Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da tror jeg det er på tide å komme seg i seng. Eneste som står i hodet på meg er margin padding p a:hover joomla menyer .moduletable <php> osv osv.

 

Ser frem til å få Elinchrom D-lite 2/4-settet i løpet av måneden, da (ikke på lager pr idag).

Skriv litt om det når du har prøvd det da? Vurderer den pakka ..(også) :!:

Lenke til kommentar

Så var det 4 dager igjen til avreise til Madagaskar - og jeg har ennå ikke bestemt meg hvor mye utstyr som blir med - alternativene er som følger :

 

 

 

 

alt.1 (the works)

 

D700

50mm 1.4

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

120-300 2.8

en blits

SU800 + 2xSB200

 

 

alt.2 (mellomvei)

 

D700

50 1.4

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

en blits

SU800 + 2xSB200

 

 

alt.2 (puristen)

 

D700

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

en blits

SU800 + 2xSB200

 

Jeg vet du er glad i dyr med korte foter, men jeg ville likevel ikke dratt til Madagaskar uten noe som går til 300mm.

Jeg kjenner ikke særlig til din 120-300, om du har fått fokus rett,

men jeg ville ikke dratt uten min VR 70-300 på en slik tur.

150mm + blitsene er en selvfølge.

Jeg ville valgt en av disse: 50mm / 60mm.

På toppen ville jeg lagt en 28mm eller lignende.

God tur og håper vi får snuse på resultatene!

Lenke til kommentar

Da tror jeg det er på tide å komme seg i seng. Eneste som står i hodet på meg er margin padding p a:hover joomla menyer .moduletable <php> osv osv.

 

Ser frem til å få Elinchrom D-lite 2/4-settet i løpet av måneden, da (ikke på lager pr idag).

Skriv litt om det når du har prøvd det da? Vurderer den pakka ..(også) laugh.gif

 

Skal prøve å huske på det. :)

Lenke til kommentar

alt.2 (mellomvei)

 

D700

50 1.4

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

en blits

SU800 + 2xSB200

Dette er vel det mest fornuftige alternativet. Men trenger du egentlig 60mm Micro når du har 150mm-en?

 

Er litt usikker på det - men fordelen med 60mm er jo at den er såpass vid at den også kan brukes litt som en normal innimellom. Har jeg på 150mm så må den av om det skal tas bilder av noe annet... I thinks.

 

 

Så var det 4 dager igjen til avreise til Madagaskar - og jeg har ennå ikke bestemt meg hvor mye utstyr som blir med - alternativene er som følger :

 

 

 

 

alt.1 (the works)

 

D700

50mm 1.4

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

120-300 2.8

en blits

SU800 + 2xSB200

 

 

alt.2 (mellomvei)

 

D700

50 1.4

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

en blits

SU800 + 2xSB200

 

 

alt.2 (puristen)

 

D700

60mm 2.8 micro

150mm 2.8 macro

en blits

SU800 + 2xSB200

 

Jeg vet du er glad i dyr med korte foter, men jeg ville likevel ikke dratt til Madagaskar uten noe som går til 300mm.

Jeg kjenner ikke særlig til din 120-300, om du har fått fokus rett,

men jeg ville ikke dratt uten min VR 70-300 på en slik tur.

150mm + blitsene er en selvfølge.

Jeg ville valgt en av disse: 50mm / 60mm.

På toppen ville jeg lagt en 28mm eller lignende.

God tur og håper vi får snuse på resultatene!

 

 

Ja, jeg også er redd for at jeg kommer til å angre veldig om jeg ikke drar med den store - (som jeg forøvrig får omleverert, etter skarphetsproblemer med den gamle, i dag) - så en om den viser seg å fungere som ønsker så blir den nok med. Ulempen er jo at den veier sine nesten 3 kg, og 3 kg ekstra i regnskogen blir fort mye...

 

Videre enn 50mm er desverre ikke ett alternativ - da jeg ikke har noe slikt. Og kassa er bånnskrapt etter alle innkjøp som allerede er gjort.

 

 

Skjønt - jeg tilbringer 24 timer i Oslo før avreise - så om noen ønsker at sin 24mm (eller deromkring) skal få reise til Madagaskar så gi lyd :)

 

 

Resultatene dukker nok opp ja :)

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar

Jeg har solgt et bilde til et firma, jeg har ikke selv noe firma og lurer på hvordan det er vanlig å gå frem for å få betalt. Hva pleier dere å gjøre?

 

Fylle ut en giro og gi til dem?

Ingen erfaring med å selge bilder, men dette må vel være den enkleste måten for begge parter ettersom jeg regner med firma ikke bare kan overføre uten å ha noe å fremvise til en evt revisor hva beløper er gått til.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt det veldig gøy med meg, og tatt kamera mitt. Noen som vet hvordan faenskap jeg kan gjøre igjen når jeg får kameraet tilbake? Tenkte litt på manuell sensorcleaing eller noe sånt. Da virker jo ikke kamera før man tar ut batteriet, blir jo bare for å kødde med vedkommende. Er det noen annet jeg kan gjøre for å skremme han litt?

Lenke til kommentar

Noen som har hatt det veldig gøy med meg, og tatt kamera mitt. Noen som vet hvordan faenskap jeg kan gjøre igjen når jeg får kameraet tilbake? Tenkte litt på manuell sensorcleaing eller noe sånt. Da virker jo ikke kamera før man tar ut batteriet, blir jo bare for å kødde med vedkommende. Er det noen annet jeg kan gjøre for å skremme han litt?

 

bulp.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Noen som har hatt det veldig gøy med meg, og tatt kamera mitt. Noen som vet hvordan faenskap jeg kan gjøre igjen når jeg får kameraet tilbake? Tenkte litt på manuell sensorcleaing eller noe sånt. Da virker jo ikke kamera før man tar ut batteriet, blir jo bare for å kødde med vedkommende. Er det noen annet jeg kan gjøre for å skremme han litt?

Skal du gjøre faenskap med ditt eget kamera for å skremme ham? Eller med hans kamera? Du kan jo ta ut det lille batteriet, om det er hans kamera, så blir han bedt om å stille dato og sånt hver gang han slår på kameraet.

Lenke til kommentar

Jeg har solgt et bilde til et firma, jeg har ikke selv noe firma og lurer på hvordan det er vanlig å gå frem for å få betalt. Hva pleier dere å gjøre?

Pass på å lage en skriftlig avtale som klart avgrenser hva de kan bruke bildene til. Send dem en giro.

Lenke til kommentar

Bulp er nesten samme som manuell sensorcleaning bare at det går over etter en stund ;) Du må faktisk ta ut batteriet når du renser sensoren, for å få skjermen på igjen

 

Nei du må skru kamera av og på. Trenger ikke å ta ut og inn batteriet.

Lenke til kommentar

Bulp er nesten samme som manuell sensorcleaning bare at det går over etter en stund ;) Du må faktisk ta ut batteriet når du renser sensoren, for å få skjermen på igjen

 

Nei du må skru kamera av og på. Trenger ikke å ta ut og inn batteriet.

 

Hmm sikker? Måtte ta ut batteriet sist jeg gjorde det. Tror det blir noe papirbitt eller noe på batteriet da. Må nesten skremme han litt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...