Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg har omsider fått mine første Vista-problemer (en laptop som har blitt skikkelig ustabil i det siste) og vurderer å bytte til linux for å sjekke om det dekker mine behov på en mer stabil måte. Hvilke distroer anbefales for tiden? Jeg kjørte Redhat forrige gang jeg brukte linux for omtrent 5-6 år siden. Jeg er mest interessert i de distroene som er mest komplette ut av boksen for å slippe den verste "mekkingen" (selv om jeg ikke er redd for å måtte installere noen codecs og flash og andre småting). Laptopen skal først og fremst brukes til surfing, office og enkel bildebehandling.

Linux Mint er vel den som er enklest. Det baserer seg på Ubuntu, men installerer codecs osv automatisk. Det er lett å få til på Ubuntu også - det er den jeg bruker mest.

 

Fedora er også vært en titt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Skal kikke på Mint. Hvilket skrivebordsmiljø foretrekker du?

 

Min favoritt er KDE, det er ganske likt Windows XP (ikke alle vil anse det som en fordel, men for min del er det det).

 

Er det noen som har hatt suksess med å kjøre Lightroom i Linux?

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Noen som har peiling på hva man tjener som lærling (i fotograffaget), eller har link til noen siden der det står litt om det? Har funnet ut at man får lønn utifra tariffavtale, dersom bedriften har det, hvis ikke lager partene avtale selv? Og i følge fagforbundet er det 30, 40, 50 og så 80% av fagarbeiders lønn (stiger pr. halvår).

Lenke til kommentar

2470.jpg

 

/cry

 

Åpna nytt kjøpesenter på Mo i dag, så jeg var innom for å se en liten tur. Fant et stativ på Jula. Ikke en god idée. Da jeg kom hjem monterte jeg kameraet med 24-70en på stativet. Panorerte litt, og kameraet datt i bakken. Quick-release-systemet tålte ikke vekta av kamera+objektiv i det heletatt. Viser seg at det skal svært lite makt til for å få kameraet ut av quick-releaseplatformen.

 

Dro ned til butikken, og etter litt snakk og demonstrasjon var de enige om at stativhodet (som står fast på stativet) ikke er bra nok. Blir oppringt i løpet av morradagen fra litt mer sentrale hold, for å få ordna opp.

 

Virker som om kameraet er i orden, men skal ha det inn på service ifall noe har skjedd internt.

 

/rant, måtte få ut litt fustrasjon. :/

 

Edit: Blir ikke noe nytt billigstativ på meg ever again, får heller bruke litt ekstra tid på å få montert kamera på de stativene jeg har, til jeg får spart opp til et skikkelig et.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Kjedelig.

Jula er ganske seriøse,så jeg tror dere blir enige.

 

Har handlet på butikkene deres de siste 10/12 årene "Uddevalla"og når en nytt senter spratt opp i Moss har det faktisk blitt noen turer dit også :)

 

Det har blitt noen reklamasjoner i løpe av årene og det har aldri vært noen problemer,senest i dag hentet jeg en ny varmepumpe.Den gamle pumpen fungerte dårlig over -3 grader og det var reklamasjonsgrunnlaget,det positive er at jeg primært kjøpte den gamle pumpen pga.luftkondisjoneringer og der fungerer den fortsatt godt.

 

 

 

Jeg skal kontakte varehuset i Moss slik at de holder av en pumpe 416-055 til deg. Du tar med deg kvittering pluss dataetikettene som sitter en på innedel og utelde. Pumpen trenger du ikke ta med til varehuset, men den kan du levere på den kommunale miljøstasjonen.

 

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Litt misunnelige på dere som har jobb, ett liv, fotograferer og fortsatt tid til å være her om dagen...jeg for min del har visst tatt vann over hodet.

 

Vi snakkes til høsten :roll:

 

Jeg har vært så heldig å funnet meg en dyrere og mer tidkrevende hobby enn foto :/

Så nå har jeg nesten kuttet ut dette forumet totalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...