Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Når jeg skal ut på jobbreise til uken (6 dager), så tar jeg bare med meg jobb-maskinen min. Den er ikke særlig vennlig innstilt til noe, og spesielt ikke til tanken at jeg skulle finne på å installere noe som helst på den.

Det gjør meg selvsagt dypt urolig ifht. Aprilfesten. Jeg kan jo ikke akkurat drive å poste jpeg rett fra kameraet heller... Hvordan konvertere råfiler? Finnes det noen konverter som lar meg kjøre direkte fra minnepinne uten å installere? Kan jeg kjøre Gimp rett fra pinne?

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Hmm... Når jeg skal ut på jobbreise til uken (6 dager), så tar jeg bare med meg jobb-maskinen min. Den er ikke særlig vennlig innstilt til noe, og spesielt ikke til tanken at jeg skulle finne på å installere noe som helst på den.

Det gjør meg selvsagt dypt urolig ifht. Aprilfesten. Jeg kan jo ikke akkurat drive å poste jpeg rett fra kameraet heller... Hvordan konvertere råfiler? Finnes det noen konverter som lar meg kjøre direkte fra minnepinne uten å installere? Kan jeg kjøre Gimp rett fra pinne?

Det er ikke innstallert VMWare player eller Virtual PC på den? I såfall er det bare å banke inn en Ubuntu kopi med Bibble.

Hvis ikke, så skal det finnes en portabel GIMP versjon.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg er en sånn som ikke trenger annet enn PowerPoint og Outlook til å gjøre "jobben" sin. Blir ikke mye VMWare på meg gitt. ;)

Portabel Gimp er notert. Kan utrette ett og annet med en jpeg, men fortsatt ikke konvertere... og ingenting gir meg Bibble-farger. :no:

Lenke til kommentar

Jeg er en sånn som ikke trenger annet enn PowerPoint og Outlook til å gjøre "jobben" sin. Blir ikke mye VMWare på meg gitt. ;)

Jeg synes virkelig synd på deg. Du må ha gjort noe veldig ondt i et tidligere liv, ettersom det er arbeidsverktøyene dine nå ;)

Portabel Gimp er notert. Kan utrette ett og annet med en jpeg, men fortsatt ikke konvertere... og ingenting gir meg Bibble-farger. :no:

Finnes muligens portabel ufraw også. Da får skrudd litt på RAW filene ihvertfall. Alternativt komme med "skisser" i løpet av uka, og erstatte de med skikkelige saker etterpå.

Kriseløsningen er å kjøpe den billigste netbook-en du finner og tar med den. Bibble går rundt, bare ikke så veldig fort.

Lenke til kommentar

Jeg synes virkelig synd på deg. Du må ha gjort noe veldig ondt i et tidligere liv, ettersom det er arbeidsverktøyene dine nå ;)

*knis* Somehow I knew you'd say that. :fun:

Det ser ut til at det er mulig å portabelisere ufraw: http://portableapps.com/node/4819

Netbook er ekstremt uaktuelt for min del - av samme grunnn som at jeg heller sleper på en D700 med grep enn et kompaktdjevelkamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...