er mange her på akam osv som kjører unnskyldningen om at "de ville ha det slik" om bildene er dårlige / kjipe / kjedelige (protip; kunden er ikke fotograf, og har dårlig smak). Så lurt å pushe på litt for å få tatt bildene du liker også. Så liker ofte kunden de best etterpå også. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 23. april 2010 Rapporter Del Skrevet 23. april 2010 Da er det bare å selge Effektivitet er ganske greit. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Herregud så vondt jeg har i overalt-en. Har vært i russedåp som begynte kl 16.00 og kom hjem fra russebuksevrenging rett over 1.. og kamera ligger i bilen der som dåpen var. D'oh. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Jaja, da har jeg blitt engasjert til å ta konfirmasjonsfoto på location! Noen som har erfaring med konfirmantfotografering som har noen tips de vil dele? Hvor mange bilder, hvor mange forskjellige utsnitt osv. er det vanlig å ta? Det ble diskutert i fjor i flere poster,blant annent denne og denne. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Sony A-850 eller Canon 550D? A-850 +stor søker +godt grep +billig FF -stor -dyrt når man inkluderer optikken som man vil ha. 550D +HD video (kan være morsomt?) +liten og lett +god APS-C som er god på høy ISO +billig, blir billigere? -dårlig grep -byggekvalitet -liten søker 550D fanget interessen min etter å lest testen på dpreview og akam artikkelen om HD-video. Men det er Canon Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Jeg hadde tatt A850. Uten tvil. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Jeg hadde valgt 550D uten tvil. 5000 kr mindre og HD video mer. Morsomt med fullformat, men ikke når man må betale såpass mye og samtidig miste vesentlige deler av morsomhetene. Hvis fullformat er så gøy, kjøp 550D + 5D. TO hus er bedre enn ett og særlig når du kan bruke noen av objektivene om hverandre. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Jau, jau, kamerahau. Har hele neste uke å gruble på dette. Fredag er siste tilbudsdag for A850. Får heller komme meg ut å bruke opp noen ruller med fargefilm Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Hvis fullformat er så gøy, kjøp 550D + 5D. TO hus er bedre enn ett og særlig når du kan bruke noen av objektivene om hverandre. +1 (men bare hvis du kommer til å bruke videofunksjonen på 550D ) Lenke til kommentar
# offline Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 (men bare hvis du kommer til å bruke videofunksjonen på 550D ) Det er her problemet ligger. Kommer jeg til å gjøre det? Ikke vet jeg, ennå. Interessen min ligger mest mot filer som har god dynamisk område, fine fargetoner og tar seg godt ut på store utskrifet enn HD-video på TV'en som jeg ikke har. Men fordelen med å kjøpe Canon er at lillebroren min har Tokina 11-16 og Sigma 30 som jeg kan låne. Fetter'n våres har Canon 50/1,4 og 100/2,8 makro. Trur han også har Tamron 17-50/2,8 Faen, det virker som jeg er på samme sted som jeg var for 3 år siden da jeg skulle kjøpe mitt første kamera Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 550D + Sigma 30mm er min plan for kamera nummer to (akkurat nå, spørs hvor lyssterke objektiver som kommer til de speilløse systemene) - men så er jo jeg allerede i canon-leiren. Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Noen som har erfaring med å handle fra mShop.no her? Fant relativt billig batterigrep til 5dmkII her, og vurdere å handle. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Ikke noe problem. De har vært en seriøs nettbutikk i mange år. Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Flott, stoler på det. Takker! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Jeg kan herved konstatere at Nøgne Ø Porter er yummy Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Jeg kan herved konstatere at Nøgne Ø Porter er yummy Godt å vite neste gang jeg er på polet. Her er det bare "kjedelig" øl i kveld (Frydenlund Fatøl) ... Endret 24. april 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Har kjøpt mitt første speilrefleks, valget falt til slutt på 550d! Eneste er at jeg nå er litt lei 18-55 objektivet, og har lyst på en telelinse til bruk av f.eks. bilder av månen, dyr og andre ting på litt større avstander. Jeg har ikke veldig mye penger for tiden (145kr/d i førstegangstjeneste), så makspris må bli 3000. Noen tips? Jeg tenker også på et billig (og helst ganske lite) stativ. Edit: Vil dere si det holder med 8GB minnebrikke? Har en treg 4GB nå, og det blir for tregt og for lite. Jeg kjøpte nettop en 8GB Sandisk Extreme klasse 10 på eBay for 300 kroner. Tenkte på 16GB, men hadde ikke råd i dag. Endret 24. april 2010 av Zeke 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. april 2010 Rapporter Del Skrevet 24. april 2010 Uten tvil mest for pengene: EF-S 55-250 IS (2k). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå