Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ad fester - kanskje årsfestene kun skulle oppdateres med nye poster en gang i uken, en gang i måneden eller lignende, så de ikke bumper vekk andre pågående kortere utfordringer? :)

Jeg hadde ønsket å putte de i en egen underkatalog, men det ble nedstemt, så da blir det slik. Men aprilfest blir det - det kommer post på det før helgen. Men akkurat nå er det litt for mange ting som skjer på en gang som jeg må få på plass først. Ting på jobben, f.eks.

 

I tillegg mistet jeg min 50mm f/1.4 i gulvet og den er ikke lenger frisk. Den fokuser ikke lenger :(

Lenke til kommentar

Da finner du hvilken avstand den er klar på og bruker kun den avstanden. :p

Det er en mulig ...

 

Heller ikke i manuell fokus? Fungerer manuell fokus har du jo nå en glimrende aprilfest-utfordring.. ;)

Heller ikke i manuellt. Har nok falt ned med fronten først. Heldigvis hadde jeg ikke UV filter på, så slipper jeg å måtte erstatte et defekt UV filter i tilegg ...

 

Manuell fokus er jeg ikke helt kompatibel med.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Ja da var det den tiden på året når jeg får beskjed at jeg bidro for lite til fellesskapet sist år, samt hvor mye mer staten vil ha. Ble mindre i år men forsatt såpass mye at jeg kunne kjøpt noe fornuftig fotoutstyr for de pengene..... men men, det er vel bedre at de går til fellesskapet

:w00t:

Lenke til kommentar

Da finner du hvilken avstand den er klar på og bruker kun den avstanden. :p

Det er en mulig ...

 

Heller ikke i manuell fokus? Fungerer manuell fokus har du jo nå en glimrende aprilfest-utfordring.. ;)

Heller ikke i manuellt. Har nok falt ned med fronten først. Heldigvis hadde jeg ikke UV filter på, så slipper jeg å måtte erstatte et defekt UV filter i tilegg ...

 

Manuell fokus er jeg ikke helt kompatibel med.

Du må få ræva i gir og kjøpe den 5den ;)

Lenke til kommentar

Damn! Har hatt min nye Sigma 50mm 1.4 i hus i nøyaktig 20 minutter og har allerede greid å velte tripoden med kamera+objektiv påmontert. Resultat; 1 stk knust solblender og sprekk i filtergjengene. :( Frontelementet tok heldigvis ikke skade da. Ser ut til å fungere greit ellers også

Lenke til kommentar

Fint å gi staten et rentefritt lån bare fordi man har dårlig kontroll på økonomien? ;)

Mye billigere enn et forbrukslån.

 

Du må få ræva i gir og kjøpe den 5den ;)

Hva skal jeg med en 5D når jeg ikke lenger har en 50mm?

 

Damn! Har hatt min nye Sigma 50mm 1.4 i hus i nøyaktig 20 minutter og har allerede greid å velte tripoden med kamera+objektiv påmontert. Resultat; 1 stk knust solblender og sprekk i filtergjengene. :( Frontelementet tok heldigvis ikke skade da. Ser ut til å fungere greit ellers også

Da var du heldigere enn meg. Dvs hvis jeg hadde hatt solblender, så hadde kanskje ting sett bedre ut :hmm:

Lenke til kommentar

Damn! Har hatt min nye Sigma 50mm 1.4 i hus i nøyaktig 20 minutter og har allerede greid å velte tripoden med kamera+objektiv påmontert. Resultat; 1 stk knust solblender og sprekk i filtergjengene. :( Frontelementet tok heldigvis ikke skade da. Ser ut til å fungere greit ellers også

 

Jeg klarte å gjøre dette to ganger innen første måneden med min Canon 10-22. Fungerte prikkfritt og leverte strålende bilder i ett halvt år før jeg solgte den, ingenting å bekymre seg for. Måtte la den gå 500,- billigere enn det disse vanligvis selges for, men det syns jeg det var verdt i forhold til alle de flotte bildene jeg ikke hadde fått tatt om jeg skulle vært overforsiktig med det.

Lenke til kommentar

Fint å betale litt for mye skatt enn for lite tbh. :p

Fint å gi staten et rentefritt lån bare fordi man har dårlig kontroll på økonomien? ;)

 

Rentefritt er det ikke, man får renter på tilgodeskatt :)

Ikke bare det, men man slipper skatt på renteinntektene.

 

Så å betale for mye forhåndsskatt er en svært gunstig spareform. Kanskje den mest lønnsomme, av de spekulasjonsfrie spareformene.

Lenke til kommentar

Det har du rett i ventle. Fikk et eksemplar så og si uten fokusissues så alt i alt er jeg kjempefornøyd jeg. Ser iallefall fram til å leke meg mere med dette objektivet. OOF-områdene er virkelig lekre og noe helt annet enn jeg er vant med fra 50 1.8`en min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...