Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er IR-filteret kommet \o/ Såvidt lekt meg med det. Fant også ut at Lightroom ikke har støtte for Custom WB fra kameraet mitt så måtte bruke DPP :o

Jo, det har. Det er bare det at hvitbalansejusteringen i ACR (som brukes av PS og LR) ikke har støtte for på langt nær så ekstreme hvitbalansejusteringer som både kameraet og DPP kan. Så - til ekstreme hvitbalanser - bruk DPP og ikke ACR.

Lenke til kommentar

Fikk prøve en kollega sitt Beyerdynamic DT 770 (250 Ohm) på jobb på fredag, og ble overbevist om at dette blir mitt neste headsett!

 

Det finnes en 80 Ohm utgave av DT 770; er det veldig stor forskjell på hvordan de vil spille når de er tilkoblet PC og telefon/iPod?

 

Francis

 

32ohm er visst best for portable spillere og/eller man ikke har noe forsterkning av signal

Ellers anbefaler jeg deg ikke om du røyter slik som meg, må ofte åpne de for å fjerne hår, det er veldig lite moro :\

Ellers er det egen chattetråd for hodetelefonofile hvor du fort kan få bedre svar =)

Lenke til kommentar

Har eksperimentert med kalibrering av skjerm med ArgullCMS under Linux, men er ikkje heilt sikker på resultatet.....

 

Taket på Lade Kirke, på biletet under, er det raudt eller oransje på ein korrekt kalibrert skjerm?

Vet ikkkkke helt, ser ut som en liten overdose fargemetning og tint for mye..

Kanskje bare kontrasten som lurer meg litt

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Er nok litt mykje farge, men med tanke på kalibreringa så ser taket gul-oransje ut i Gimp med fargeprofilen påslått. Når fargeprofilen er avslått ser det meir oransje eller raud-oransje ut. Utskrift på min HP Photosmart liknar mest på varianten uten fargeprofil påslått, berre litt mørkare. Derfor er eg litt usikker på om fargekalibreringa eigentleg er bra. Ser av profilen at den trekker får ein del av den blå kanalen.

post-19109-1270929407,1415_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...