Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om noen husker det, men tidligere i vinter så nevnte jeg at jeg hadde fått ny hobby. At jeg hadde kjøpt snøskuter. Nå er det blitt endringer i den avtalen. Jeg har ikke betalt for den enda, jeg skulle jo egentlig gi 40.000,- kr. for den på avbetaling med avdrag "av og til" (et billig kjøp mellom brødre).

 

Nå har bror min kansellert hele avtalen. Han sier at jeg isteden skal skuteren som 40-årsgave siden jeg har 40-årsdag om noen uker. :D

 

Jeg holder på med å lage en egen nettside om den. :love:

Lenke til kommentar

Gratulerer med dagen. Da har du 40 lapper du kan bruke på nytt foto-utstyr, da ;)

 

Hyggelig å se gamle-nicket tilbake også.

Jo, nicket ble byttet i fylla, så man måtte angre i 6 mnd.

Poenget er vel at det er 40.000 jeg slipper å betale, ikke 40.000 som jeg har til å bruke på noe annet. For det har jeg jo ikke.

..

Dessuten koster turbo over 20.000,- + montering. Da får den over 200hk. Nå har den bare 145.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Med fare for å bli karakterisert som masete :)

 

Er det noen av dere som liker at klokkeslettet i innleggene er byttet ut med en minutt-nedtelling,ikke jeg nei.

 

Syntes det var greit og se på nyeste klokkeslett før oppdatering av "mine innlegg"etter en stilleperiode.

Jeg er ikke sikker. Ser fordeler og ulemper med begge metodene.

Lenke til kommentar

Jeg er klart mest tilhenger av å se dato og klokkeslett. Ser jeg dette vet jeg bestandig hvor lenge det er siden innlegget ble skrevet ved å sammenligne med klokka som befinner seg nede til høyre på skjermen. Ser jeg bare hvor lenge det er siden det ble postet, og jeg leser en tråd med mange lange innlegg, vil jeg når jeg har kommet til bunn ikke vite hvor gammelt ett innlegg er, fordi 'skrevet 9 minutter siden' (dette er vel ikke helt grammatisk stødig heller) kun var riktig i det jeg gikk inn på denne tråden.

 

Jeg kan ikke se noen fordeler med å vise tiden siden det ble postet i stedet for å vise faktisk dato og klokkeslett, kan du opplyse meg tomsi?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se noen fordeler med å vise tiden siden det ble postet i stedet for å vise faktisk dato og klokkeslett, kan du opplyse meg tomsi?

Vi som jobber som utviklere i dataverdenen er vant til den måten å hvise hvor lenge siden det skjedde noe nytt. F.eks. i en mercurial logg. Med andre ord der er det viktigere hvor lenge siden det skjedde enn når det skjedde.

Men da er det alltid mulig å se dato og klokkeslett når man går inn for å se på detaljene.

 

Slik at på en liste som "siste 24 timer", så er det greit nok å vise xx minuter/timer/dager/uker/år siden. Men når vi går inn på selve tråden, så er det mer naturligå vise dato/klokkeslett. Så her er det en mismatch ...

Lenke til kommentar

Prøve å forklare litt bedre.

 

Hvis "mine innlegg" er oppe og jeg må gjøre noen annet,når jeg kommer tilbake så står det "3 minutter siden/8 minutter siden osv." disse tidspunktene er ikke lengere korrekte,når jeg da trykker #F5 vil jeg ikke vite eksakt siste leste innlegg. .

Det var veldig kjekt og kunne se på siste innlegg sitt tidspunkt og etter oppdateringen gå nedover listen til man fant tilnærmelsesvis samme klokkeslett.

Lenke til kommentar

Tenk å pule seg fra prinsessen og halve kongeriket.Blir en fin historien og fortelle barnebarna om når han blir gammel,tenk å ha sitt helt eget private eventyr laugh.gif

 

Det var en gang en ....

Vant prinsessen og halve kongeriket......

Så kom det ei fager budeie fra nord.......

Snip snap snute da var eventyret ute.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg har omsider fått mine første Vista-problemer (en laptop som har blitt skikkelig ustabil i det siste) og vurderer å bytte til linux for å sjekke om det dekker mine behov på en mer stabil måte. Hvilke distroer anbefales for tiden? Jeg kjørte Redhat forrige gang jeg brukte linux for omtrent 5-6 år siden. Jeg er mest interessert i de distroene som er mest komplette ut av boksen for å slippe den verste "mekkingen" (selv om jeg ikke er redd for å måtte installere noen codecs og flash og andre småting). Laptopen skal først og fremst brukes til surfing, office og enkel bildebehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...