Anew Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Ëtter at jeg fikk Tamron 28-75 i hus har jeg praktisk talt ikke brukt 50mm'en min. Nå er riktignok det en urtraurig 50/1.8 med boke fra helvete, men Tamronen er et veldig trivelig bekjentskap. Uansett så har jeg kikket litt rundt, og jeg syns det virker som om Nikkor 50/1.4 er veldig nær like god som Sigmaen? Endret 25. mars 2010 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 En Tamron 28-75mm vil være et alternativ i begynnelsen. Men jeg trenger f/1.4~2 for konsertfotografering. De konsertene jeg fotograferer, så lyset så lavt at ISO 1600 og f/1.4 gir for lange lukkertider. Små klubber, blues osv. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) M9 er jo ikke superawesome på høy ISO da - men det hjelper vel litt på at det er lettere å hanholde tvilsome lukkertider. Stor blender er dessuten svindyrt til Leica også. Vent til EF 50mm f1.4 II kommer - du skulle vel vente litt med 5Den uansett? Edit: Hvorfor fungerer ikke lenketaggen? :S http://canonrumors.com/2010/03/ef-50-f1-4-ii-usm-cr2/ <-- 50 1.4 II Endret 25. mars 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 M9 er jo ikke superawesome på høy ISO da - men det hjelper vel litt på at det er lettere å hanholde tvilsome lukkertider. Stor blender er dessuten svindyrt til Leica også. Vent til EF 50mm f1.4 II kommer - du skulle vel vente litt med 5Den uansett? Edit: Hvorfor fungerer ikke lenketaggen? :S http://canonrumors.com/2010/03/ef-50-f1-4-ii-usm-cr2/ <-- 50 1.4 II Det stemmer at det ikke blir kjøping før nærmere sommeren. Men for oss Canonister, så er 24-105mm f/4 et godt alternativ til Tamron 28-75mm f/2.8; ihvertfall når den kjøpes som kit. EF 50mm f/1.4 II lar seg jo høre, litt bedre optisk og mekanisk vil ikke være dumt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 50 1.4 trenger helt klart en oppgradering for å konkurrere med sigma og nikon sine nye. Kommer det en ny så slår jeg kanskje til. Men sannsynligvis ikke, for neste år er jeg fattig og går på fhs. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Ëtter at jeg fikk Tamron 28-75 i hus har jeg praktisk talt ikke brukt 50mm'en min. Nå er riktignok det en urtraurig 50/1.8 med boke fra helvete, men Tamronen er et veldig trivelig bekjentskap. Etter at jeg fikk Sigmaluxen i hus har ikke jeg savnet normalzoom et sekund Uansett så har jeg kikket litt rundt, og jeg syns det virker som om Nikkor 50/1.4 er veldig nær like god som Sigmaen? Jo, de er temmelig like. Min oppsummering etter at jeg sammenlignet dem i høst: Sigmaen har litt finere bokeh (subjektivt), litt raskere AF (objektivt) og er en anelse bedre vidåpent (objektivt, men muligens ikke merkbart i praksis?). AF-S 50/1.4 er en anelse bedre blendet ned <f/2.8 og i hjørnene (objektivt, men muligens ikke merkbart i praksis?), og har ikke like stor eksemplarvariasjon (subjektivt). Så til lik pris synes jeg Sigmaen er det beste valget, men siden prisforskjellen er 8-900 kr blir det opp til hver og en og bedømme om det er verdt det. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Ëtter at jeg fikk Tamron 28-75 i hus har jeg praktisk talt ikke brukt 50mm'en min. Nå er riktignok det en urtraurig 50/1.8 med boke fra helvete, men Tamronen er et veldig trivelig bekjentskap. Uansett så har jeg kikket litt rundt, og jeg syns det virker som om Nikkor 50/1.4 er veldig nær like god som Sigmaen? Eg lurer på en ting. Tilsvarer din Tamron til ditt merke (28-75) det samme som min Tamron (28-75) til Sony? Edit: Stor bokstav i "t" som i "Tamron" Endret 25. mars 2010 av Inc Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Det er jo en mulighet. Eller gi f. i hele prosjektet og selge meg ut av Canon. Og heller spare (lenge) til en Leica M9 ... Leica er en plan jeg har tro på. Om ikke annet fordi det blir så forbannet dyrt at det blir uaktuelt å bruke stort av tid på å surre rundt med nye innkjøpsplaner. I denne sammenhengen er mellomformat også en kjempeplan – ett innkjøp, så er leketøysbudsjettet for en god periode svidd av, og man må faktisk konsentrere seg om å bruke galskapen. I andre enden av utstyrsskalaen: holder på å pakke til påskeferie nå, er fristet til å kun dra med et helmanuelt 35/2.8-objektiv. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Det er noe dritt at 50mm-en gikk i dass. Mistet helt lysten på FF, da 50mmm-en skulle være kjernen i FF systemet mitt. Finne på noe annet istedet? Kjøpe sigma 50 1.4 og sendetilbaketilrepcafemtigangerførdublirfornøydmensåblirduveldigfornøyd ? Eller vente på 84/1.4! Den har jeg høye forhåpninger til.. Edit: Ble en millimeter for lite der.. Endret 25. mars 2010 av Ingardj Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Leica er en plan jeg har tro på. Om ikke annet fordi det blir så forbannet dyrt at det blir uaktuelt å bruke stort av tid på å surre rundt med nye innkjøpsplaner. I denne sammenhengen er mellomformat også en kjempeplan – ett innkjøp, så er leketøysbudsjettet for en god periode svidd av, og man må faktisk konsentrere seg om å bruke galskapen. I andre enden av utstyrsskalaen: holder på å pakke til påskeferie nå, er fristet til å kun dra med et helmanuelt 35/2.8-objektiv. Du har et poeng der Jeg holder også på å pakke til ferien. Jeg har tenkt å fylle en Tamrac Express 7 passe full. Da blir det E-620 + 14-42mm, 40-150mm, 25mm og 35mm. Eller så ryker et av objektivene til fordel for blitsen. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Røyksopp, Jarre og ett tonn fyrverkeri på akershus festning i august. Tror nesten jeg må fikse barnevakt og dra med meg kamera, lysshowet til Jarre skal visst være ganske spektakulært. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Røyksopp, Jarre og ett tonn fyrverkeri på akershus festning i august. Tror nesten jeg må fikse barnevakt og dra med meg kamera, lysshowet til Jarre skal visst være ganske spektakulært. Fikk lyst til å ta turen selv. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Er det Påskeferie vi snakker om ? Røyksopp, Jarre og ett tonn fyrverkeri på akershus festning i august. Tror nesten jeg må fikse barnevakt og dra med meg kamera, lysshowet til Jarre skal visst være ganske spektakulært. Røyksopp+laser=sant Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Eller vente på 84/1.4! Den har jeg høye forhåpninger til.. Edit: Ble en millimeter for lite der.. Jeg har like store forhåpninger til den som alle andre sigma objektiver... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Eller vente på 84/1.4! Den har jeg høye forhåpninger til.. Edit: Ble en millimeter for lite der.. Jeg har like store forhåpninger til den som alle andre sigma objektiver... Supert! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Det er noe dritt at 50mm-en gikk i dass. Mistet helt lysten på FF, da 50mmm-en skulle være kjernen i FF systemet mitt. Der gir du deg for lett, Tom. Det er mange muligheter - bruktmarkedet, Sigmalux, den (sier som skrevet ryktene) kommende 50/1.4 USM II, etc.. Noe dritt er det, men Ting Årner Seg Edit: Kikket over utstyrslisten din - passer Sigma 1.4x Teleconverteren din på 35/2, tro? Endret 25. mars 2010 av Trondster Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Jeg har ikke engang fått inn blitssettet jeg har bestilt, men har begynt å se ting allerede. Hehe. Er ikke dette bildet (helt øverst) litt amatørmessig gjennomført? En diger reflektor (tror jeg det er) VELDIG synlig i brillene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Mange her som har problemer med å koke egget perfekt ? Nå som vi nærmer oss eggens høytid,kan en egg-perfeksjonisme være på sin plass. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Mange her som har problemer med å koke egget perfekt ? Nå som vi nærmer oss eggens høytid,kan en egg-perfeksjonisme være på sin plass. eg koker de til de er grønne, da er jeg sikker Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2010 Edit: Kikket over utstyrslisten din - passer Sigma 1.4x Teleconverteren din på 35/2, tro? Det har jeg aldri prøvd. Men den passer ikke på 85mm-en, så jeg prøvde ikke noen andre ojektiver. Tanken er en Sigma 150mm Macro, som passer til den - det tror jeg kan bli morsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå