Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg føler for en liten forandring i objektiv-lineupen min. Vurderer sterkt å bytte ut 17-40 og 35/2 med 35L. Til mitt bruk virker det som om jeg vil sette mer pris på fleksibilitet med lysstyrke heller enn brennvidde. Også har jeg merket at jeg i grunn ikke er så glad i ultravid annet enn til landskap. Får evt. pælme inn en billig 24mm om jeg trenger mer vidvinkel.

Det er ikke så dumt det. Men jeg mistenker at en 35L blir sterkt vanedannene.

 

Den kan muligens karaktiseres som vanedannende, men det er fullt mulig å oppheve noen av virkningen. Løsningen kan dog være litt brutal og går enkelt ut på å anskaffe enda mer vanedannende glass.

 

Dette kan selvfølgelig fordeles ut over tid og dermed ikke føles så tyngende økonomisk, men det er ikke lett å styre.

 

Dette er bare personlige tanker fra en som har en dyr vane ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og her har vi en som liker å ta bilder av insekter

 

Veldig pent, bildene er forøvrig tatt med Canon 40D + Tamron 90mm macro'n om noen lurte.

Gleder meg som en liten unge til insektene popper fram her selv, selv om det ser ut som det blir en stund til, pokker ta snøen.

 

Har en liten misstanke til at noen mellomringer er brukt i tillegg da.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg føler for en liten forandring i objektiv-lineupen min. Vurderer sterkt å bytte ut 17-40 og 35/2 med 35L. Til mitt bruk virker det som om jeg vil sette mer pris på fleksibilitet med lysstyrke heller enn brennvidde. Også har jeg merket at jeg i grunn ikke er så glad i ultravid annet enn til landskap. Får evt. pælme inn en billig 24mm om jeg trenger mer vidvinkel.

Det er ikke så dumt det. Men jeg mistenker at en 35L blir sterkt vanedannene.

 

Den kan muligens karaktiseres som vanedannende, men det er fullt mulig å oppheve noen av virkningen. Løsningen kan dog være litt brutal og går enkelt ut på å anskaffe enda mer vanedannende glass.

 

Dette kan selvfølgelig fordeles ut over tid og dermed ikke føles så tyngende økonomisk, men det er ikke lett å styre.

 

Dette er bare personlige tanker fra en som har en dyr vane ;)

Jeg forstår ikke hva dere mener... :whistle:

Lenke til kommentar

Noen av dere andre som driver enkeltpersonforetak med utgangspunkt i foto? Hvilke skjema skal leveres inn i tillegg til selvangivelsen for næringsdrivende? Startet opp firmaet mitt sent ifjor, omsetning på rundt 11.000, så litt usikker på om jeg må levere inn næringsoppgave eller om jeg er fritatt...

Lenke til kommentar

Noen av dere andre som driver enkeltpersonforetak med utgangspunkt i foto? Hvilke skjema skal leveres inn i tillegg til selvangivelsen for næringsdrivende? Startet opp firmaet mitt sent ifjor, omsetning på rundt 11.000, så litt usikker på om jeg må levere inn næringsoppgave eller om jeg er fritatt...

 

her er en side som kan gi deg endel tips som enmannsforetaker,du får lete litt :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Noen andre norske steder enn ddmr.no (som jeg ikke kommer inn på merksnodig nok) som selger Hoya r72 IR-filter? Savner virkelig søk på filtre i prisguiden :\

Hvilken størrelse på filtergjengene har du?

 

Har en 72mm + 67-72mm step-up ringer som ligger ubrukt i en skuff etter jeg solgte Sigma SD-14.

Lenke til kommentar

Måten hun holder på er ikke ok. Hun har ingen støtte under objektivet, men har i stedet armen 45 grader ut.

 

Er det en 85/1.2 hun bruker?

 

Sånn sett, men det blir mer enn konsekvens av posituren hennes, som er sidelent og rar. Tenkte at det var grepet hennes rundt objektivet var kommentert på. Da jeg var fersk i fotogamet fokuserte jeg mye på det der med å holde hånden under objektivet og ikke over. Men det er i grunn ikke så nøye, såfremt lyset ikke er rævdårlig, noe det ikke er der (sollys i tillegg til at hun ser ut til å drasse med seg lyssterkt glass). Støtte får man fra tommelen til en viss grad uansett, og albuen er fortsatt inntil kroppen.

Endret av ole.e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...