Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jadda... fotoshoot som varte til kl halv seks i dag tidlig, og nå viser det seg at kamera har stått på lagring i jpg. Suksess!

Hvorfor i alle dager stod kameraet på JPEG i det hele tatt?

 

Brunt brennevin, dårlig lys og det faktum at knappen for å velge lagringsformat ligger mellom knappene for ISO og hvitbalanse må nok ta deler av skylden :p

Lenke til kommentar

Til dere som kan dette med lys etc.

 

Hva er egentlig en grei begynnerpakke? Jeg bestilte meg en sånn Cactus sak fra GadgetInfinity, denne skal være en billig Pocket Wizard, samt en paraply, i sølv, blitsstativ. Fra før har jeg en SB-600 og en billig Bower blits. Er det noe annet jeg trenger, sånn i begynnelsen?

Lenke til kommentar

Hadde lest at 70-200/2.8 IS II var bra og skarp, og kikket i forbindelse med en annen tråd på grafer hos Photozone.

 

..Det er ser jo dømrade meg ut til å være det skarpeste Canon har laget - også skarpere enn all annen Canon-fastoptikk!

 

Grafer fra photozone:

70-200/2.8 IS II:

 

 

mtf.png

 

 

 

Synes da dette ser skarpere ut enn både 135/2L, 85/1.8, 100/2.8L IS Macro og 85/1.2L II *) :wow::blink::dribble:

 

mtf.gif

mtf.gif

mtf.gif

mtf.png

 

 

 

 

Wow - rett og slett.

 

*) ..Selv om sistnevnte er marginalt skarpere akkurat i midten..

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Noen som vet om:

 

http://reallyrightstuff.com/RRS/Itemdesc.asp?ic=520Ballsh&eq=&Tp=

The 520BALLSH comes complete with a short locking handle to mount all Manfrotto flat-base heads to any 75mm bowl tripod including the Manfrotto MPRO 535 Video Tripod.

 

Er den samme som:

 

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=12828

Manfrotto M520KULE Tilbehør Komplett halvkule 75mm for M520/525

 

Den skal brukes til et sachtler stativ. Så vet at den på reallyright er riktig - men de har ukjent levering, og fotovideo har bestillingen min på stativet, så tenkte å flytte ordren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...