Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er 23" til SAMSUNG "SyncMaster F2380" noe og satse på,hovedsakelig til redigering og surfing.

 

Ser at flere her vurderte den ved lansering,noen som kjøpte den ?

Prisen er overkommelig,men er format ubrukelig og gjengivelse ræva satser jeg heller på noe annet.

 

Jeg er også på jakt etter ny skjerm (eventuelt skjermer) og den jeg har sett mest på er Eizo FlexScan SX2761W. Den har en størrelse og format jeg liker, henholdsvis 27" og 16:10. Det er en egen tråd om denne skjermen her. Men prisen er jo litt høyere enn Samsungen du linkte. Kunne jo vært greit med to 23" isteden for en 27".

:hmm:

Lenke til kommentar

Synes både 16:9 og 16:10 er kjempe greit å redigere/surfe på. Får mye bedre plass på skjermen. Ellers er det jo kjempe greit å se på film/serier som faktisk er i 16:9, slipper du de stygge kantene.

Så lenge du redigerer eller bare ser på bilder i liggende format er 16:9 helt greit.

 

Men jeg for min del snur faktisk av og til kameraet, og da blir bredformat alt for trangt i høyda, så sant jeg ikke har gigantskjerm.

 

Så om det opp til meg, ville bredformat vært straffbart ;)

Lenke til kommentar

Synes både 16:9 og 16:10 er kjempe greit å redigere/surfe på. Får mye bedre plass på skjermen.

Det gjør du jo ikke, du ville fått mer plass på skjermen om du hadde hatt 27" kvadratisk skjerm...

 

Men 16:9 er kurant på 27" til Dell og Apple, med 1440 piksler i høyden. Ellers er 16:10 absolutt å foretrekke. Skjermer bør ha minst 1200 piksler høyde, er min mening.

Lenke til kommentar

Synes både 16:9 og 16:10 er kjempe greit å redigere/surfe på. Får mye bedre plass på skjermen.

Det gjør du jo ikke, du ville fått mer plass på skjermen om du hadde hatt 27" kvadratisk skjerm...

 

Men 16:9 er kurant på 27" til Dell og Apple, med 1440 piksler i høyden. Ellers er 16:10 absolutt å foretrekke. Skjermer bør ha minst 1200 piksler høyde, er min mening.

Skjermflaten blir større ja, men det er mer praktisk å redigere på en 16:10 skjerm.. Man får plass til mer ;)

Lenke til kommentar

Har man 1440 piksler i høyden kan jeg til nød gå med på det. Men en 23" skjerm som bare har 30 piksler mer i høyden enn den fem år gamle 15" laptopen jeg bruker til alt av bilderedigering nå, det er stusselig, og gir bokstavelig talt følelsen av å stange hodet i taket.

 

Lightroom blir nevnt, det er jo forsåvidt ett program som utnytter bredskjermer ganske bra med sine sidepaneler på begge sider, men det er ikke sjokkerende mye dødplass i høyden på 4:3-skjerm her heller om man vil ha litt akseptabel størrelse på filmstripa nederst.

 

Er det noen som vet om det fantes noen gode LCD-skjermer med 4:3-format, brukbar størrelse (19" eller større) og god oppløsning (1600x1200 eller bedre) da disse fortsatt var på markedet? Kanskje det er mulig å skaffe en søye billig brukt...

Lenke til kommentar

Skjermflaten blir større ja, men det er mer praktisk å redigere på en 16:10 skjerm.. Man får plass til mer ;)

 

Om man kun har 1 skjerm ja, men man må(!) jo ha dualscreen (siden det gjør livet så evig mye bedre og lettere) og da er det bedre med 4:3 igjen :p

 

Nei widescreen kan holde seg til tv og film synes nå jeg ^^

Lenke til kommentar

Har man 1440 piksler i høyden kan jeg til nød gå med på det. Men en 23" skjerm som bare har 30 piksler mer i høyden enn den fem år gamle 15" laptopen jeg bruker til alt av bilderedigering nå, det er stusselig, og gir bokstavelig talt følelsen av å stange hodet i taket.

 

Lightroom blir nevnt, det er jo forsåvidt ett program som utnytter bredskjermer ganske bra med sine sidepaneler på begge sider, men det er ikke sjokkerende mye dødplass i høyden på 4:3-skjerm her heller om man vil ha litt akseptabel størrelse på filmstripa nederst.

 

 

Ser faktisk nå at på en 23" 16/9 vil ikke bli høyere en min 4/3 17" Ca.27cm høyde.

Jeg vil ikke få noe spesielt større bilde og jobbe med på en 23" i lightroom.

 

Begynner og forstå hva dere mener,20/22" 4/3 i kombinasjon med min gamle ville vært optimalt,men det får vente til jeg får oppgradert PCen.

 

Får heller lete etter en 4/3 skjerm.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...