Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

"Keep the back-up battery away from children. If a child swallows the battery, consult a physician immediately. (Battery chemicals may harm the stomach and intestines.)"*

 

Hvor sannsynlig er det at en unge klarer å svelge et så stort batteri egentlig?

 

 

Du skulle sett Water-Tubes min,det står til og med at man ikke skal hoppe fra tre,bygninger og lingnende med den,faktisk så er omtrent hele ringen utsmykket med "Warnings"

Det er nok gjort for å sikre produsentene i hue og ræva.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Bare hos meg at det bildet plutselig forsvant?
Jeg høyreklikker på den og så trykker jeg på "vis bilde".

Da kommer dette opp:

Forbidden

 

You don't have permission to access /reviews/canon/eos_5d_mk2-assets/camera-battery.jpg on this server.

 

Bildet ser jeg ingenting av.

Lenke til kommentar

Imperial War Museum er stas om man liker sånt.

+1, var det eneste jeg gidda å dra å se på sist jeg var i London, har dog sett de fleste typiske turistplassene før. Science Museum og Natural History Museum på Exhibition Road er verdt å få med seg though - er vel også IMAX på Science Museum om jeg husker rett.

 

Edit: Ikke sånn å forstå at jeg satt på hotellrommet resten av tiden jeg var der - var greit å bare gå i gatene for once though.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

31 Mars. Gleder meg sjukt. Blir å dra med 5dmkii og 50mm. Tror ikke jeg har behov for noe mer. M

 

Btw, når jeg tar bilder manuelt med blitsen og kameraet (580ex) så vil ikke det røde fokuseringslyset på 580en lyse. Kun når jeg har alt på automat. Hvor endrer jeg det?

Lenke til kommentar

Arg.. hvorfor har man aldri penger akkurat når man trenger de?

 

En Olympus FL-36r gikk for 900 kr på foto.nos bruktmarked, og nå ligger også den Sigmaen jeg ville ha (fast) til 2400, men sistnevnte går sikkert før jeg får penger..

 

Og noen erfaringer fra fatterns 60-årsdag, hvor det selvsagt ble meg som måtte stå for bildene... (og alt var innendørs, og nærmere kveld mtp lys)

 

Prøvde først å få til bilder uten å bruke den (fantastiske) innebygde blitsen, ved å bruke iso 400/800, men det gikk jo ikke så veldig bra, grunnet lite lyssterk optikk. Resultat: En del uskarpe bilder pga bevegelsesuskarphet.

 

Etter det så gikk jeg over til å bruke blitsen fordi det var jo det eneste som kunne fryse bildet helt mtp bevegelse, men da hadde jeg jo selvsagt ikke skrudd ned ISO'en fra 400/800 (til og med et bilde på iso 1600!), så da ble det jo også en del unødvendig støy på bildene tatt med blits.

 

Men så til den konstruktive delen: Jeg får trening i redigering, også får vi se hvor bra Neat Image er på å fjerne støy i bilder. Og lærdom: Tja... hvis det blir mye blits-foto, still ned ISO, samt et ønske om en skikkelig ekstern blits hvis jeg får fotoansvar for flere slike familiesamlinger.

Lenke til kommentar

Noen som har klart å få denne meldinga ?

 

[#103128] En administrator har satt en begrensning på anntall innlegg du kan poste innenfor et kort tidsrom. Vennligst vent 2 sekunder før du svarer i eller poster et nytt emne.

 

Edit:fra å med i dag blir dagene lengere en nettene "vårjevndøgn":new_woot:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...