Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderte og kjøpe Nikon D300S,etter å ha lest om Nikon sine orginale Kjøpebetingelser tror jeg at jeg avstår kjøpet.

Man gir Nikon mulighet til å bruke kamerakjøperens bilder vederlagsfritt,dette blir automatisk innfridd når kameraet er betalt.

Fritt oversatt fra japansk.

Kjøpeterm IV:ved effektuering av kamerakjøp vedgår kjøper og godta at Nikon Corp. vedrelagsfritt får tilgang på all produksjon som er produsert med et Nikonprodukt uhildet og kontrakts-termer evaluert og godkjent av Nikon Corp. juridiske avdeling.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Idag har jeg hatt mine første runde/fotoshoot med studioblits-settet. To jenter i familien på 10 og 13 år som syntes det var veldig artig å få leke fotomodeller. Og jeg fikk lært meg masse om lyssetting - bl.a. at jeg mangler en ordentlig reflektor. :) Ble ikke helt det samme med en hvit papplate. Men jeg har en reflektor på 120x90 cm på vei i posten fra Hong Kong eller Kina.

Hvis du bruker den hvite delen av reflektoren så er det jo akkurat det samme. Jeg bruker så godt som aldri vanlig reflektor i studio, er mye mer handy med en hvit papplate og litt gaffa/klemmer.

Skjønner, men den eneste papplate jeg fant her, var ikke veldig hvit, så da er det like greit å en ordentlig reflektor. Trenger også en til senere, vet jeg. Kommer kanskje til å bruke reflektoren som bakgrunn også, siden den er såpass stor.

Lenke til kommentar

Så var det 4 dager igjen til avreise til Madagaskar - og jeg har ennå ikke bestemt meg hvor mye utstyr som blir med - alternativene er som følger :

alt.1 (the works)

D700

50mm 1.4

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

120-300 2.8

en blits

SU800 + 2xSB200

alt.2 (mellomvei)

D700

50 1.4

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

en blits

SU800 + 2xSB200

alt.2 (puristen)

D700

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

en blits

SU800 + 2xSB200

Kan vel nevne at jeg gikk for "the works" og litt til - handla nemlig en 35mm f/2 i Oslo på vei til Gardermoen.

Erfaring til neste tur :

Jeg klarer meg med :

D700

35mm f/2

150mm f/2.8 Macro

1.4 TC

2xSB 200 med SU800

Gid jeg hadde kommet til den konklusjonen på forhånd - kunne spart meg for noen kilo :)

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert å prøve å få byttet 135L i 35L, men det blir liksom ikke noe av det.

Kan jo evt bare skrape av 1 tallet på objektivet, så har jeg jo 35L

Man føler ikke at man virkelig eier et objektiv av en viss type hvis man ikke har kjøpt og solgt det minst to ganger? ;)

Lenke til kommentar

Godt å høre at jeg ikke er alene med møkkaværet. Ikke det, nå tittet solen frem i 45 sekunder før den forsvant igjen.

Er det noen som har en oppskrift for gjør-det-selv diffuser. Melkekartong+matpapir varianten ble ikke god nok :D

post-126935-1270134704,931_thumb.jpg

post-126935-1270134725,755_thumb.jpg

(Sliter med å få belyst en vegg jevnt slik at jeg kan ta bilde av den).

Lenke til kommentar

Godt å høre at jeg ikke er alene med møkkaværet. Ikke det, nå tittet solen frem i 45 sekunder før den forsvant igjen.

Er det noen som har en oppskrift for gjør-det-selv diffuser. Melkekartong+matpapir varianten ble ikke god nok :D

post-126935-1270134704,931_thumb.jpg

post-126935-1270134725,755_thumb.jpg

(Sliter med å få belyst en vegg jevnt slik at jeg kan ta bilde av den).

Helmelk-kartongen fungerer bedre,gir et mer fyldig lys :p

Alle har vel en tom 2 liters hvit isboks liggende,eller :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...