Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Eg må snart tena noko på denne hobbyen no, eg går 5100kr i minus.

Du kan ikke bestandig kvantifisere ting i økonomiske verdier. Tenk på alle opplevelsene.

Eg er heilt einig med deg, absolutt. Opplevelsen og gleda gjer at det absolutt er verdt det, men eg treng peng for å finansiera det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frak! Jeg klarte å klikke på tabbene i Opera på en sånn måte at hver tab ble en miniatyr av websiden den gjelder. Plutselig tar tab bar'en opp 5 ganger så mye skjermplass! WTF! Jeg finner ikke ut hvordan jeg går tilbake til vanlig visning! Hjelp!

 

Never mind... :roll:

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med mikrofon til DSLRS/videokamera? Vurderer nemlig og skaffe meg en liten og lett en til å ha i blitsskoen på 5Den - ikke alltid det er praktisk å ha med så mye utstyr. Er Røde VideoMic grei, eller burde jeg skaffe meg noe dyrere? Er snakk om til konsertopptak.

 

Burde kanskje bare skaffe meg en egen Zoom h4, men kan få lånt når jeg trenger for now, også er det jo greit å slippe å tenke på syncing av lyd.

Lenke til kommentar

Politiet: Om en politimann spør deg om noe så ber du om tjenestebevis og tjenestnr. De hater det, det setter dem litt ut fordi de vet de er pliktige å opplyse om det. Og da vet de og at du er en som vet om deres plikter.

 

Om batterigrep: Den eneste tingen jeg ser på som positivt med batterigrep er at det tar AA-batterier, som jeg har en 12 volts-lader til, og jeg kan dermed lade batterier både i sig.tenneren i bilen og på snøskuter og ATV.

Lenke til kommentar

Om batterigrep: Den eneste tingen jeg ser på som positivt med batterigrep er at det tar AA-batterier, som jeg har en 12 volts-lader til, og jeg kan dermed lade batterier både i sig.tenneren i bilen og på snøskuter og ATV.

 

Så det faktum at jeg blir mindre sliten i høyrehånda når jeg er på konkurranse og skyter med 70-200 i flere timer er uvesentlig? Bruker man Canon har forøvrig batterigrep ytterligere en fordel: den lar deg bruke Canon E-1, en av de tingene jeg savner etter å ha gått over til Nikon.

Lenke til kommentar

Politiet: Om en politimann spør deg om noe så ber du om tjenestebevis og tjenestnr. De hater det, det setter dem litt ut fordi de vet de er pliktige å opplyse om det. Og da vet de og at du er en som vet om deres plikter.

Tjenestebevis er vel litt over the top om politifolkene er i uniform, og tjenestenummer står på uniformen.

 

Behandle politiet ordentlig, så behandler de dere ordentlig.. det er ikke oss og dem, oss mot fienden..

Lenke til kommentar

Då blir det batterigrep på meg, til den nette sum av 600kr + 399kr for ekstra batteri. :)

 

Eg må snart tena noko på denne hobbyen no, eg går 5100kr i minus.

 

Som de andre sier, så må du tenke framover, hvor mye nytte/glede du får ut av det. Det samme gjør jeg ved andre store innkjøp, som f. eks en solid tursekk/fjellstøvler osv, da tenker jeg at jeg kjøper ett godt produkt som holder lenge i stedet for et billig/middels produkt som ikke varer fullt så lenge..

 

Men nå skal jeg ikke si noe om fotografi, for jeg har jo holdt hele affæren veldig rimelig, med E-520 på tilbud til 2,5k og 40-150 til 1k, samt veske og minnekort, da er jeg såvidt over 4000 kr, som er startprisen for E-520 kit..

 

Så 7600 for D90 og batterigrep, minus 2500 for den solgte D60'en? Er jo ikke så ille det da, D90 er jo et flott kamera det.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Tjenestebevis er vel litt over the top om politifolkene er i uniform, og tjenestenummer står på uniformen.

 

Behandle politiet ordentlig, så behandler de dere ordentlig.. det er ikke oss og dem, oss mot fienden..

 

Jammen... Politiet er jo symbolet på den repressive stat og vi må jo beskytte både våre egne og våre medborgeres rettigheter. (ok, jeg var ikke helt særrjøs her altså).

Lenke til kommentar

Jadda. Siden dagens arbeidsoppgaver på jobb nok en gang besto av nada, bestemte jeg meg for å opprette en blogg. Nå skal de helvetes rekruteringsoffiserene få en motpart å kose seg med.

 

Som en liten sidenotis: Jeg vil ha meg en lensbaby, men brente alle pengene mine på Laphroaig som ble konsumert på "Das weisse Bandt", i forrige uke. Velbrukte penger!

Lenke til kommentar

Då blir det batterigrep på meg, til den nette sum av 600kr + 399kr for ekstra batteri. :)

 

Eg må snart tena noko på denne hobbyen no, eg går 5100kr i minus.

 

Som de andre sier, så må du tenke framover, hvor mye nytte/glede du får ut av det. Det samme gjør jeg ved andre store innkjøp, som f. eks en solid tursekk/fjellstøvler osv, da tenker jeg at jeg kjøper ett godt produkt som holder lenge i stedet for et billig/middels produkt som ikke varer fullt så lenge..

 

Men nå skal jeg ikke si noe om fotografi, for jeg har jo holdt hele affæren veldig rimelig, med E-520 på tilbud til 2,5k og 40-150 til 1k, samt veske og minnekort, da er jeg såvidt over 4000 kr, som er startprisen for E-520 kit..

 

Så 7600 for D90 og batterigrep, minus 2500 for den solgte D60'en? Er jo ikke så ille det da, D90 er jo et flott kamera det.

Nei, det er på ingen måte ille - Det er og eit 18-70mm DX objektiv med - det er strengt tatt ganske billig. Eg har det aller meste eg treng no då, så det blir ikkje nye innkjøp på ei stund, trur eg, men det hadde vore gøy med meir fastoptikk...

Lenke til kommentar

Tror heller jeg ville satset på å kjøpt noe pensler og emaljelakk som de bruker på modellfly. Da kunne jeg gitt kamera sammen med penslene og lakken til en gammel bestemor som kan rosemaling. Hmmmm, et rosemalt kamera hadde igrunnen vært litt morsomt.

Det hadde vært stilig det. Hadde nok gjort det med et ikke alt for dyrt kamera ;)

 

Som en liten sidenotis: Jeg vil ha meg en lensbaby, men brente alle pengene mine på Laphroaig som ble konsumert på "Das weisse Bandt", i forrige uke. Velbrukte penger!

Lensbaby? Laphroaig? ... Lensbaby? Laphroaig? Ikke et lett valg det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...