Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det "ulovlig" å ta bilder av industri/fabrikker ?

 

Mulig blir en tur til Grenland i påska, og vurderer å ta noen nattbilder av feks Hydro på Herøya og tilsvarende anlegg ?

 

Så lenge det ikke medfører inntrengning på fabrikkområdene skal det ikke by på problemer,Kan være lurt og si i fra til portvakta for å unngå en ambisiøs utrykning fra terrorpolitiet.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på et latterlig tregt hotellnett i Stockholm, og vil se himmelblå.

 

WMP i IE står bare og buffrer uten å komme noen vei. Kan man få til å spille nettv i VLC, slik at man kan la det stå en stund og laste ned? På dem måten vil fila være i minnet når den spilles av, og avspillingen bør gå bra.

 

Har prøvd å gå i egenskaper for WMP og kopiere inn linken til VLC, men rett etter at det står "himmelblå" nederst i VLC, lukkes bildet og avspillingen stopper.

 

Francis :)

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

Eg har byrja å laga meg eit program til Android som bereknar lukkartida med utgangspunkt i eit valt sett med ND filer, ISO, blendar og lukkartid til eit nytt sett med ND filter, ISO og blendar. Noko ala det Mr. Olsen dreiv med for ei tid tilbake då han laga seg diverse tabellar for å berekne lukkartid med ulike ND filter.

 

Eg fann eit liknande program på Android market, men det mangla val for ND filter, derfor sette eg igang med å laga mitt eige.

 

Her er eit lite skjermdump frå Android emulatoren på PCen.

post-19109-1269290200,5728_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hva er et pent brukt 400d med kitobjektiv verdt?

Er 2000 for mye å forlange?

 

Annonserte min for 1500 (kun huset) uten å få napp. Jeg tror 1500 med kitobjektiv er mer realistisk (jeg fikk faktisk solgt kitobjektivet alene - aner ikke hvorfor hun som kjøpte det ville ha akkurat det, men jeg lot henne få det for 250,- for å ikke gjøre meg til "kriminell").

 

Jeg endte med å få solgt alle objektivene og batterigrepet til 400D'en, og kjøpte ett 28mm F2.8 til den for å bruke det som reise/backup-kamera. Nå på onsdag drar jeg til Portugal og blir der i 14 dager med disse to og en gorillapod som eneste fotografiske reisefølge :D

Lenke til kommentar

Eg har byrja å laga meg eit program til Android som bereknar lukkartida med utgangspunkt i eit valt sett med ND filer, ISO, blendar og lukkartid til eit nytt sett med ND filter, ISO og blendar. Noko ala det Mr. Olsen dreiv med for ei tid tilbake då han laga seg diverse tabellar for å berekne lukkartid med ulike ND filter.

 

Eg fann eit liknande program på Android market, men det mangla val for ND filter, derfor sette eg igang med å laga mitt eige.

 

Her er eit lite skjermdump frå Android emulatoren på PCen.

post-19109-1269290200,5728_thumb.jpg

 

Stilig! Hvilket språk skriver du i?

 

Francis

Lenke til kommentar

Yey, tur til LOndon den 31-5. Ikke lenge igjen nåå. Noen der nede jeg absolutt MÅ sjekke ut?

Tate Modern (til enhver tid minst én utstilling du ikke vil gå glipp av der)

Mørkt øl & agurksmørbrød (evt en tur på Ye Olde Chesire Cheese)

National Portrait Gallery hvis de har noe artig på gang og du liker portrettfoto

Noen konserter (god timing!)

Foyle's, Charing Cross hvis du liker bokhandler

Whisky-sjappa på South Bank (husker ikke adressen, men kan lete opp ved behov ... ligger like ved HMS Belfast.)

Markeder hvis du er i humør til det

Lenke til kommentar

Hmm. Dette likte jeg ikke helt. Blitspakka jeg har i bestilling har endret innhold. I beskrivelsen står det fortsatt at den inneholder 2 softbokser, men i listen med oversikt over hva som følger med, står det bare 2 paraplyer nå (link). Da jeg bestilte sto det også 2 stk softbokser på 65x65cm i lista. Håper ikke nettbutikken har tenkt å prøve å lure meg nå.

Lenke til kommentar

Hmm. Dette likte jeg ikke helt. Blitspakka jeg har i bestilling har endret innhold. I beskrivelsen står det fortsatt at den inneholder 2 softbokser, men i listen med oversikt over hva som følger med, står det bare 2 paraplyer nå (link). Da jeg bestilte sto det også 2 stk softbokser på 65x65cm i lista. Håper ikke nettbutikken har tenkt å prøve å lure meg nå.

Heh - kommer an på hva du prioriterer - dette er nemlig ikke pakka du bestilte. Du bestilte "D-lite 2/4 To Go" - dette er nemlig "D-lite 2/4 it To Go". Merk "it" - det er den nye versjonen av D-lite.

 

This is "it"... The Best "D-Lite it" Ever

Elinchrom upgraded the D-Lite it 200 / 400 ws with many new exciting features. The "it" stands for Intelligent Triggering! The design incorporates a robust stand bracket, a new handle with spare fuse storage and a high impact resistant, quality look, body shell.

 

..så vil du ha softbox eller ny versjon av blits? Den er også med "the brand new EL-Skyport ECO Transmitter".

 

Sjekk med sjappa hva du kommer til å få.. ;)

 

Edit: Liste over endringer:

 

 

 

D-Lite it What's NEW - Added Values

 

* EL-Skyport Receiver built-in for triggering and Frequency Channel settings

* EL-Skyport with 4 Frequency Channels, compatible with the ELS Transmitter and ECO Transmitter

* EL-Skyport with 4 Groups, available with the EL Skyport Transmitter

* EL-Skyport Speed Sync Mode, for fast synchronisation up to 1/250 s, compatible with the ECO

* Red Eye pre-flash management system

* New housing re-design, robust, function and elegance in one go

* New reflector bayonet with speed locking, accepts Rotalux softboxes up to 135 cm

* New larger, rubberised handle with spare fuse storage

* New pro stand bracket

 

 

 

 

Hmm - den gamle hadde kanskje ikke Skyport heller? Tror jeg ville foretrukket den nye, ja, tross "bare" paraplyer. :)

 

Edit II: Kanskje oppgradere til D-lite 4 it To Go - den har to softbokser, og så får du 2x400Ws, i steden for 400Ws+200Ws..

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Trondster: Hm. Tror det var IT-utgaven jeg bestilte. Den hadde i alle fall med Skyport-sender, og Skyport-mottagere innebygget i blitsene. Når jeg sjekker ordreinfo, så kommer jeg til IT-pakka, i alle fall.

 

Har sendt dem en epost, så får jeg se hva de sier. Mistenker dem for å bruke samme produktnr på den gamle og nye pakka, også har de blandet sammen hva som var med. Ellernosånt. En av hovedgrunnene til at jeg valgte denne pakka, var jo at det var med Skyport-sender, blitser med innebyggede Skyport-mottagere, 2 softbokser og 2 paraplyer.

 

Edit: Se der ja... Fra ordrebekreftelsen:

Din bestilling

1 Stk: 312173 Eli Blitzpakke D-Lite 2/4 it startkit

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

En av hovedgrunnene til at jeg valgte denne pakka, var jo at det var med Skyport-sender, blitser med innebyggede Skyport-mottagere, 2 softbokser og 2 paraplyer.

Tipper det var typo fra webshopens side - heller ikke gamle versjonen av 2/4 hadde softbokser. Dårlig med både softbokser og paraplyer i Elinchrom-settene, såvidt jeg kjenner til, med mindre det var en spesiell promo-greie eller noe.

Lenke til kommentar

En av hovedgrunnene til at jeg valgte denne pakka, var jo at det var med Skyport-sender, blitser med innebyggede Skyport-mottagere, 2 softbokser og 2 paraplyer.

Tipper det var typo fra webshopens side - heller ikke gamle versjonen av 2/4 hadde softbokser. Dårlig med både softbokser og paraplyer i Elinchrom-settene, såvidt jeg kjenner til, med mindre det var en spesiell promo-greie eller noe.

 

Vel, jeg husker at softboksene var i lista i tillegg til paraplyer. Og som du ser, så står det fortsatt "2 softbokser" i beskrivelsen.

Lenke til kommentar

Er det "ulovlig" å ta bilder av industri/fabrikker ?

 

Mulig blir en tur til Grenland i påska, og vurderer å ta noen nattbilder av feks Hydro på Herøya og tilsvarende anlegg ?

Nupp. Men å ta seg inn på avstengt område er juridisk tvilsomt, det kan regnes som ulovlig inntrenging, innbrudd og/eller hærverk om du bryter deg inn (men det antar jeg du ikke planlegger å gjøre). Om det ikke er avsperret skal det godt gjøres å straffeforfølge deg, men det er ofte like greit å innhente en tillatelse fra deg, portvakt o.l. har neppe mulighet til å gi deg tillatelse til å entre områdene.

 

Enkelte steder har også ganske klare sikkerhetsforskrifter, HMS-reglene gjorde at jeg i praksis måtte ha på hjelm, vernesko og veldig synlig jakke leeenge før jeg nærmet meg arbeidsområdene sist jeg tok industribilder.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...