Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag kjente jeg plutselig at fotolysten kom snikende over meg igjen, etter at den har vært mer eller mindre bort en god stund. Tror det er det fine været i skibakken som gir meg lyst til å knipse litt skibilder igjen.

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

znip

hvis jeg husker riktig så har jpsalvesen(?] en 24 1.8, og han anbefalte den ikke. Tror forøvrig at du sliter med å finne 24/30mm til olympus i Norge, det har vært tomt for 30mm i fourthirds fatning i evigheter, og 24 1.8 har jeg ikke sett i norske nettbutikker.

Når jeg drar på ferie så lar jeg både 14-54 og 50mm ligge hjemme. 14-42 og 25 2.8 holder i massevis. Hadde jeg hatt 40-150 så hadde jeg tatt med den også siden den ikke tar så mye plass.

Jeg vurderer å selge noe av det jeg har og kjøpe en av de to 25 1.4 som ligger på foto.no, har du råd så er vel det noe å vurdere.

Men da tar jeg både 50mm macroen, samt 24 mm ut av vurderingen og sitter igjen med Olympus sin pancake f/2.8 og Sigma 30mm f/1.4.

Fant ut at kit-objektivet, satt på 25 mm, har laveste blender på f/4.7, så f/2.8 høres jo en del bedre ut, men hvor mye utgjør det egentlig i forhold til lukkertid? Hvis jeg har forstått det riktig, er det slik at f/1.4 er to trinn lavere enn f/2.8?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, så har jeg gitt opp å finne ut av Crumplers utvalg... Du har sikkert rett.

+1 ..De ha mange flotte bagger og sekker, men navn og utvalg er totalt umulig å finne fram til. Spesielt at alle produktene får nye navn og klassifikasjoner i hver nye årlige kolleksjon.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle bytte avatar,men får det ikke til.

Bilde jeg har tenkt og bruke er på 100x100 pixel og under 20kb.

Hva gjør jeg feil,klarer å laste inn et annet bilde så fremgangsmåten forstår jeg.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...