Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke engang fått inn blitssettet jeg har bestilt, men har begynt å se ting allerede. Hehe.

 

Er ikke dette bildet (helt øverst) litt amatørmessig gjennomført? En diger reflektor (tror jeg det er) VELDIG synlig i brillene.

 

Er ikke så alt for mye å gjøre med den synligheten der (i hvert fall ikke med lyset i samme vinkel), og det er (ganske opplagt både på selve refleksjonen og hvis du ser på lyset i bildet) en softboks.

Endret av matsktsk
Lenke til kommentar

Jeg har ikke engang fått inn blitssettet jeg har bestilt, men har begynt å se ting allerede. Hehe.

 

Er ikke dette bildet (helt øverst) litt amatørmessig gjennomført? En diger reflektor (tror jeg det er) VELDIG synlig i brillene.

 

Er ikke så alt for mye å gjøre med den synligheten der (i hvert fall ikke med lyset i samme vinkel), og det er (ganske opplagt både på selve refleksjonen og hvis du ser på lyset i bildet) en softboks.

 

Hva med å flytte brillene lenger opp ellerno'?

 

Åssen ser du at det er en softboks og ikke en reflektor? Jeg har ingen av delene selv enda, så jeg bare lurer på hvordan man ser forskjellen på slike bilder. :)

Lenke til kommentar

huh.. Det er lenge siden jeg har vært inne på dette forumet... ikke bra. Kamera har ligget litt for trygt i sekken sin i det siste.

 

Men sjansen til å anskaffe nytt utstyr blåser liv i interessen igjen :p En venn som skal til USA, og vurderer batterigrep til 5DII og/eller Canon 100mm Macro F/2.8L... Er batterigrep til den klompen litt for tungt? Den er på kanten til slitsom med 24-70mmL en hel dag. Batterigrepet hjelper vel neppe til...

Lenke til kommentar

Da er studioblits-settet i hus. Og foreløpig ser det ut som det er greit at jeg ikke kjøpte kraftigere blitser enn 200 og 400 wattsekunder, for jeg sliter med å komme under f/11 på ISO 100 og lukkerhastighet på maks 1/200 sek (pga "second curtain" i lukkeren). Men jeg er jo helt blank på dette, så det kan jo hende at det viser seg at jeg er helt på jordet. :D

 

Edit: har foreløpig 1 hvit og 1 sølvparaply

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Da er studioblits-settet i hus. Og foreløpig ser det ut som det er greit at jeg ikke kjøpte kraftigere blitser enn 200 og 400 wattsekunder, for jeg sliter med å komme under f/11 på ISO 100 og lukkerhastighet på maks 1/200 sek (pga "second curtain" i lukkeren). Men jeg er jo helt blank på dette, så det kan jo hende at det viser seg at jeg er helt på jordet. :D

 

Edit: har foreløpig 1 hvit og 1 sølvparaply

Selv om du skrur ned effekten på blitsene ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...