Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Naturfotograf Ole Jørgen Liodden har skifta til Nikon.

 

Her er hans interessante begrunnelse til skiftet:

 

___________________________________________

 

 

"Where’s my Canon 1D Mark IV field review?

 

Good question!

 

There has been less activity on this field review site in 2010. This is due in part to hard work with my Svalbard book project, photo workshops and expeditions. I have also had more problems than expected in getting a Canon 1D Mark IV camera for some serious field testing. For some reason I have not been given priority and the result has been only 3 days in the field with the camera. This is much too short a time to give you a field review especially regarding AF in different situations. To be honest, the Canon 1D Mark IV seems to be not that impressive compared to the Canon 7D I already had.

 

Four weeks ago I needed a fast camera for some action shots of the fast flying hawk owl. I couldn´t get a 1D Mark IV camera, and I was so frustrated that I called Nikon and asked them if I could borrow the new Nikon D3S camera. No problem! In the kit bags were also the Nikon D3X and different lenses: 14-24/2.8, 70-200/2.8 II, 300/2.8, 400/2.8, 500/4 and 600/4. Almost immediately I canceled my cooperation with Canon as a “Canon Master”.

 

I had never used Nikon D3 cameras before, but after only one hour I got extremely satisfying results, and after two hour I was convinced! Especially the D3S; it was extremely fast and precise, and the image quality even at ISO 2500 at sunset really shocked me."

 

"The following weeks I did more field tests with fast moving birds, high ISO shooting and difficult light conditions. After 5000 exposures I was so happy with the image quality, sharpness and colors of my pictures from Nikon D3S and Nikon D3X, that I decided to sell all my Canon gear. This was a shocking decision for me, Canon and my photo colleagues. I´m 100% sure that this was the right decision. Image quality for me is very important, and I don´t see any reason why I shouldn´t use the best equipment available. The photographer is still the most important part of creating a photograph, but I also appreciate good equipment."

Lenke til kommentar

Aaaah. Så deilig med en stille server i naborommet. Før sto det i vifter beregnet på server-rom, men har byttet PSU og en vifte ift litt kjøling av harddiskene, og satt på regulerbar moststand for CPU-vifta. Nå er det så stille fra bak døra der, at hoved-PCen min bråker mer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Utstyr har lite å sei, berre du bruker det du er komfortabel med; om han er mest komfortabel med Nikon bør han sjølvsagt gå for det.

 

Helt enig med deg. Ingen poeng i å være lojal mot en produsent. Man bruker det som får jobben gjort på enklest mulig måte.

Lenke til kommentar

Da har omsider kroppen innfunnet seg med at det er påskeferie. Enda noen dager før det bærer til fjells. Sofaen er ledig :)

 

Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM er i havn, og jeg er dypt imponert. Spesielt med tanke på byggekvaliteten. Jeg tuller ikke når jeg sier at EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM virker som en plastskrangle i forhold. Gleder meg til å teste objektivet i Berlin etter påske.

 

The Cribs - Men's Needs

http://www.youtube.com/watch?v=oCNTYi9fHuo

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Ingenting. Du tok nemlig feil. (Pizza teller ikke helt som middag synes jeg)

Jeg har vært og tatt scarification. :fun:

De skjærte vekk store hudflak fra brystkassa mi.

Kan få Anfall til å poste bilder, men det må vente til vi kommer oss hjem. Er på hotell til i morra og har ikke med kabel eller kortleser.

Lenke til kommentar

scarification er ganske kult ja, men ser jo så sinnsykt vondt ut :p

Fikk litt bedøvelseskrem på så var ikke så ille. Bare litt vondt i begynnelsen for kunne ikke bruke det før omrisset var kutta opp lett.

 

Pizza regnes som middag om det spises som middag. Premie kommer i posten?

Som premie så kan du få lov å skrive i signaturen din at L4r5 sier du er kul.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...