Trondster Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Canons egen DPP er på flere måter en bedre RAW-converter enn Adobe Camera Raw, men Lightroom 3 ser da ut til å kunne hente et stop mer ut av filene! Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Jeg har ikke engang fått inn blitssettet jeg har bestilt, men har begynt å se ting allerede. Hehe. Er ikke dette bildet (helt øverst) litt amatørmessig gjennomført? En diger reflektor (tror jeg det er) VELDIG synlig i brillene. Er ikke så alt for mye å gjøre med den synligheten der (i hvert fall ikke med lyset i samme vinkel), og det er (ganske opplagt både på selve refleksjonen og hvis du ser på lyset i bildet) en softboks. Endret 25. mars 2010 av matsktsk Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Noen som vet om en måte å bruke LR 2 catalog i LR 3 beta? Edit: Nvm, ser ikke ut til at det går. Da blir det ikke mye utprøving av LR 3 beta for min del. Endret 25. mars 2010 av sn0dig Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Eg lurer på en ting. Tilsvarer din Tamron til ditt merke (28-75) det samme som min Tamron (28-75) til Sony? Edit: Stor bokstav i "t" som i "Tamron" Om det står Tamron på den til Sony, så er det nok det samme glasset ja. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Slik vasker du objektivet ditt. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg har ikke engang fått inn blitssettet jeg har bestilt, men har begynt å se ting allerede. Hehe. Er ikke dette bildet (helt øverst) litt amatørmessig gjennomført? En diger reflektor (tror jeg det er) VELDIG synlig i brillene. Er ikke så alt for mye å gjøre med den synligheten der (i hvert fall ikke med lyset i samme vinkel), og det er (ganske opplagt både på selve refleksjonen og hvis du ser på lyset i bildet) en softboks. Hva med å flytte brillene lenger opp ellerno'? Åssen ser du at det er en softboks og ikke en reflektor? Jeg har ingen av delene selv enda, så jeg bare lurer på hvordan man ser forskjellen på slike bilder. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Du ser det er en softbox på formen, og her er det jo så mye detaljer at du ser at det faktisk er ett stoff foran også. Tipper de ikke ville dekke til norges flagget med brillene, og derfor ikke tok de høyere opp, evt. så bare tok de det slik det er naturlig å ha brillene Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Slik vasker du objektivet ditt. Konge Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Noen som vet om en måte å bruke LR 2 catalog i LR 3 beta? Edit: Nvm, ser ikke ut til at det går. Da blir det ikke mye utprøving av LR 3 beta for min del. Det fungerer ikke med beta-versjonen, men muligheten skal være der innen release. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 huh.. Det er lenge siden jeg har vært inne på dette forumet... ikke bra. Kamera har ligget litt for trygt i sekken sin i det siste. Men sjansen til å anskaffe nytt utstyr blåser liv i interessen igjen En venn som skal til USA, og vurderer batterigrep til 5DII og/eller Canon 100mm Macro F/2.8L... Er batterigrep til den klompen litt for tungt? Den er på kanten til slitsom med 24-70mmL en hel dag. Batterigrepet hjelper vel neppe til... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Et batterigrep gir bedre ballanse, noe som gjerne gjør det mindre slitsomt å fotografere. Til gjengjeld får du litt mer å bære på, når du bare bærer. Endret 26. mars 2010 av fototim Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg er glad i mitt batterigrep til 5D2. Men - er også glad for at jeg har stødig stativ - en 5D2 som heller litt framover, med stort objektiv og blits, gjør ikke stativ+kamera mer stødig av å også ha batterigrep under huset.. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Jeg for min del trives veldig godt med grep på mitt K20. Men dette med grep og ikke grep er nok mye en smakssak. Så det beste rådet er nok å prøve det om du har mulighet. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Noen som har lyst å prøve et anderledes objektiv? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Noen som har lyst å prøve et anderledes objektiv? Whoo! Et fantastisk objektiv! Det er fast blender og fast fokusavstand - men like fullt et fantastisk objektiv. Mer her. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 For noen er grep et dyd av nødvendig, for andre er det bare i veien. Men det er uansett riktig at kamera/objektiv blir mer balansert når objektivet kommer over en viss størrelse. Jeg bruker mest grep for å imponere Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Er personlig veldig glad for at jeg kan bruke grep på min Windows 7 Ultimate. (..Og ikke minst ls, cat, kill og annet snadder..) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Er personlig veldig glad for at jeg kan bruke grep på min Windows 7 Ultimate. (..Og ikke minst ls, cat, kill og annet snadder..) Jeg selv bruker MSYS sammen med MinGW. En dag uten ls & Co er en trist dag Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Da er studioblits-settet i hus. Og foreløpig ser det ut som det er greit at jeg ikke kjøpte kraftigere blitser enn 200 og 400 wattsekunder, for jeg sliter med å komme under f/11 på ISO 100 og lukkerhastighet på maks 1/200 sek (pga "second curtain" i lukkeren). Men jeg er jo helt blank på dette, så det kan jo hende at det viser seg at jeg er helt på jordet. Edit: har foreløpig 1 hvit og 1 sølvparaply Endret 26. mars 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Da er studioblits-settet i hus. Og foreløpig ser det ut som det er greit at jeg ikke kjøpte kraftigere blitser enn 200 og 400 wattsekunder, for jeg sliter med å komme under f/11 på ISO 100 og lukkerhastighet på maks 1/200 sek (pga "second curtain" i lukkeren). Men jeg er jo helt blank på dette, så det kan jo hende at det viser seg at jeg er helt på jordet. Edit: har foreløpig 1 hvit og 1 sølvparaply Selv om du skrur ned effekten på blitsene ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå