Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Var en tur innom Fotovideo istad og tittet på sekker. Mye bra utvalg! Har funnet en crumpler-sekk jeg tror jeg skal kjøpe. 1595,- for en med plass til kamera, objektiver, to bøker og en laptop. Da er jeg dekket og fornøyd.

 

Edit: Crumper Easy Weasy heter den tror jeg. 1590,- var prisen. http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=102566#

Endret av azathosk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av alle objektiv"viddene" jeg har prøvd må 300mm være noe av det mest unyttige jeg har kjøpt.

 

Artig formulering. Hva er det mest unyttige du har prøvd, men ikke kjøpt? :D

 

2x TC på Vidvinkel :p

 

Var kanskje ikke helt loddrett formulering fra meg der :D

Lenke til kommentar

Kjøpte som sagt brukt og heller slitt ST-E2 - men får det ikke til å fungere.

 

Noen som har ST-E2-erfaringer - noe jeg gjør galt?

 

Den slarker også litt i blitsskoen - heve kjøpet eller be om reparasjon

 

Edit: Never mind - leste i bruksanvisningen at batteriet skal skiftes hvis ikke Pilot-lampen skrur seg på innen 30sek etter at man har skrudd den på - den lampen lyser ikke i det hele tatt, så det skal nok bare skiftes batterier. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Inpirert av portretta til Stephan Vanfleterenhar eg planar om å ta ein biletserie. Eg skal bruka min mor sitt Nikon F-401, sida det er det einaste analoge kamera eg har tigjengeleg, og 50mm F/1.8. Planen er å kjøpa nokre SH filmrullar og bruka desse til prosjektet. Alle bileta skal bli tatt i naturleg lys, altså uten blits, så det kunne kanskje vore greit med litt høg følsomheit på filmen.

 

Eg har dessverre ikkje moglegheit til å framkalla filmen sjølv, noko eg syns er veldig synd. Det går vel kanskje å scanna inn negativene og behandal dei i PS.

 

Uansett, det eg egentlig lurte på var kva film eg burde bruka. Eg har vurdert denne som Tomsi har anbefalt tidlegare.

Endret av Eksistensiel
Lenke til kommentar

Inpirert av portretta til Stephan Vanfleterenhar eg planar om å ta ein biletserie. Eg skal bruka min mor sitt Nikon F-401, sida det er det einaste analoge kamera eg har tigjengeleg, og 50mm F/1.8. Planen er å kjøpa nokre SH filmrullar og bruka desse til prosjektet. Alle bileta skal bli tatt i naturleg lys, altså uten blits, så det kunne kanskje vore greit med litt høg følsomheit på filmen.

 

Eg har dessverre ikkje moglegheit til å framkalla filmen sjølv, noko eg syns er veldig synd. Det går vel kanskje å scanna inn negativene og behandal dei i PS.

 

Uansett, det eg egentlig lurte på var kva film eg burde bruka. Eg har vurdert denne som Tomsi har anbefalt tidlegare.

Du bør vel ha ISO 400 utgaven. Alternativet er Kodaks BW400CN. Den har jeg brukt med stor suksess, og kan fremkalles over alt.

 

Edit: Never mind - leste i bruksanvisningen at batteriet skal skiftes hvis ikke Pilot-lampen skrur seg på innen 30sek etter at man har skrudd den på - den lampen lyser ikke i det hele tatt, så det skal nok bare skiftes batterier. :)

There's your problem. Tipper jeg på.

Lenke til kommentar

Inpirert av portretta til Stephan Vanfleterenhar eg planar om å ta ein biletserie. Eg skal bruka min mor sitt Nikon F-401, sida det er det einaste analoge kamera eg har tigjengeleg, og 50mm F/1.8. Planen er å kjøpa nokre SH filmrullar og bruka desse til prosjektet. Alle bileta skal bli tatt i naturleg lys, altså uten blits, så det kunne kanskje vore greit med litt høg følsomheit på filmen.

 

Eg har dessverre ikkje moglegheit til å framkalla filmen sjølv, noko eg syns er veldig synd. Det går vel kanskje å scanna inn negativene og behandal dei i PS.

 

Uansett, det eg egentlig lurte på var kva film eg burde bruka. Eg har vurdert denne som Tomsi har anbefalt tidlegare.

Du bør vel ha ISO 400 utgaven. Alternativet er Kodaks BW400CN. Den har jeg brukt med stor suksess, og kan fremkalles over alt.

 

Då prøver eg den. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Av alle objektiv"viddene" jeg har prøvd må 300mm være noe av det mest unyttige jeg har kjøpt.

 

Artig formulering. Hva er det mest unyttige du har prøvd, men ikke kjøpt? :D

 

2x TC på Vidvinkel :p

 

Var kanskje ikke helt loddrett formulering fra meg der :D

 

du har nok rett i at bruken av 300'en blir begrenset - men allerede satt av søndag til å besøke kollen for bilder. Er vel et område som er gratis der hvor ingen tar meg tror jeg :p

Nekter å gi meg - skal få skikkelig sportsfoto utover basket.

Lenke til kommentar

Hmmm, nå har jeg faktisk fotografert i arbeidstiden. De kom fra markedføringsavdelingen og spurt om jeg kunne ta noe gruppebilder av 30-40 selgere og noen av direktørene. Fikk to minutt på å si hvordan jeg ville ta bildene og så kom de med et Nikon kamera som jeg skulle bruke. Jeg har jo minimal med kunnskap om Nikon så jeg satte det på P og håpte på det beste.

Lenke til kommentar

Ilford XP2 er på samme måte som Kodak BW400CN, en film som kan fremkalles i vanlig farge-negativ kjemi (C41).

 

Jeg mener å huske at BW400CN har den typiske oransje maska som farge-negativ film har. XP2 har ikke denne maska.

 

ICE fungerer når man skanner disse filmene, noe det ikke gjør med vanlige B/W filmer.

 

Francics

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar

..Det skjer alltid på motorveien, når jeg setter over i R for Racergir - kassa ryker hver dømrade gang!!

 

R er jo når man trenger å kjøre ekstra fort baklengs, hvis man for eksempel blir etterfulgt av ottar. Egentlig burde det jo ha stått bR, for baklengsracergir, men bilprodusentene tenker jo ikke på oss vanlige folk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...