Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det hadde vært kjempekoselig om de gjorde det!

Da hadde Canon 7D kommet på rundt 9500 kroner, rundt 2k billigere enn i Norge. Har så lyst på HD, vidvinkel og værtett kamerahus. :love:

"Gave" gjelder kun til ting med en verdi opp til 1000 kroner. Du kan ikke forsikre pakken for høyere beløp enn pålydende, og du mister som kjent garanti og fem års reklamasjonsrett. Hvis du får "lurt" den forbi tollen, vel å merke.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke bestillt en 7D fra utlandet. Først, fordi jeg ikke ville spart særlig mye (ikke forvent at noen vil skrive gave på noe sånt, spesielt med tanke på forsikring) og du får det mye enklere i forbindelse med garantier og tilbakesending i Norge..

 

Dont do et..

 

Edit: Trondster slo meg.. :fun:

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke bestillt en 7D fra utlandet. Først, fordi jeg ikke ville spart særlig mye (ikke forvent at noen vil skrive gave på noe sånt, spesielt med tanke på forsikring) og du får det mye enklere i forbindelse med garantier og tilbakesending i Norge..

 

Dont do et..

 

Edit: Trondster slo meg.. :fun:

Nei, dere har rett, men det var bare en liten tanke fra meg. 11,4k for 7D i Norge er ikke så galt da, mye for pengene er det uansett.

Grunnen til at jeg begynte å tenke på det idag var at jeg har lyst å lage "overlevelses"-turer/skogsturer-filmer, altså små videoblogger kanskje, hvor jeg og en kompis drar ut i naturen og overnatter der og prøver ut overlevelsesteknikker og sånn. Ser for meg at det hadde blitt en artig ting selv om det gikk bra eller dårlig på turen. Og når 7D er værtett hadde det passa ypperlig!

Lenke til kommentar

Er det 25% moms hvis man bestiller fra the UK?

 

Yess sir. Er det ingen måte å komme seg forbi dette? Har hørt noe om å merke den som gave hvis man f.eks bestiller fra ebay, funker det?

 

Momsen kommer du ikke unna,hvis varen koster over 200.- så skal det betaler moms,også på eventuell frakt.

Du kan helt sikkert få selger til og skrive "gift" eller redusere beløpet på transportpapiret.

Tollerne er ikke dumme,de ser raskt om varen har en vesentlig større verdi en 200.- og da må du kunne dokumentere den faktisk verdi på varen.

En annen ting er også at hvis varen forsvinner så får du ikke erstattet mer en dokumenterte beløp i fraktpapirene.

 

Det beste er og være lovlydig.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke bestillt en 7D fra utlandet. Først, fordi jeg ikke ville spart særlig mye (ikke forvent at noen vil skrive gave på noe sånt, spesielt med tanke på forsikring) og du får det mye enklere i forbindelse med garantier og tilbakesending i Norge..

 

Dont do et..

 

Edit: Trondster slo meg.. :fun:

Nei, dere har rett, men det var bare en liten tanke fra meg. 11,4k for 7D i Norge er ikke så galt da, mye for pengene er det uansett.

Grunnen til at jeg begynte å tenke på det idag var at jeg har lyst å lage "overlevelses"-turer/skogsturer-filmer, altså små videoblogger kanskje, hvor jeg og en kompis drar ut i naturen og overnatter der og prøver ut overlevelsesteknikker og sånn. Ser for meg at det hadde blitt en artig ting selv om det gikk bra eller dårlig på turen. Og når 7D er værtett hadde det passa ypperlig!

Jeg har og lyst på video, men det resulterer i at jeg må ha programvare og ny pc som gjør det hele langt dyrere igjen. Men video på speilrefleks er definitiv interessant..

Lenke til kommentar

 

Er det 25% moms hvis man bestiller fra the UK?

 

Yess sir. Er det ingen måte å komme seg forbi dette? Har hørt noe om å merke den som gave hvis man f.eks bestiller fra ebay, funker det?

 

Momsen kommer du ikke unna,hvis varen koster over 200.- så skal det betaler moms,også på eventuell frakt.

Du kan helt sikkert få selger til og skrive "gift" eller redusere beløpet på transportpapiret.

Tollerne er ikke dumme,de ser raskt om varen har en vesentlig større verdi en 200.- og da må du kunne dokumentere den faktisk verdi på varen.

En annen ting er også at hvis varen forsvinner så får du ikke erstattet mer en dokumenterte beløp i fraktpapirene.

 

 

Det beste er og være lovlydig.

 

Du betaler ikke moms eller toll på pakker som er merket gaver. Sender stadig gaver til og fra min familie i Sverige, og så lenge du merker det med gave, så slipper du toll. Du fører på verdi allikevel, men du skal slippe toll.

 

EDIT: Er fritatt opp til 1000kr. http://toll.no/templates_TAD/GuideArticle.aspx?id=177181

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar

Du betaler ikke moms eller toll på pakker som er merket gaver. Sender stadig gaver til og fra min familie i Sverige, og så lenge du merker det med gave, så slipper du toll. Du fører på verdi allikevel, men du skal slippe toll.

 

EDIT: Er fritatt opp til 1000kr. http://toll.no/templ....aspx?id=177181

 

Toll er det ikke på fotoutstyr,hvis den faktiske verdien er under 1000.- og det er en gave så slipper man moms.

Men er verdien over 1000.- og er det ikke en reel gave blir det et sjansespill.

 

Edit: Fikset en Liten formuleringfeil.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg har og lyst på video, men det resulterer i at jeg må ha programvare og ny pc som gjør det hele langt dyrere igjen. Men video på speilrefleks er definitiv interessant..

Ja, det er sant. Jeg har nå ihvertfall programvaren og pc'n til det (fordelen med å gå på media og kommunikasjon). Alt jeg trenger er Canon 7D og en god vidvinkel og jeg er fornøyd. Planen min hadde blitt å solgt D40, SB-600, Sigma 10-20, Sigma 105, Nikkor 35 ( :( ) og standardlinsa for å få inn penger. En jobb på siden hadde støttet meg til å fått råd til vidvinkelen og. Og muligens en 50mm.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...