Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri lagt inn noen driver,bruker eos utility til og laste ned bilder,og alle Windows os skal fungere.

 

EOS utility har jeg lagt inn, men heller ikke det snakker med kamera uten at det er en driver på plass. Og som sagt, det ser ut til at det ikke finnes XP-driver for 400D - jeg har funnet drivere for 98SE, Me, 2000 og Vista, men ikke XP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri lagt inn noen driver,bruker eos utility til og laste ned bilder,og alle Windows os skal fungere.

 

EOS utility har jeg lagt inn, men heller ikke det snakker med kamera uten at det er en driver på plass. Og som sagt, det ser ut til at det ikke finnes XP-driver for 400D - jeg har funnet drivere for 98SE, Me, 2000 og Vista, men ikke XP.

 

Jeg hadde samme problemet med mitt gamle 350d. Så vidt jeg husker løste jeg det ved å gå inn på Meny --> Innstillinger 2 --> Kommunikasjon, og så bytte fra "PC" til "Utskrift/PTP" på kameraet. Etter det trengte jeg ikke driver i det hele tatt. Vet ikke om det funker på 400d, men er jo verdt å prøve!

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med mitt gamle 350d. Så vidt jeg husker løste jeg det ved å gå inn på Meny --> Innstillinger 2 --> Kommunikasjon, og så bytte fra "PC" til "Utskrift/PTP" på kameraet. Etter det trengte jeg ikke driver i det hele tatt. Vet ikke om det funker på 400d, men er jo verdt å prøve!

 

Samme måtte jeg gjøre på 5D'n husker jeg.

Lenke til kommentar

Foreløpig beregnet skatt til gode = "bonusskatt"? Er ikke så rutinert på å se over selvangivelsen, hvis det kommer penger på konto, så er jeg fornøyd.

 

Hvis det er det får jeg litt over fem tusen, noe som kan komme godt med både til ferie og evt andre innkjøp.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med mitt gamle 350d. Så vidt jeg husker løste jeg det ved å gå inn på Meny --> Innstillinger 2 --> Kommunikasjon, og så bytte fra "PC" til "Utskrift/PTP" på kameraet. Etter det trengte jeg ikke driver i det hele tatt. Vet ikke om det funker på 400d, men er jo verdt å prøve!

 

Nå begynner vi å snakke, men jeg finner ikke ett menyvalg som heter dette hverken i noen av menyene eller under custom functions?

 

Edit - snakket med en kamerat som har 350D. Canon har faktisk fjernet dette valget på 400D. De har faktisk med vilje gjort en innsats for å gjøre kameraet dårligere enn forrige generasjon. Fy skam Canon, glad jeg valgte å bytte merke i fjor høst (400D'en er bare backup-kamera fordi jeg ikke fikk solgt det).

Endret av ventle
Lenke til kommentar

http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1253935/Photographer-captures-amazing-images-lions-watering-hole-submerging-months.html?ITO=1490

 

Bilder fra en fyr som har tilbrakt tre måneder i et vannhull i Kenya. Spesielle bilder, og en spesiell fyr.

Tror den artikkelen har vært nevnt et par ganger allerede ;)

 

Det var andre typer vannhull jeg holdt meg til når jeg var i Kenya :p

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg tenkte faktisk på dere ølhunder når jeg skrev ordet vannhull. Lurte på å legge inn en liten smart ass kommentar til det, men bestemte meg til å overlate den til andre.

 

Ellers så ser det ut til at jeg gjør det til en vane av å poste gamle "nyheter" ;)

Blir lett sånn når man følger flere forum.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med mitt gamle 350d. Så vidt jeg husker løste jeg det ved å gå inn på Meny --> Innstillinger 2 --> Kommunikasjon, og så bytte fra "PC" til "Utskrift/PTP" på kameraet. Etter det trengte jeg ikke driver i det hele tatt. Vet ikke om det funker på 400d, men er jo verdt å prøve!

 

Nå begynner vi å snakke, men jeg finner ikke ett menyvalg som heter dette hverken i noen av menyene eller under custom functions?

 

Edit - snakket med en kamerat som har 350D. Canon har faktisk fjernet dette valget på 400D. De har faktisk med vilje gjort en innsats for å gjøre kameraet dårligere enn forrige generasjon. Fy skam Canon, glad jeg valgte å bytte merke i fjor høst (400D'en er bare backup-kamera fordi jeg ikke fikk solgt det).

Merkelig at du ikke får til å koble til kameraet ditt. Om dette hadde vært et vanlig problem ville jo et søk på nett gitt deg et hint om det rimelig kjapt. Som jeg ser det så er det samme EOS utility til alle kameraene, ikke en spesiell som bare virker til 400D. Den nyeste har kanskje ikke støtte til de eldste kameraene, f.eks. i lista til denne som er den siste så mangler 350D, men 400D står der.

 

Prøv å bytt plass til USB kabelen hver gang du får beskjed om at driveren mangler. Jeg måtte alltid bruke samme USB-port når jeg tømte 350D via kabel til kameraet, om jeg ikke hadde den der måtte jeg innstallere noe (men husker ikke om det var "drivere").

Lenke til kommentar

Jeg kjører denne spørringen på en tabell (inneholder filer som er lagret binært) som er rett over 30GB i SQL Server 2k5:

 

UPDATE t_file SET c_binary = NULL;

 

Er det slik at dette kommer til å ta så lang tid at jeg bare kan gå hjem, eller er det sannsynlig at jeg får jobbet mer i kveld?

 

Francis

Lenke til kommentar

Jeg kjører denne spørringen på en tabell (inneholder filer som er lagret binært) som er rett over 30GB i SQL Server 2k5:

 

UPDATE t_file SET c_binary = NULL;

 

Er det slik at dette kommer til å ta så lang tid at jeg bare kan gå hjem, eller er det sannsynlig at jeg får jobbet mer i kveld?

 

Francis

Det er vel strengt tatt ikke en spørring ;) Jeg vil ikke være overrasket om det tar lang tid å kjøre den. Hvis det hadde vært meg, så hadde jeg gått hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...