Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående skatt, på nettet står det at jeg ikke tjente en eneste krone i 2009, sikkert fordi arbeidsgiver ikke sendte skjema før nå nylig (fikk kopi i posten for 2-3 dager siden), men om min grove hoderegning stemmer så har jeg betalt ca 50% for mye skatt.

 

And now for something completely different; trenger fortsatt tips til russebukse. Hvordan den ser ut så langt ligger i spoiler i aprilfest tråden min

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Angående skatt, på nettet står det at jeg ikke tjente en eneste krone i 2009, sikkert fordi arbeidsgiver ikke sendte skjema før nå nylig (fikk kopi i posten for 2-3 dager siden), men om min grove hoderegning stemmer så har jeg betalt ca 50% for mye skatt.

I tilfeller som dette er det verdt å bruke litt tid på å få med alt i selvangivelsen – straffeskatt er såpass dyrt at du fort ender opp med å ha betalt omtrentlig riktig beløp ... Min forhåndsutfylte selvangivelse skal ha det til at jeg får noen hyggelige titusenlapper tilbake – realiteten er (dessverre?) helt omvendt.

Lenke til kommentar

@bareanton - trøst deg med at det 30 år siden jeg var russ. Men vi hadde skikkelige russedresser vi også.

 

Jeg var faktisk inne å endret min selvangivelse - betalte jo bompenger for å komme til jobben. Så med litt flaks så blir det over 6 lapper som ramler inn på konto utpå sommeren.

 

I så fall blir det objektiv-shopping.

 

Ja, for i liket med alt annet, så var russefeiringen mye bedre før.

Ikke alt - mobiltelefonene er bedre nå enn for 30 år siden.

Lenke til kommentar

du får fradrag for reiseutgifter til og fra jobb utover egenandelen (på 13.000?). Reiseutgiftene regnes ut fra en takst per kilometer, og så kan man legge til utgifter til bompenger, ferge osv.

trodde det var endret til at man kun fikk fradrag hvis det kortet ned reisetiden med minst 2 timer + overstiger 3300 kroner. Man skal vel bo ganske kronglete til i forhold til jobben for å oppfylle det første kravet der?

 

Edit: kilde

Endret av Johnny™
Lenke til kommentar

trodde det var endret til at man kun fikk fradrag hvis det kortet ned reisetiden med minst 2 timer + overstiger 3300 kroner. Man skal vel bo ganske kronglete til i forhold til jobben for å oppfylle det første kravet der?

 

Edit: kilde

Der var det med den lille skriften som jeg ikke så ...

 

I mitt tilfelle, så sparte jeg et sted mellom 1 og 2 timer i reisetid ved å kjøre bil i forhold til å reise kollektiv. Men å dokumentere det - det er verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...