fototim Skrevet 31. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2010 Om dere vanligvis står over WTD, så kikk allikevel på denne http://www.whattheduck.net/strip/184-sunday Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2010 http://www.ta.no/nyheter/grenland/article5050595.ece Årets dårligste aprilspøk? Men sånn i utgangsounktet så hadde det faen ikke forunda meg om en eller annen SV-er lanserte noe slikt i seriøs tilstand snart Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Vurderte og kjøpe Nikon D300S,etter å ha lest om Nikon sine orginale Kjøpebetingelser tror jeg at jeg avstår kjøpet. Man gir Nikon mulighet til å bruke kamerakjøperens bilder vederlagsfritt,dette blir automatisk innfridd når kameraet er betalt. Fritt oversatt fra japansk. Kjøpeterm IV:ved effektuering av kamerakjøp vedgår kjøper og godta at Nikon Corp. vedrelagsfritt får tilgang på all produksjon som er produsert med et Nikonprodukt uhildet og kontrakts-termer evaluert og godkjent av Nikon Corp. juridiske avdeling. Endret 1. april 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 Hmmm 1 april.... Lenke til kommentar
Gorgat Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 For alle med Canon DSLR. Fant nettopp denne banebrytende oppdateringen: http://philipbloom.co.uk/2010/04/01/canonraw/ Hva blir det neste? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 For alle med Canon DSLR. Fant nettopp denne banebrytende oppdateringen: http://philipbloom.co.uk/2010/04/01/canonraw/ Hva blir det neste? Helt rått Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 For alle med Canon DSLR. Fant nettopp denne banebrytende oppdateringen: http://philipbloom.co.uk/2010/04/01/canonraw/ Hva blir det neste? Firmware Ver. 6.6.6 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 Idag har jeg hatt mine første runde/fotoshoot med studioblits-settet. To jenter i familien på 10 og 13 år som syntes det var veldig artig å få leke fotomodeller. Og jeg fikk lært meg masse om lyssetting - bl.a. at jeg mangler en ordentlig reflektor. Ble ikke helt det samme med en hvit papplate. Men jeg har en reflektor på 120x90 cm på vei i posten fra Hong Kong eller Kina. Hvis du bruker den hvite delen av reflektoren så er det jo akkurat det samme. Jeg bruker så godt som aldri vanlig reflektor i studio, er mye mer handy med en hvit papplate og litt gaffa/klemmer. Skjønner, men den eneste papplate jeg fant her, var ikke veldig hvit, så da er det like greit å en ordentlig reflektor. Trenger også en til senere, vet jeg. Kommer kanskje til å bruke reflektoren som bakgrunn også, siden den er såpass stor. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 Så var det 4 dager igjen til avreise til Madagaskar - og jeg har ennå ikke bestemt meg hvor mye utstyr som blir med - alternativene er som følger : alt.1 (the works) D700 50mm 1.4 60mm 2.8 micro 150mm 2.8 macro 120-300 2.8 en blits SU800 + 2xSB200 alt.2 (mellomvei) D700 50 1.4 60mm 2.8 micro 150mm 2.8 macro en blits SU800 + 2xSB200 alt.2 (puristen) D700 60mm 2.8 micro 150mm 2.8 macro en blits SU800 + 2xSB200 Kan vel nevne at jeg gikk for "the works" og litt til - handla nemlig en 35mm f/2 i Oslo på vei til Gardermoen. Erfaring til neste tur : Jeg klarer meg med : D700 35mm f/2 150mm f/2.8 Macro 1.4 TC 2xSB 200 med SU800 Gid jeg hadde kommet til den konklusjonen på forhånd - kunne spart meg for noen kilo Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 ... Gid jeg hadde kommet til den konklusjonen på forhånd - kunne spart meg for noen kilo Greit å vite. Du har ikke vurdert å skrive en artikkel for Akam da? Litt om turen, erfaringer du gjorde og en bøtte fine bilder. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 Ikke umulig - men, ikke umiddelbart. Må i tilfelle få samlet sammen litt biotopbilder osv fra de andre som var med. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 Jeg har vurdert å prøve å få byttet 135L i 35L, men det blir liksom ikke noe av det. Kan jo evt bare skrape av 1 tallet på objektivet, så har jeg jo 35L Man føler ikke at man virkelig eier et objektiv av en viss type hvis man ikke har kjøpt og solgt det minst to ganger? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Kjempevær denne påsken ... Slik så det ut av vinduet her for et par timer siden: Endret 1. april 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Var samme fine vårværet her også før i dag. Endret 1. april 2010 av arthoz Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 Godt å høre at jeg ikke er alene med møkkaværet. Ikke det, nå tittet solen frem i 45 sekunder før den forsvant igjen. Er det noen som har en oppskrift for gjør-det-selv diffuser. Melkekartong+matpapir varianten ble ikke god nok (Sliter med å få belyst en vegg jevnt slik at jeg kan ta bilde av den). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Godt å høre at jeg ikke er alene med møkkaværet. Ikke det, nå tittet solen frem i 45 sekunder før den forsvant igjen. Er det noen som har en oppskrift for gjør-det-selv diffuser. Melkekartong+matpapir varianten ble ikke god nok (Sliter med å få belyst en vegg jevnt slik at jeg kan ta bilde av den). Helmelk-kartongen fungerer bedre,gir et mer fyldig lys Alle har vel en tom 2 liters hvit isboks liggende,eller Endret 1. april 2010 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 Helmelk-kartongen fungerer bedre,gir et mer fyldig lys Hadde ikke helmelk tilgjengelig og juice-kartongen ga for gult lys Alle har vel en tom 2 liters hvit isboks liggende,eller Min er full av PC-skruer ... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 Min er full av PC-skruer ... Da får du gi melkekartongen den jobben Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 1. april 2010 Rapporter Del Skrevet 1. april 2010 Noen som vet om et program der man kan redigere raw bilder (.cr2) i Linux? Sitter hos modern og har bare en linux laptop med meg, og er ganske gira på å redigere bildene fra Nepal og India. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå