ventle Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Britisk parlamentsmedlem lover at fotografer skal slippe terrormistanke bare man beveger seg utendørs med kamera. dpreview Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Han er også kriminalitets- og politiminister. I Storbritannia sitter regjeringen i parlamentet. Gordon Brown er også en MP. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Britisk parlamentsmedlem lover at fotografer skal slippe terrormistanke bare man beveger seg utendørs med kamera. dpreview Håper dette blir tilfellet, og ikke bare "meningsløst snakk". Francis Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Britisk parlamentsmedlem lover at fotografer skal slippe terrormistanke bare man beveger seg utendørs med kamera. dpreview Har pratet litt med en i UK i ett annet diskusjonsforum, og han ble arrestert da han nektet å oppgi personalia. Har jeg gått glipp av noe her, eller har det faktisk vært noen terroraksjoner utført av folk som er/utgir seg for å være fotografer siden de er så på hugget om dagen ? Endret 10. mars 2010 av JoonGoii Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Du plikter å oppgi personalia i Norge også, og om du nekter å identifisere deg for politiet kan de ta deg med seg til en politistasjon. Det er ikke der problemet ligger, problemet ligger i at politiet føler at de blir oppmuntret til å gå etter fotografer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 "Snipe" Dette er en sterk konkurrent til deg Ingardj abraxa la ut lenken i en annen tråd. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Eg vurdere å kjøpa batterigrep til D90en, kva er pro/cons for dette? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Større og tyngre, på godt og vondt? Mer å dra på og tar mer plass, mer plass til fingrene og bedre balanse med tunge/lange objektiver. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Større og tyngre, på godt og vondt? Mer å dra på og tar mer plass, mer plass til fingrene og bedre balanse med tunge/lange objektiver. Og så mye enklere og bruke på høykant da. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Du plikter å oppgi personalia i Norge også, og om du nekter å identifisere deg for politiet kan de ta deg med seg til en politistasjon. Er du sikker? Jeg pratet med en norsk politimann en gang, og han sa at det kun var utlendinger som hadde plikt til å legitimere seg. Francis Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 "Snipe" Dette er en sterk konkurrent til deg Ingardj abraxa la ut lenken i en annen tråd. Heldigvis er jeg ikke noe konkurransemenneske.. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Og så mye enklere og bruke på høykant da. Jeg savner vertikalgrep etter å ha brukt F5 i ca 2 år. Francis Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Du plikter å oppgi personalia i Norge også, og om du nekter å identifisere deg for politiet kan de ta deg med seg til en politistasjon. Er du sikker? Jeg pratet med en norsk politimann en gang, og han sa at det kun var utlendinger som hadde plikt til å legitimere seg. Francis Du er pliktig å oppgi personalia hvis du blir bedt om det av politiet. Må jeg fortelle politiet hva jeg heter?Politiet kan kreve å få oppgitt blant annet hva du heter. Det er straffbart å unnlate å fortelle dette, og det er straffbart å oppgi falsk / uriktig navn. Politiet kan også be om å få oppgitt andre opplysninger om deg. Nekter du å oppgi navnet ditt kan politiet innbringe deg til politistasjonen, lensmannskontoret eller lignende for å gjøre undersøkelser slik at en finner ut hva du heter. Det samme gjelder dersom det er tvil om det du forteller er riktig Kilde: Linky Endret 10. mars 2010 av Xtra Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Du plikter å oppgi personalia i Norge også, og om du nekter å identifisere deg for politiet kan de ta deg med seg til en politistasjon. Er du sikker? Jeg pratet med en norsk politimann en gang, og han sa at det kun var utlendinger som hadde plikt til å legitimere seg. Francis Det stemmer at du må oppgi navn hvis politiet vil vite det. Straffeloven § 8. Innbringelse Politiet kan innbringe til politistasjon, lensmannskontor eller annet lokale som benyttes under polititjenesten 1 den som på offentlig sted forstyrrer ro og orden eller den lovlige ferdsel 2 den som ikke etterkommer pålegg fra politiet om å fjerne seg fra offentlig sted når omstendighetene gir skjellig grunn til å frykte for forstyrrelse av den alminnelige ro og orden eller den lovlige ferdsel 3 den som ikke oppgir navn, fødselsdato, fødselsår, stilling og bopel når politiet forlanger det, eller som gir opplysninger herom som det er grunn til å tvile på riktigheten av Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 http://vimeo.com/9338549 Det er ikke til å stikke under en stol at endel av mannfolk og fotonerder ikke bestandig føler seg helt hjemme på kjøkkenet. For å hjelpe de av dere dette gjelder til å føle at dere kjenner dere igjen så har jeg funnet frem denne videosnutten. Håper noen elementer fra det kjente vil få dere til å føle dere tryggere i deres gastronomiske krumspring. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Då blir det batterigrep på meg, til den nette sum av 600kr + 399kr for ekstra batteri. Eg må snart tena noko på denne hobbyen no, eg går 5100kr i minus. Endret 10. mars 2010 av Eksistensiel Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Eg må snart tena noko på denne hobbyen no, eg går 5100kr i minus. Du kan ikke bestandig kvantifisere ting i økonomiske verdier. Tenk på alle opplevelsene. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Foto er en billig hobby hvis man tenker pris delt på antall timer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 I kveld ble det en hyggelig hifi demo av Naim utstyr. Bl.a. disse enkle sakene her: Foret med godt musikk ble det rent så trivelig. Og det uten whisky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå