Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ikke noe forslag til meg og tilfeldigvis? :innocent: Har selvfølgelig tenkt å bruke macroen, men vet ikke hva jeg skal ta bilder av. Er kanskje ikke alt for mange vårtegn å ta bilder av enda.

Det er mye morsomt du kan ta bilde av med makroen. Alt fra pepperkort til rifla potetgull. Detaljer på smykker og håndverkt. Detaljstudier av typen - de delene som kan vises frem i dannet selskap ;)

 

Jeg vurderte selv å bruke makroen og ha "De små tingene" som tema, men det blir nok noe annet. Så der har du et tips..

Lenke til kommentar

Hva skal jeg se etter når jeg ikke får til å koble en bærbar data med Vista home til en trådløs ruter?

 

Det var Norton prøveprogram på den som hadde slutta og virke rett før dataen kom hit, fordi de 60 dagene var over. Jeg tenkte at kanskje det var grunnen til at det ikke gikk å koble det til nettet. Så da avinnstallerte jeg det. Og innstallerte Norman isteden. Men nettet koblet ikke til, fikk bare "begrenset tilkobling". (Den vises som tilkoblet i ruterens oversikt. Det ser jeg når jeg går inn via min egen data)

 

Så kjørte jeg Norton removal tool og nettet koblet seg opp med en gang den var ferdig. Jeg restarta og alt var greit. Men neste dag så var det igjen "begrenset tilkobling". Noen ide om hva jeg skal se etter? Kjenner ikke Vista i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Det var Norton prøveprogram på den som hadde slutta og virke rett før dataen kom hit, fordi de 60 dagene var over. Jeg tenkte at kanskje det var grunnen til at det ikke gikk å koble det til nettet. Så da avinnstallerte jeg det. Og innstallerte Norman isteden. Men nettet koblet ikke til, fikk bare "begrenset tilkobling". (Den vises som tilkoblet i ruterens oversikt. Det ser jeg når jeg går inn via min egen data)

 

Så kjørte jeg Norton removal tool og nettet koblet seg opp med en gang den var ferdig. Jeg restarta og alt var greit. Men neste dag så var det igjen "begrenset tilkobling". Noen ide om hva jeg skal se etter? Kjenner ikke Vista i det hele tatt.

Sånt Norton- og Symantec-ræl er jo en oppskrift på problemer, men så lenge folk ikke vet å oppføre seg på nett, så er det vel nødvendig.

 

Min er faring er at "begrenset tilkobling" stort sett inntreffer når ruteren roter ting til. Tror ikke jeg har opplevd at det har vært maskinens skyld.

Lenke til kommentar

@L4r5, du har jo akkurat fått en scarification. Hva med et fotoprosjekt rundt det, og andre kroppspynte-saker (tattoering, piercing osv). Og da ikke bare ta bilder av slike, men miljøet rundt, personer, butikker, studio/parlører med mere.

Damn you, Tomsi. Da blei det aprilfest på meg i år likevel.

Lenke til kommentar

Idag har jeg hatt mine første runde/fotoshoot med studioblits-settet. To jenter i familien på 10 og 13 år som syntes det var veldig artig å få leke fotomodeller. Og jeg fikk lært meg masse om lyssetting - bl.a. at jeg mangler en ordentlig reflektor. :) Ble ikke helt det samme med en hvit papplate. Men jeg har en reflektor på 120x90 cm på vei i posten fra Hong Kong eller Kina.

Lenke til kommentar

Sånt Norton- og Symantec-ræl er jo en oppskrift på problemer, men så lenge folk ikke vet å oppføre seg på nett, så er det vel nødvendig.

 

Min er faring er at "begrenset tilkobling" stort sett inntreffer når ruteren roter ting til. Tror ikke jeg har opplevd at det har vært maskinens skyld.

Hm. Så det kan være ruteren da. Prøvde å avinnstallere Norman igjen men det hjalp ikke. Det er en pjokk (10år) som er på påskeferie her sin data, og han skal ha virusprog på den. Har en annen bærbar koblet til og den fungerer helt fint trådløst, kan det allikevel være ruteren da? Jeg har ikke så altfor mye lyst til å begynne å stille inni der, skal prøve å sette på en fast kanal, men mer enn det tør jeg vel ikke prøve egentlig. Mest siden den jo virker med "husets" bærbare, og det er vel dumt å rote det til så den heller ikke virker.

Lenke til kommentar

Idag har jeg hatt mine første runde/fotoshoot med studioblits-settet. To jenter i familien på 10 og 13 år som syntes det var veldig artig å få leke fotomodeller. Og jeg fikk lært meg masse om lyssetting - bl.a. at jeg mangler en ordentlig reflektor. :) Ble ikke helt det samme med en hvit papplate. Men jeg har en reflektor på 120x90 cm på vei i posten fra Hong Kong eller Kina.

 

Hvis du bruker den hvite delen av reflektoren så er det jo akkurat det samme. Jeg bruker så godt som aldri vanlig reflektor i studio, er mye mer handy med en hvit papplate og litt gaffa/klemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...