Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har man vært ute i ca. 2 timer, i 10- og tatt bilder. :D

 

Levering fristen var visst ikke før den 11. eller noe så du har god tid på deg. Tenkte selv å se igjennom bildene iallefall, kanskje redigere noen før det blir den gode varme sengen. Men er jo ikke så særlig trøtt etter å vært ute, men det kommer vel snart tenker jeg meg.

Lenke til kommentar

Jeg var gjennom det å kjøpe blits-sett nå nylig selv, og tenkte å bruke rundt 4-5000,- jeg også. Endte på 5600,- inkl porto. Ble ikke anbefalt å kjøpe Visico (kinesisk "jalla", ble det antydet her). Jeg endte opp med å kjøpe Elinchrom-sett fra Scandinavianphoto. Prisene dems er inkl toll og mva og alt sånt. 95,- i porto.

 

Jeg kjøpte Elinchrom D-lite 2/4 it to go. Bare positivt så langt, unntatt at 400-watteren fort blir varm, starter vifra, og holder man på en del, så slår den seg av for ikke å overopphete. Jeg må langt ned på lysstyrken på blitsene for ikke å få overeksponerte bilder, så 200 og 400 watt holder godt inntil videre for meg, i alle fall.

 

Du kan jo vurdere D-lite 2-settet, og kjøpe til et paraplysett, kanskje? Blir over 6000,-, men jeg tror ikke man får noe kvalitet til under den prisen.

 

NB: Jeg er 2 uker fersk med blits-sett, så jeg er neppe veldig objektiv, men det er nå mine erfaringer.

hm.. Mine er nesten lyddløse..med vifte.. , og når jeg stiller blitsen på svakeste styrke (med softboks montert) og modellen er en meter unna, så bruker jeg blender f 1.9 .. Helektroniske blitser , der overskuddsenergi dumpes uten å fyre av blitsen (når du skrur styrken ned mellom to bilder) , samme fatning som Bowens ..

er ikke mye Kina-jalla nei .. :)

Lenke til kommentar

*sukk* blåser mye i Nord, og det er vel første gang jeg spretter ut av sengen mellom 8 og 9 på helgedager for å fotografere. I går var det opp kl 7 for å rekke første utflukt - komme tilbake og få noe mat, så neste utflukt, hvorpå jeg måtte videre til neste 10 min etter at vi kom tilbake fra den andre :p

 

Jeg mistenker reiselederen for å undres hva jeg tenkte på :p Men masse fine bilder - og en eldre dame var så snill at hun lot meg springe av bussen i all hast på første utflukt, slik at jeg fikk en del "nærbilder" av Trollfjord når den la til kai, noe som med 24 mm på FF blir ganske fint så jeg. Bare synd at jeg må vente til jeg er hjemme før jeg kan gjøre noe ordentlig med bildene. Første gangs bruk med 300 mm i går, havørnsafari...og planene er allerede klare for å prøve det mer, og en, eller to uker med foto i Lofoten på sensommeren, når det forhåpentligvis er mindre kaldt enn i går (Selvfølgelig - kunne valgt en bedre jakke og - men legger skylden på de som solgte turen, og som sa at vi skulle få overtrekk, slik at det var best slik) :p

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å hive inn en ordre på kaffebrus.com og stusser litt over prisene der inne. I kassen får jeg opp en pris i SEK (att betala) og under står det en ca. pris i NOK. Det er vel prisen i NOK som trekkes fra kontoen min?

 

Hvis du ikke har svenske kroner på kontoen din da :p

 

Du betaler Sek,men beløper blir omgjort til Nkr når beløpet blir belastet din konto til kursen i kjøps-øyeblikket.

 

Det kan også være en mulighet at kaffebrus bruker en egen kurs omregning og belaster deg med Nkr,ville da kontrollere kursen først.

 

Edit:grattis Simon.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...