Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det virkelig er VR-utgava faderen din har fått, så vil jeg si det var en svært god pris, på grensa til innbruddspris.

 

Står VR på objektivet, så da regner jeg med det var det.

 

Var noe nyåpning på en Lefdal eller et eller sånt, derfor det var tilbud.

 

En del snacks på foto.no bruktmarkedet for Olympus-brukere, blant annet en 50-200 til 5200 (!), 50 mm f 2.0 macro til 2500. For min del blir 50-200 for dyr og er ikke noe jeg trenger, og er usikker på utsnittet med en 50 mm på 2.0 crop-faktor.

 

Irriterer meg at jeg ikke hadde penger når Sigma 30 mm f/1.4 lå ute for 2500 der, for nå er den borte vekk.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Noen skatteguruer som vil hjelpe meg?

Fikk selvangivelsen i dag, og det var som jeg trodde, arbeidsgiver har ikke sendt inn informasjon om at jeg var ansatt, hvor mye jeg har tjent eller skattet (eller sendt inn for sent, siden jeg nettopp fikk en kopi i posten).

What to do? Tror jeg har et par tusen til gode....

Lenke til kommentar

Noen skatteguruer som vil hjelpe meg?

Fikk selvangivelsen i dag, og det var som jeg trodde, arbeidsgiver har ikke sendt inn informasjon om at jeg var ansatt, hvor mye jeg har tjent eller skattet (eller sendt inn for sent, siden jeg nettopp fikk en kopi i posten).

What to do? Tror jeg har et par tusen til gode....

 

ta et besøk innom skatteetaten og legg frem alle papirene du har, blant annet lønnslipper osv.

Lenke til kommentar

Har forumet ligget nede om morgen de siste to dagene ?,umulig og åpne sider sånn rundt 06.00

 

Nå fungerer sideoppdateringen og linkingen er tilbake i en funksjonerende måte,begynner og venne meg til det nye forumet nå.

 

Men klokke er feil i "mine innlegg" -1 time,ellers på forumet er den korrekt.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Den dømrade vulkanen bør skjerpe seg sånn at jeg kommer meg avgårde til Florida på tirsdag.

Florida bergen eller Florida Florida :p

Ikke Bergen, heldigvis (kjørte forbi der i forrige uke...).

 

Har akkurat vært på telefonen med Continental og fått booket om avreisen fra London på tirsdag til på reise fra Oslo fredag (kona og barna må komme etter på lørdag). Da får vulkanen litt lengre tid på seg til skjerpings, men jeg har ikke helt trua. Like vel en enorm lettelse å slippe å tenke på hvordan jeg skal komme meg til London.

Lenke til kommentar

Ikke Bergen, heldigvis (kjørte forbi der i forrige uke...).

 

Har akkurat vært på telefonen med Continental og fått booket om avreisen fra London på tirsdag til på reise fra Oslo fredag (kona og barna må komme etter på lørdag). Da får vulkanen litt lengre tid på seg til skjerpings, men jeg har ikke helt trua. Like vel en enorm lettelse å slippe å tenke på hvordan jeg skal komme meg til London.

Enklere fra Bergen å komme til London, vel - først Bergen-Newcastle og tog/bil derfra.. ;)

 

Har noen kolleger som henholdsvis skulle på ferie til Karibien og Thailand, fredag som var og nå til mandag. Det ser mørkt ut.

 

Har også noen kolleger som skulle fly til Færøyene torsdag til et møte - flere var allerede der oppe. Møtet ble avlyst, og flere måtte ta fergen hjem. Tar sånn ca. 36 timer..

Lenke til kommentar

Den dømrade vulkanen bør skjerpe seg sånn at jeg kommer meg avgårde til Florida på tirsdag.

Florida bergen eller Florida Florida :p

Ikke Bergen, heldigvis (kjørte forbi der i forrige uke...).

 

Har akkurat vært på telefonen med Continental og fått booket om avreisen fra London på tirsdag til på reise fra Oslo fredag (kona og barna må komme etter på lørdag). Da får vulkanen litt lengre tid på seg til skjerpings, men jeg har ikke helt trua. Like vel en enorm lettelse å slippe å tenke på hvordan jeg skal komme meg til London.

Så du er askefast hjemme. Jeg var askefast i Tromsø torsdag. Istedenfor fly måtte jeg ta hurtigruta fra Tromsø til Hammerfest (uten lugar så det var en slags kafetur hele natta), og så ta buss i 10 timer gjennom nesten hele Finnmark før jeg var hjemme igjen. 1 døgn ekstra på reise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...