sn0dig Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 OMFG! Fikk 5er på medieeksamen!!!! Var jævlig stressa og gjorde det jævlig dårlig, så jeg håpte på 3er i beste fall, og så fikk jeg 5er Må ha vært lavt nivå i år. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Det er fint med oppkjøring til trucklappen. Om alle kjører rett over alle kjeglene får alle godkjent oppkjøring. Fordi reglene sier at man skal være dårligere enn gjennomsnittet under oppkjøring før man skal stryke. Det er beint ut digg! Gratulerer med god eksamen, sn0dig. Vanskelig? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Gratulerer med god eksamen, sn0dig. Vanskelig? Vel, med tanke på at jeg fikk 5er med ett så dårlig produkt og en ræva framføring så må jeg vel si nei til det spørsmålet Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 OMFG! Fikk 5er på medieeksamen!!!!Var jævlig stressa og gjorde det jævlig dårlig, så jeg håpte på 3er i beste fall, og så fikk jeg 5er Må ha vært lavt nivå i år. Gratulerer! Fikk det samme på min eksamen på mandag, må si det er deilig med sommerferie. den varer dog ikke så lenge som ønsket, snart begynner jobbinga... Har foresten sett den dårligste filmen i historien i går. Sex and the city, ikke se den! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Gratulerer! Fikk det samme på min eksamen på mandag, må si det er deilig med sommerferie. den varer dog ikke så lenge som ønsket, snart begynner jobbinga... Har foresten sett den dårligste filmen i historien i går. Sex and the city, ikke se den! Sommerferie ja... Begynner ikke enda den. Får vite i morgen om jeg kommer opp til muntlig. (Ugh!) Angående sex and the city; noted. Ingen planer om å se den uansett. Har nettopp sett Be kind rewind, bra film men veldig klisje og lite overraskende slutt. Edit: Og National Geographic bag er på vei, samt blåsebelg og minnekortleser. Kommer nok på postkontoret i morgen (Eller i dag etter kl 5 sånn at jeg ikke har mulighet for å hente det uansett...) Endret 12. juni 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg så Gudfaren I for første gang i går, må si den er noe av det beste jeg har sett, selv til å være laget så tidlig. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Nå har jeg bytta til DNG, og da lagres ikke endringer lenger i en egen sidecarfil. Lagres inni selve DNG-fila eller i databasen?Endringar vert lagra i databasen, men du kan lagre til råfilene ved å merke bileta og velge Metadata --> Save metadata to file (hurtigtast er Ctrl + S). Med DNG vert dataa lagra i sjølve fila, med andre råformat vert det laga ei XMP-fil.Du kan enkelt sette Lightroom til å ta backup av biblioteket under oppstart.Om nokon skulle lure på kor ein gjer dette: File --> Catalog settings. Under General-fana, omlag midt på. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Den må jeg se også.. Hele trilogien må sees, faktisk. Theme-sangen til gudfaren er fantastisk! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Har foresten sett den dårligste filmen i historien i går. Sex and the city, ikke se den! Den er vel beregnet for kvinner som allerede liker TV-serien ... Tom Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Sex and the city var ikke førstevalget i utgangspunktet, men når man tar med seg jenter på kino så er det ikke alltid like lett bestemme. Spesielt når det flere jenter enn gutter Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Jeg så Gudfaren I for første gang i går, må si den er noe av det beste jeg har sett, selv til å være laget så tidlig. Det er en klassiker. Nå er jeg så gammel, at for meg er en film som Dr. Strangelove en klassiker ... Andre filmer fra 70-80 tallet som dere bør se, er Gjøkeredet, Hjortejegeren og Ondskapets Hotell (The Shining). Sex and the city var ikke førstevalget i utgangspunktet, men når man tar med seg jenter på kino så er det ikke alltid like lett bestemme. Spesielt når det flere jenter enn gutter Da er det bare å bli med, og holde kjeft. Tom Endret 12. juni 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Jeg så Gudfaren I for første gang i går, må si den er noe av det beste jeg har sett, selv til å være laget så tidlig. Det er en klassiker. Nå er jeg så gammel, at for meg er en film som Dr. Strangelove en klassiker ... Andre filmer fra 70-80 tallet som dere bør se, er Gjøkeredet, Hjortejegeren og Ondskapets Hotell (The Shining). Sex and the city var ikke førstevalget i utgangspunktet, men når man tar med seg jenter på kino så er det ikke alltid like lett bestemme. Spesielt når det flere jenter enn gutter Da er det bare å bli med, og holde kjeft. Tom Det stemmer, men å se enn totalt forutsigbar jentefilm er KJEDELIG. Greit med forutsigbare filmer, så lenge di inneholder store eksplosjonar, raske bil(d)er(der var fotodelen dekket) og gjerne lettkledde damer. Ja, jeg er en tilhenger av lett fordøyelig undeholdning edit: Takler ikke the shining, for mye gørr Endret 12. juni 2008 av Vegard_ Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Hehe, pangpang, smell, bil og dame er det eneste vi trenger Kunne lage en slideshow av et par bilder og vi hadde hatt vår underholdning. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Sådetså. Javel Javel? Uten realpolitiske tiltak og folk som faktisk kan sette hardt mot hardt ville verdenshistoriene vært mye mer kaotisk. Kontrast mellom fransk og tysk økonomi mellom 1870 og 1914 er et eksempel. Jeg så Gudfaren I for første gang i går, må si den er noe av det beste jeg har sett, selv til å være laget så tidlig. Gudfaren er et mesterverk. Alle tre har hedersplass i DVD-skapet. Om enn treern ikke er den beste. Toern er derimot akkurat like mesterlig, jeg liker den kanskje enda litt til, tror jeg. Theme-sangen til gudfaren er fantastisk! Nino Rota var komponisten som kunne notene sine! Nå er jeg så gammel, at for meg er en film som Dr. Strangelove en klassiker ... Dr. Strangelove er et mesterverk jeg enda ikke har sett spesielt mye som slår. Gjøkeredet er også en mesterlig film som jeg savner å se akkurat her og nå. Må vel dra til meg en rip av den (å få fra CDON tar minst en dag, og koster penger jeg ikke har nå, lønningsdag om 5 dager). Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Hvilke fordeler er det å konvertere alle bildene fra NEFs til DNG? Annet enn at man får bedre tid til å gjøre andre ting mens man importerer? Har begynnt å gjøre dette, av en grunn jeg ikke helt vet edit: sjekk foressten denne. Dårlig dag på jobben Endret 12. juni 2008 av Vegard_ Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) http://youtube.com/watch?v=Lkpbu00_7k0 Endret 12. juni 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Vegard_: Du kan komprimere filene tapsfritt, og slik frigjere litt diskplass utan å ofre kvalitet. Om du i LR vel å lagre endringane du har gjort til råfilene, som metadata, vil det med andre råformat verte laga ei tilleggsfil (sokalla «sidecar-fil»), medan med DNG vert desse dataa lagra i sjølve DNG-fila, og slik vert det færre filer å halda styr på. Om dette er ein fordel kan berre du sjølv seie. Adobe har visst forplikta seg å halde vedlike DNG-formatet til «evig tid», slik at ein treng bekymre seg for at ein ikkje skal kunne opne filene om nokre tiår, noko som kanskje kan verte eit problem med kameraprodusentane sine råformat. Høyr Terry White forklare det same med sine or her: http://creativesuitepodcast.com/index.php?post_id=300894# Endret 12. juni 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 http://youtube.com/watch?v=Lkpbu00_7k0 Jeg er så sær at jeg har hele soundtracket til første filmen på mobilen. Finfint når man tar buss i mørket. Så er jeg da også sær nok til å ha utdrag fra Bjørge Lilleliens kommentatorjobb under Norge-England '81 også. Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 12. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2008 Vegard_:Du kan komprimere filene tapsfritt, og slik frigjere litt diskplass utan å ofre kvalitet. Om du i LR vel å lagre endringane du har gjort til råfilene, som metadata, vil det med andre råformat verte laga ei tilleggsfil (sokalla «sidecar-fil»), medan med DNG vert desse dataa lagra i sjølve DNG-fila, og slik vert det færre filer å halda styr på. Om dette er ein fordel kan berre du sjølv seie. Adobe har visst forplikta seg å halde vedlike DNG-formatet til «evig tid», slik at ein treng bekymre seg for at ein ikkje skal kunne opne filene om nokre tiår, noko som kanskje kan verte eit problem med kameraprodusentane sine råformat. Høyr Terry White forklare det same med sine or her: http://creativesuitepodcast.com/index.php?post_id=300894# Hørres jo fristende ut. tror jeg fortsetter med det Vet noen her når LR2 kommer ut? i fullversjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå