Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ICE fungerer når man skanner disse filmene, noe det ikke gjør med vanlige B/W filmer.

 

Francics

 

Nå kunne jeg trengt en slik face_palm_smiley_thing.

Det er derfor ICE ikke fungerer. Har prøvd å stille opp og ned på styrken, men ingenting skjer. :angry:

 

 

spm: Hvorfor virker ikke ICE på vanlig pan film?

Lenke til kommentar

Noe grunn til at skisyttergreia i helgen er forbudt for fotografer? Sendte mail nå, og fikk beskjed at: Litt vanskelig å forstå om du ber om fotoakkreditering eller å jobbe som frivillig. Må dessverre si at begge deler er for sent for i år.

 

Men siden om dette nevner ikke noe om at foto er forbudt.

Akkreditering går vel normalt på presseplassering, jeg tror ikke du blir skutt om du tar med deg kamera som tilskuer, om de ikke liker det er det vel en 99 % sjanse for at de ber deg pakke det ned, og 1 % sjanse for at de banker deg med skistaver til du forlater stedet.

 

That said, har ingen erfaring med vintersport utover noe arbeid under utfor på Kvitfjell, dette er bare antakelser.

Lenke til kommentar

Noe grunn til at skisyttergreia i helgen er forbudt for fotografer? Sendte mail nå, og fikk beskjed at: Litt vanskelig å forstå om du ber om fotoakkreditering eller å jobbe som frivillig. Må dessverre si at begge deler er for sent for i år.

 

Men siden om dette nevner ikke noe om at foto er forbudt.

 

Å ha med seg kamera på publikumsområdene er vel ikke forbudt?

 

Å få fotoakkreditering er derimot litt verre. Med fotoakkreditering har du tilgang til en del områder der selv arrangøren har begrenset adgang, bla. ute på selve skytebanen, derfor er IBU (som tildeler akkrediteringene, det rår ikke arrangøren over) veldig restriktive med dette. Du må nok representere ett større presse/fotobyrå eller en større avis for å få det.

 

Jobber du som frivillig på andre områder enn foto er det ikke så god stemning å vifte med kameraet på renndagene - men det går jo an å gjøre det på en diskret måte på treningsdagene, og avhengig av hva du jobber med kan det jo hende du får tatt ett par skudd fra steder som de med fotoakkreditering ikke får komme til. Her er ett tatt fra selve standplassen under verdenscupen i Trondheim i fjor :)

post-78758-1269153263,3748_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg opplevde noe rart i Tyskland da jeg var og så fotball der. På stadion (tribunen, altså) hadde folk med seg kraftige objektiver og gode speilreflekser. Ingen sa noe og de gikk rundt med utstyret foran vakter og alt mulig rart. Hadde jeg prøvd med på det på Ullevaal stadion tror jeg fort det hadde kommet noen bryske "verter" og bedt meg om å pakke vekk det utstyret mitt.

Lenke til kommentar

Nå kunne jeg trengt en slik face_palm_smiley_thing.

Det er derfor ICE ikke fungerer. Har prøvd å stille opp og ned på styrken, men ingenting skjer. :angry:

 

 

spm: Hvorfor virker ikke ICE på vanlig pan film?

 

Om det er pan eller ortho film har ingenting å si. Det som har noe å si er om det er en klassisk sølvhalidfilm, eller en kromogenisk film.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Chromogenic

 

http://help.nikon.ca/app/answers/detail/a_id/5936/~/using-digital-ice-with-black-and-white-film-and-kodachrome.

 

Francis

Lenke til kommentar

Nå kunne jeg trengt en slik face_palm_smiley_thing.

Det er derfor ICE ikke fungerer. Har prøvd å stille opp og ned på styrken, men ingenting skjer. :angry:

 

 

spm: Hvorfor virker ikke ICE på vanlig pan film?

 

Om det er pan eller ortho film har ingenting å si. Det som har noe å si er om det er en klassisk sølvhalidfilm, eller en kromogenisk film.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Chromogenic

 

http://help.nikon.ca/app/answers/detail/a_id/5936/~/using-digital-ice-with-black-and-white-film-and-kodachrome.

 

Francis

Takker. Det er en del å sette seg inn i. Skal prøve C-41 fremkalling til sommeren. Fikk varer fra foto-import tidligere i uken. Får en god del kjemi fra Fomafoto over helgen.

 

Fikk solgt 25/1,4 PanLeica'en idag. Ble 6000kr. rikere :)

Nå har jeg kun analogt utstyr og en hylle kjøleskapet er fylt med diverse film.

Pentax ME (2stk.)

Pentax ME Super

Cosina CT-1A

Cosina C1s

Pentax-M 28/2,8

Pentax-M 50/2

Pentax-M 50/1,7 (2stk)

Pentax-M 100/2,8

Pentax-M 135/3,5

++++

 

Petri FTE + 55/1,7 og 85-210/4,5

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg opplever "slark" i koblingen mellom hus (5DII) og 70-200 2.8 IS. Ingen synlig bevegelse, men jeg kjenner at et ikke sitter 120% "bom fast". Har testet med Sigma 50/1.4 med samme resultat. 85/1.8 sitter noe bedre. 24-70 sitter slik jeg mener det burde sitte. Er det flere som opplever det samme? Trondster, teste? :whistle:

 

Jeg liker i grunn ikke tanken på at 70-200'en henger i objektivfestet på huset da det er så lett å få revet det ut av posisjon - ikke mekanisk synbart - men svært synbart når det ikke er symmetrisk skarpt ut mot høyre og venstre del av bildet når man tester flere objektiver av samme type.

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg opplever "slark" i koblingen mellom hus (5DII) og 70-200 2.8 IS. Ingen synlig bevegelse, men jeg kjenner at et ikke sitter 120% "bom fast". Har testet med Sigma 50/1.4 med samme resultat. 85/1.8 sitter noe bedre. 24-70 sitter slik jeg mener det burde sitte. Er det flere som opplever det samme? Trondster, teste? :whistle:

Min 70-200/2.8IS sitter glimrende fast. Ikke så til de grader fastsveisa (-zeissa?) som ZE 1.4/50, men sitter godt fast, akkurat som 24-70 og andre.

Lenke til kommentar

"Keep the back-up battery away from children. If a child swallows the battery, consult a physician immediately. (Battery chemicals may harm the stomach and intestines.)"*

 

Hvor sannsynlig er det at en unge klarer å svelge et så stort batteri egentlig?

 

http://www.dcresource.com/reviews/canon/eos_5d_mk2-assets/camera-battery.jpg

*fra 5dmkII manualen

 

Canon har btw nija-kabler som kveler enhver unge som kommer for nær. "During the recharging, keep the equipment away from the reach of children. The cord can accidentally choke the child or give an electrical shock." :ph34r:

 

Lyden fra RØDE Videmic ble forresten mye bedre med den nye firmwaren til 5dmkII. Kjøpte meg nettopp denne mic'en og ble heller lite imponert over all støyen denne comboen klarte å produsere. Med manual sound-setting og ca 50% på slideren så forsvant alt av ulyden :new_woot: .

 

EDIT: Bare hos meg at det bildet plutselig forsvant?

Endret av ET!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...