Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke tomtom noe dyrere og oppdatere.

Har lenge vurdert en nye en,har en Garmin på jobben synes brukergrensesnittet er greit så det blir nok en sånn en etter hvert.

 

Når det gjelder backup har lightroom en fin greie,jeg har satt den opp slik at en gang i uka får jeg backupvarsel som ikke forsvinner før backup er gjort.Det kan gjøre automatisk etter egne parameter men jeg bruker en ekstern hardisk som må tilkobles og overføringen går raskt,så det synes jeg fungerer fint for meg som ikke knipser i tide og utide :)

Lenke til kommentar

Det finnes to typer mennesker. De som tar backup, og de som ikke har mistet viktige data.

 

Det finnes tre hovedtyper mennesker og mange innimellom når det gjelder slike områder (og igrunnen alle områder i livet)..

- De som aldri lærer av sine feil

- De som lærer av sine feil

- De som lærer av andre sine feil

Mange mener at den siste varianten er den beste og mest økonomiske, men jeg tror det gir et kjedelig liv. Jeg for min del lærer av og til håper jeg, men ifølge ei så er det ikke så ofte.

Lenke til kommentar

Får vurdere en løsning som Dropbox, men med ca 1,6TB med data så blir det muligens noe dyrt ...

Dropbox er ikke tingen til å oppbevare alle bilder etc., men det er helt utrolig greit å ha dokumentmappen synkronisert opp mot Dropbox. Da har jeg alltid tilgang på den, får kontinuerlig backup og lagring av versjoner automatisk. Dette er jeg definitivt villig til å betale $0.0 for i måneden (har vurdert å oppgradere bare for å støtte tjenesten, men bruker sjelden over 30% av plassen på gratiskontoen, 2GB er mange dokumenter!)

Lenke til kommentar

Er ikke tomtom noe dyrere og oppdatere.

Har lenge vurdert en nye en,har en Garmin på jobben synes brukergrensesnittet er greit så det blir nok en sånn en etter hvert.

Det er Garmin 1390T jeg lurte på. Alternativet er en TomTom 750GO. Det som jeg lurer mest på er om Garmin kan brukes som GPS logger også?

 

Hvis du mener at den logger kjørte ruter så gjør den det,hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Den kan truleg logga ruter, men du må kanskje legga inn eigen software for å gjera det. Rutene vil også mest truleg vera låst til vegen, dvs det er vanskeleg å bruka den til å logga ruter til fots i "utmark". Sjølv om det der også finst "metodar" for å omgå dette.

 

Sjølv har eg mange GPSar, ein Garmin 60CSx for bruk til for og skiturar og geocaching. Ein TomTom Go 730T for bilbruk, ein Garmin 525 i båten og ein USB gpsmus for bruk med PC, ein GPSloggar på storleik med ei fyrstikkeske, som kan brukast til sporlogging og også lagring av enkeltpunkt ved trykking på ein knapp. Mobilen har sjølvsagt også GPS og så har eg ein eldre Garmin Etrex Legend, som ikkje er i bruk lengre.

Lenke til kommentar

Hvis du mener at den logger kjørte ruter så gjør den det,hvis jeg ikke tar helt feil.

Det ser slik ut i følge manualen. Jeg endte opp med å kjøpe en 1390T ihvertfall ...

 

Den kan truleg logga ruter, men du må kanskje legga inn eigen software for å gjera det. Rutene vil også mest truleg vera låst til vegen, dvs det er vanskeleg å bruka den til å logga ruter til fots i "utmark". Sjølv om det der også finst "metodar" for å omgå dette.

 

Sjølv har eg mange GPSar, ein Garmin 60CSx for bruk til for og skiturar og geocaching. Ein TomTom Go 730T for bilbruk, ein Garmin 525 i båten og ein USB gpsmus for bruk med PC, ein GPSloggar på storleik med ei fyrstikkeske, som kan brukast til sporlogging og også lagring av enkeltpunkt ved trykking på ein knapp. Mobilen har sjølvsagt også GPS og så har eg ein eldre Garmin Etrex Legend, som ikkje er i bruk lengre.

Så lenge den logger ruta jeg kjører, så holder det lenge. Det er ment som en reserve når jeg ikke har slått på Sonyen min (GPS-CS3)

 

Ja.. da skal man holde fotokurs i morra. :)

 

Har til og med laget PDFer. Fy flate.. JEG lager PDFer.. :ph34r:

Du er ikke råtten for du begynner å lage powerpoint presentasjoner - da er løpet kjørt ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Du er tøffere enn toget Simon

Prøv å stoppe meg..

 

Du er ikke råtten for du begynner å lage powerpoint presentasjoner - da er løpet kjørt ...

Mine PDFer er i alle fall nyttige, ikke bare fulle med kakediagram om hvor mye vi kan spare om vi kutter absolutt alt vi tjener penger på.

 

De inneholder bilder, ganske mange, faktisk. Og nyttig lærdom.

 

Jeg har laget egne powerpoint-presentasjoner. PDF? Pfft...

Tøff i trynet?

 

:ph34r:

 

(:p)

Lenke til kommentar

 

Tøff i trynet?

 

:ph34r:

 

(:p)

 

Litt..? Hihi.

Jeg har tenkt litt på dette med gatefotografering. For sånn det er i dag så har jo faktisk subjektet du tar bilde av (selv om det er på gaten) full godkjennelsesrett (om vi skal kalle det det) over publiseringen av bildet. Såframt subjektet er det som blir tatt bilde av. Men så har man dette mer verk og verkshøyde. Hvor går grensen mellom bilde og verk? For har man oppnådd verkshøyde så er det jo plutselig veldig mye fritt fram. Virker det som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...