tomsi42 Skrevet 15. april 2010 Rapporter Del Skrevet 15. april 2010 Tar vel det meste av objektiver med f-fatning, men må vel ha AF-S for å få autofokus, om jeg ikke tar helt feil? _nomad: Grats! Det stemmer - I og med at det ikke er innebygget af motor i huset, så tar den flere objektiver enn de med ... Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 15. april 2010 Rapporter Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Om det virkelig er VR-utgava faderen din har fått, så vil jeg si det var en svært god pris, på grensa til innbruddspris. Står VR på objektivet, så da regner jeg med det var det. Var noe nyåpning på en Lefdal eller et eller sånt, derfor det var tilbud. En del snacks på foto.no bruktmarkedet for Olympus-brukere, blant annet en 50-200 til 5200 (!), 50 mm f 2.0 macro til 2500. For min del blir 50-200 for dyr og er ikke noe jeg trenger, og er usikker på utsnittet med en 50 mm på 2.0 crop-faktor. Irriterer meg at jeg ikke hadde penger når Sigma 30 mm f/1.4 lå ute for 2500 der, for nå er den borte vekk. Endret 15. april 2010 av Xtra Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. april 2010 Rapporter Del Skrevet 15. april 2010 50mm på 2.0 crop gir vel sånn ca samme utsnittet som 60mm på 1,6 crop (4mm er innenfor feilmarginen..) og Canons 60mm gir hvertfall et veldig fint utsnitt.. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 16. april 2010 Rapporter Del Skrevet 16. april 2010 ZD 50 er et fantastisk objektiv. Hvis du ikke liker den så kan du jo selge den senere for samme pris. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. april 2010 Rapporter Del Skrevet 16. april 2010 Noen skatteguruer som vil hjelpe meg? Fikk selvangivelsen i dag, og det var som jeg trodde, arbeidsgiver har ikke sendt inn informasjon om at jeg var ansatt, hvor mye jeg har tjent eller skattet (eller sendt inn for sent, siden jeg nettopp fikk en kopi i posten). What to do? Tror jeg har et par tusen til gode.... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. april 2010 Rapporter Del Skrevet 16. april 2010 Den eneste årsaken til at 50/2.0 ikke er i fotosekken min er a ) jeg har ikke plass for øyeblikket, b ) jeg kan ikke forsvare kostnaden siden jeg har saker som dekker området rundt 50mm, jeg dekker lysstyrken (og mer til) med Leicaen, og jeg trenger egentlig ingen macro. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 16. april 2010 Rapporter Del Skrevet 16. april 2010 Noen skatteguruer som vil hjelpe meg? Fikk selvangivelsen i dag, og det var som jeg trodde, arbeidsgiver har ikke sendt inn informasjon om at jeg var ansatt, hvor mye jeg har tjent eller skattet (eller sendt inn for sent, siden jeg nettopp fikk en kopi i posten). What to do? Tror jeg har et par tusen til gode.... ta et besøk innom skatteetaten og legg frem alle papirene du har, blant annet lønnslipper osv. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. april 2010 Rapporter Del Skrevet 16. april 2010 Bleh. Kan det ikke gjøres over nettet? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. april 2010 Rapporter Del Skrevet 16. april 2010 Det kan da det? Logg deg inn på altinn med de pinkodene som fulgte med selvangivelsen og fyll ut det som står i årsoppgaven. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Har forumet ligget nede om morgen de siste to dagene ?,umulig og åpne sider sånn rundt 06.00 Nå fungerer sideoppdateringen og linkingen er tilbake i en funksjonerende måte,begynner og venne meg til det nye forumet nå. Men klokke er feil i "mine innlegg" -1 time,ellers på forumet er den korrekt. Endret 17. april 2010 av Nautica Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Kan være det er backup rundt da, jeg har heller ikke kommet meg inn tiiidlig morgen siste 2 dagene Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Jeg så en ganske ok-aktig solnedgang - fra bilen jeg måtte kjøre tur-retur Oslo-Mandal (ca 750 km) siden flyet ble innstilt! Den dømrade vulkanen bør skjerpe seg sånn at jeg kommer meg avgårde til Florida på tirsdag. Florida bergen eller Florida Florida Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Den dømrade vulkanen bør skjerpe seg sånn at jeg kommer meg avgårde til Florida på tirsdag. Florida bergen eller Florida Florida Ikke Bergen, heldigvis (kjørte forbi der i forrige uke...). Har akkurat vært på telefonen med Continental og fått booket om avreisen fra London på tirsdag til på reise fra Oslo fredag (kona og barna må komme etter på lørdag). Da får vulkanen litt lengre tid på seg til skjerpings, men jeg har ikke helt trua. Like vel en enorm lettelse å slippe å tenke på hvordan jeg skal komme meg til London. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Ikke Bergen, heldigvis (kjørte forbi der i forrige uke...). Har akkurat vært på telefonen med Continental og fått booket om avreisen fra London på tirsdag til på reise fra Oslo fredag (kona og barna må komme etter på lørdag). Da får vulkanen litt lengre tid på seg til skjerpings, men jeg har ikke helt trua. Like vel en enorm lettelse å slippe å tenke på hvordan jeg skal komme meg til London. Enklere fra Bergen å komme til London, vel - først Bergen-Newcastle og tog/bil derfra.. Har noen kolleger som henholdsvis skulle på ferie til Karibien og Thailand, fredag som var og nå til mandag. Det ser mørkt ut. Har også noen kolleger som skulle fly til Færøyene torsdag til et møte - flere var allerede der oppe. Møtet ble avlyst, og flere måtte ta fergen hjem. Tar sånn ca. 36 timer.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Flott fotovær idag. Bøtter ned på kryss og tvers Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Er det noen flere her som på en eller annen måte er involvert i UKM? Jeg henger på Buskerud-fylkesmønstringa nå, har i oppdrag å dokumentere konsertene. Deltok med bilder i 08 og 09, 2x landsmønstring. Det er knallgøy. Anbefales for de yngre av oss her inne, fantastisk måte å bli kjent med åndsfrender og få litt profilering! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Enklere fra Bergen å komme til London, vel - først Bergen-Newcastle og tog/bil derfra.. Det er dessverre mange år siden det var mulig... Francis Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Det er dessverre mange år siden det var mulig... Dang - ser det nå. Svømme, da? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Den dømrade vulkanen bør skjerpe seg sånn at jeg kommer meg avgårde til Florida på tirsdag. Florida bergen eller Florida Florida Ikke Bergen, heldigvis (kjørte forbi der i forrige uke...). Har akkurat vært på telefonen med Continental og fått booket om avreisen fra London på tirsdag til på reise fra Oslo fredag (kona og barna må komme etter på lørdag). Da får vulkanen litt lengre tid på seg til skjerpings, men jeg har ikke helt trua. Like vel en enorm lettelse å slippe å tenke på hvordan jeg skal komme meg til London. Så du er askefast hjemme. Jeg var askefast i Tromsø torsdag. Istedenfor fly måtte jeg ta hurtigruta fra Tromsø til Hammerfest (uten lugar så det var en slags kafetur hele natta), og så ta buss i 10 timer gjennom nesten hele Finnmark før jeg var hjemme igjen. 1 døgn ekstra på reise. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 17. april 2010 Rapporter Del Skrevet 17. april 2010 Kona er på nattevakt. Tid for actionfilm og maltsaft! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå