Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det en billig lysmåler?

Jepp, Gossen har noen uhyre billige modeller. En bekjent av meg har en av de minste som alltid følger med M6'en hans.

KEH sitt utvalg av brukte modeller, så kan du kjøpe der eller søke etter de andre steder.

Thanks! Jeg trenger i grunn ikke noe avansert, så da er de rundt 100$ ok?..

 

Er litt noob på dette feltet, men man retter disse mot feks en horisont og får en måling. Men er denne avhengig av brennvidden man bruker på kameraet? Eller? :p

Lenke til kommentar

Finnes det en billig lysmåler?

Jepp, Gossen har noen uhyre billige modeller. En bekjent av meg har en av de minste som alltid følger med M6'en hans.

KEH sitt utvalg av brukte modeller, så kan du kjøpe der eller søke etter de andre steder.

Thanks! Jeg trenger i grunn ikke noe avansert, så da er de rundt 100$ ok?..

 

Er litt noob på dette feltet, men man retter disse mot feks en horisont og får en måling. Men er denne avhengig av brennvidden man bruker på kameraet? Eller? :p

 

Normal så måler man lyset ved motivet,ikke ved kameraet.

Edit:man stiller inn lysmåler etter kamera preferansene eller visaversa.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Angående å ha griseflaks. Filsystemet døde på den ene 1.5TB disken min (med _mange_ bilder), noe som medførte at jeg hadde uendelig med kataloger men ingen filer!

 

Etter å ha prøvd uendelig med software for å løse problemet ramlet jeg over testdisk (gratis software) som løste alle mine problem. Fikk gjennopprettet og kopiert ut de siste ukene uten backup; reformaterte og gjennoppretter for øyeblikk backup *puster letta ut*

 

Hjelper lite med RAID1 når OS roter til begge kopiene. Nok en uproduktiv dag for å rote med PC-relaterte problem....

 

- Kommer neppe til å vente et par uker med backup for fremtiden

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Faen, jeg klarte å glemme stativfestet til kameraet hjemme. Surt å finne det ut når jeg var fremme og det var en spektakulær solnedgang. Det ble nå bilder da. :roll:

L-bracket står konstant koblet på mitt kamera; har gjort samme tabbe selv et par ganger - aldri igjen.

Lenke til kommentar

Hjelper lite med RAID1 når OS roter til begge kopiene. Nok en uproduktiv dag for å rote med PC-relaterte problem....

 

Jeg bruker www.jotta.no for å slippe og tenke på sånt.

 

Francis

med TB-vis av bilder er en slik løsning ikke veldig praktisk, men ser poenget :)

 

Edit:

Kjører backup på 2 fysiske lokasjoner da. Funger utmerket bare man klarer ta backup.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Da ser det ut som jeg endelig skal slutte meg til de arbeidendes rekker igjen :)

 

Begynner hos den lokale Expert pusheren på mandag. Å jobbe igjen skal bli deilig.

 

Ser og ut som jeg vil kunne bruke fotokunnskapen min en del, siden det skjer lokale endringer i det markedet for tida. Eneste problemet der er at jeg vil måtte pushe dark side produkter (Canon osv) :p

 

Men det blir nok mest salg av toastmaskiner, vaskemaskiner og nesehårfjernere.

Lenke til kommentar

Til de som ikke skjønner hva Kjell prater om.

 

Jeg hadde med meg ryggsekk, det skal bringe ulykke ombord på en båt. Personlig skylder jeg på skipperen, som brukte koffert. Det er like ille.

 

Fordømme meg var ikke det første han gjorde når han kom på land, å kjøpe seg et skinnende blankt svart beist av ny koffert. Siden har ingen sett ham.

 

Kvinnfolk ombord skal og bringe ulykke. Kanskje det var Kjell sin oppblåsbare som var grunnen?

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...