Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke klarer å legge inn driver til 400D'en min på Windows XP? I Win2000 og Vista gikk dette smertefritt, men i XP er det helt håpløst... får lagt inn alt det andre rælet Canon pakker inn på software-cd'en sin, men driveren som får programmene til å snakke med kameraet, den har vi ikke sett, og ikke finnes den på Canons hjemmesider heller... finnes det ikke XP-driver til 400D?

Endret av ventle
Lenke til kommentar

ta det i hw.no forumet, ikke i chattetråden

 

@svenningen

 

Hva er det egentlig som er den store fordelen med minnekortlesere kontra å koble kamera direkte til pc og bruke programmer som EOS Utility osv.?

 

Minnekortleser er -MYE- raskere

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke klarer å legge inn driver til 400D'en min på Windows XP? I Win2000 og Vista gikk dette smertefritt, men i XP er det helt håpløst... får lagt inn alt det andre rælet Canon pakker inn på software-cd'en sin, men driveren som får programmene til å snakke med kameraet, den har vi ikke sett, og ikke finnes den på Canons hjemmesider heller... finnes det ikke XP-driver til 400D?

 

Anyone? Reiser til Portugal i morgen tidlig, borte i 14 dager, og pc'en jeg skal ha med med nekter å snakke med kameraet mitt... hverken Google eller Canon er særlig hjelpsomme.

 

Ser ut til at jeg driveren jeg trenger heter Canon Camera WIA driver for windows XP, men jeg finner ikke en versjon som støtter mitt kamera. Den eneste jeg fant var datert 2005 og støttet 350D, prøvde å installere den, men fikk beskjed om at min hardware ikke var støttet.

 

Er det virkelig ingen som bruker eller har brukt 400D med Windows XP?

 

Hva er det egentlig som er den store fordelen med minnekortlesere kontra å koble kamera direkte til pc og bruke programmer som EOS Utility osv.?

 

Jeg skulle gitt MYE for en minnekortleser akkurat nå!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Synes det er enklere å bruke minnekortleser, så slipper jeg å knote med en ekstra kabel for å koble kamera til PCen. For min del er hastigheten omtrent den samme om jeg bruker kabel fra kamera, eller minnekortleser. Når jeg får kjøpt UDMA-leser vil det endre seg. :)

Lenke til kommentar

Jeg skulle gitt MYE for en minnekortleser akkurat nå!

Du får sikkert kjøpt en (til ågerpris) på en av flyplassene du er innom.

 

Min erfaring med Canon og kobling via USB er så dårlig at det sluttet jeg med for fire år siden. Det blir bare tøys på XP. Har ikke prøvd på Vista (som jo er bare tøys i seg selv) eller Windows 7.

Lenke til kommentar

Er det virkelig ingen som bruker eller har brukt 400D med Windows XP?

 

Tror jeg hadde XP i starten når jeg hadde 400d, men kan ikke huske å ha måtte knotet med noe drivere..

 

Den absolutt beste og mest åpenlyse løsningen på problemet ditt er å innstallere Windows 7. :fun:

Lenke til kommentar

*SNIPE*

 

Du kan prøve Canon Australia er enklere og finne fram,fant driver der.

 

Jeg så ingen driver, kan du linke rett til driverfilen?

 

Jeg har aldri lagt inn noen driver,bruker eos utility til og laste ned bilder,og alle Windows os skal fungere.

 

 

EOS Utility is an application that brings together all of the functions required to communicate with the camera.

 

 

Edit:for å kunne laste ned oppdateringer må du på forhand ha installert cd-plata fra Canon.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Angående minnekortleser, så syns jeg det er særdeles praktisk. En stor fordel om minnekort henger med på hastigheten. Jeg gjør alltid sorteringsjobben via minnekortleseren. På den måten får jeg bort søpla før det i det heletatt når mine harddisker. Erfaringsmessig ble litt vel store datamengder før når jeg flyttet over alt. Og da ble det gjerne bare liggende.

 

Fikk overaskende mye tilbake på skatten, så et par ekstra minnekort blir det nok, så jeg har muligheten til å rullere litt. Blir nok Sandisk CF Extreme 16GB 60MB/s.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...