Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderte og kjøpe Nikon D300S,etter å ha lest om Nikon sine orginale Kjøpebetingelser tror jeg at jeg avstår kjøpet.

 

Man gir Nikon mulighet til å bruke kamerakjøperens bilder vederlagsfritt,dette blir automatisk innfridd når kameraet er betalt.

 

Fritt oversatt fra japansk.

 

 

Kjøpeterm IV:ved effektuering av kamerakjøp vedgår kjøper og godta at Nikon Corp. vedrelagsfritt får tilgang på all produksjon som er produsert med et Nikonprodukt uhildet og kontrakts-termer evaluert og godkjent av Nikon Corp. juridiske avdeling.

 

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Idag har jeg hatt mine første runde/fotoshoot med studioblits-settet. To jenter i familien på 10 og 13 år som syntes det var veldig artig å få leke fotomodeller. Og jeg fikk lært meg masse om lyssetting - bl.a. at jeg mangler en ordentlig reflektor. :) Ble ikke helt det samme med en hvit papplate. Men jeg har en reflektor på 120x90 cm på vei i posten fra Hong Kong eller Kina.

 

Hvis du bruker den hvite delen av reflektoren så er det jo akkurat det samme. Jeg bruker så godt som aldri vanlig reflektor i studio, er mye mer handy med en hvit papplate og litt gaffa/klemmer.

 

Skjønner, men den eneste papplate jeg fant her, var ikke veldig hvit, så da er det like greit å en ordentlig reflektor. Trenger også en til senere, vet jeg. Kommer kanskje til å bruke reflektoren som bakgrunn også, siden den er såpass stor.

Lenke til kommentar

Så var det 4 dager igjen til avreise til Madagaskar - og jeg har ennå ikke bestemt meg hvor mye utstyr som blir med - alternativene er som følger :

 

 

 

 

alt.1 (the works)

 

D700

50mm 1.4

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

120-300 2.8

en blits

SU800 + 2xSB200

 

 

alt.2 (mellomvei)

 

D700

50 1.4

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

en blits

SU800 + 2xSB200

 

 

alt.2 (puristen)

 

D700

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

en blits

SU800 + 2xSB200

 

Kan vel nevne at jeg gikk for "the works" og litt til - handla nemlig en 35mm f/2 i Oslo på vei til Gardermoen.

 

Erfaring til neste tur :

 

Jeg klarer meg med :

 

D700

35mm f/2

150mm f/2.8 Macro

1.4 TC

2xSB 200 med SU800

 

Gid jeg hadde kommet til den konklusjonen på forhånd - kunne spart meg for noen kilo :)

Lenke til kommentar

Godt å høre at jeg ikke er alene med møkkaværet. Ikke det, nå tittet solen frem i 45 sekunder før den forsvant igjen.

 

Er det noen som har en oppskrift for gjør-det-selv diffuser. Melkekartong+matpapir varianten ble ikke god nok :D

 

post-126935-1270134704,931_thumb.jpg

 

post-126935-1270134725,755_thumb.jpg

 

(Sliter med å få belyst en vegg jevnt slik at jeg kan ta bilde av den).

Lenke til kommentar

Godt å høre at jeg ikke er alene med møkkaværet. Ikke det, nå tittet solen frem i 45 sekunder før den forsvant igjen.

 

Er det noen som har en oppskrift for gjør-det-selv diffuser. Melkekartong+matpapir varianten ble ikke god nok :D

 

post-126935-1270134704,931_thumb.jpg

 

post-126935-1270134725,755_thumb.jpg

 

(Sliter med å få belyst en vegg jevnt slik at jeg kan ta bilde av den).

 

Helmelk-kartongen fungerer bedre,gir et mer fyldig lys :p

 

Alle har vel en tom 2 liters hvit isboks liggende,eller :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...