ÅdneD Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Eg lagde ein mini-guide til konsert fotografering. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Eg lagde ein mini-guide til konsert fotografering. Hvis du er så snill og legger en Norsk versjon i Lommeguide("nybegynner"/"amatør")har du tips/forslag? da tror jeg mange vil se på deg som en engel Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Enig med Nautica. Er det noen som har problemer med data'n? Her er det noen ihvertfall: Endret 2. april 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Sikkert en av dere her som ikke hater windows: Trenger man ikke instalere framework i windows 7? Skulle kanskje ha lagd en tråd i hwdelen :\ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Er det noen som har problemer med data'n? Her er det noen ihvertfall: ..Du mangler alt-taggen - alltid les alt-taggen på xkcd-striper. This is how I explain computer problems to my cat. My cat usually seems happier than me. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Eg lagde ein mini-guide til konsert fotografering. Hvis du er så snill og legger en Norsk versjon i Lommeguide("nybegynner"/"amatør")har du tips/forslag? da tror jeg mange vil se på deg som en engel Will do! :!: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Sikkert en av dere her som ikke hater windows: Trenger man ikke instalere framework i windows 7? Skulle kanskje ha lagd en tråd i hwdelen :\ Blir installert sammen med Windows 7, vil jeg tro. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Då var mini-guiden oversett og lomme-modifisert. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Sikkert en av dere her som ikke hater windows: Trenger man ikke instalere framework i windows 7? Skulle kanskje ha lagd en tråd i hwdelen :\ Blir installert sammen med Windows 7, vil jeg tro. Satser på det Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Hmm... Når jeg skal ut på jobbreise til uken (6 dager), så tar jeg bare med meg jobb-maskinen min. Den er ikke særlig vennlig innstilt til noe, og spesielt ikke til tanken at jeg skulle finne på å installere noe som helst på den. Det gjør meg selvsagt dypt urolig ifht. Aprilfesten. Jeg kan jo ikke akkurat drive å poste jpeg rett fra kameraet heller... Hvordan konvertere råfiler? Finnes det noen konverter som lar meg kjøre direkte fra minnepinne uten å installere? Kan jeg kjøre Gimp rett fra pinne? Endret 2. april 2010 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Dere må huske å stemme i fotokonkurransen da. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Hmm... Når jeg skal ut på jobbreise til uken (6 dager), så tar jeg bare med meg jobb-maskinen min. Den er ikke særlig vennlig innstilt til noe, og spesielt ikke til tanken at jeg skulle finne på å installere noe som helst på den. Det gjør meg selvsagt dypt urolig ifht. Aprilfesten. Jeg kan jo ikke akkurat drive å poste jpeg rett fra kameraet heller... Hvordan konvertere råfiler? Finnes det noen konverter som lar meg kjøre direkte fra minnepinne uten å installere? Kan jeg kjøre Gimp rett fra pinne? Det er ikke innstallert VMWare player eller Virtual PC på den? I såfall er det bare å banke inn en Ubuntu kopi med Bibble. Hvis ikke, så skal det finnes en portabel GIMP versjon. Endret 2. april 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Jeg er en sånn som ikke trenger annet enn PowerPoint og Outlook til å gjøre "jobben" sin. Blir ikke mye VMWare på meg gitt. Portabel Gimp er notert. Kan utrette ett og annet med en jpeg, men fortsatt ikke konvertere... og ingenting gir meg Bibble-farger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Jeg er en sånn som ikke trenger annet enn PowerPoint og Outlook til å gjøre "jobben" sin. Blir ikke mye VMWare på meg gitt. Jeg synes virkelig synd på deg. Du må ha gjort noe veldig ondt i et tidligere liv, ettersom det er arbeidsverktøyene dine nå Portabel Gimp er notert. Kan utrette ett og annet med en jpeg, men fortsatt ikke konvertere... og ingenting gir meg Bibble-farger. Finnes muligens portabel ufraw også. Da får skrudd litt på RAW filene ihvertfall. Alternativt komme med "skisser" i løpet av uka, og erstatte de med skikkelige saker etterpå. Kriseløsningen er å kjøpe den billigste netbook-en du finner og tar med den. Bibble går rundt, bare ikke så veldig fort. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 2. april 2010 Rapporter Del Skrevet 2. april 2010 Jeg er en sånn som ikke trenger annet enn PowerPoint og Outlook til å gjøre "jobben" sin. Blir ikke mye VMWare på meg gitt. Jeg synes virkelig synd på deg. Du må ha gjort noe veldig ondt i et tidligere liv, ettersom det er arbeidsverktøyene dine nå *knis* Somehow I knew you'd say that. Det ser ut til at det er mulig å portabelisere ufraw: http://portableapps.com/node/4819 Netbook er ekstremt uaktuelt for min del - av samme grunnn som at jeg heller sleper på en D700 med grep enn et kompaktdjevelkamera. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 3. april 2010 Rapporter Del Skrevet 3. april 2010 Hm. 24-120VR solgt for 2000 på foto.no på et par timer. Tydeligvis alt for lav pris... Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 3. april 2010 Rapporter Del Skrevet 3. april 2010 Det ser ikke ut som jeg får noe hjelp i "Hjelp til kjøp av PC"-delen, så jeg spør her. Er denne et fornuftig valg som budsjettlaptop til blant annet bildebehandling? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. april 2010 Rapporter Del Skrevet 3. april 2010 Netbook er ekstremt uaktuelt for min del - av samme grunnn som at jeg heller sleper på en D700 med grep enn et kompaktdjevelkamera. For min del, så har jeg erfart at en mini-laptop er en veldig brukbart supplement til en fullverdig laptop ... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. april 2010 Rapporter Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Det ser ikke ut som jeg får noe hjelp i "Hjelp til kjøp av PC"-delen, så jeg spør her? Du kjøper ikke noe som heter "Packard Bell". De fleste jeg kjenner som har en, har hatt problemer. Jeg hadde heller vurdert denne. Endret 3. april 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 3. april 2010 Rapporter Del Skrevet 3. april 2010 Du kjøper ikke noe som heter "Packard Bell" . De fleste jeg kjenner som har en, har hatt problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå