Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan vel ikke Pentax bevise siden de nekter å slippe inn folk på fabrikkene sine...

Ikke no rart det da.. alle viktige patentene i fotoverdenen er jo laga av Pentax.. sier seg sjøl at de ikke slipper inn folk der da.. :)

 

(og ja, jeg leste den rapporten :) )

Lenke til kommentar

Har blitt tilbudt et Ranger RX-aggregat m/ A-hode (+ det som følger med i pakken), 40 cm softboks, stand, ekstra sølvparaply, ekstra reflektor og skyport sender + mottager til 12 000. Er nettopp blitt 18, så har litt ekstra å rutte med, og det frister veldig å slå til! Har folket noen innvendinger?

Lenke til kommentar

Har blitt tilbudt et Ranger RX-aggregat m/ A-hode (+ det som følger med i pakken), 40 cm softboks, stand, ekstra sølvparaply, ekstra reflektor og skyport sender + mottager til 12 000. Er nettopp blitt 18, så har litt ekstra å rutte med, og det frister veldig å slå til! Har folket noen innvendinger?

Gå for en quadra, den er mye lettere.

Lenke til kommentar

Har blitt tilbudt et Ranger RX-aggregat m/ A-hode (+ det som følger med i pakken), 40 cm softboks, stand, ekstra sølvparaply, ekstra reflektor og skyport sender + mottager til 12 000. Er nettopp blitt 18, så har litt ekstra å rutte med, og det frister veldig å slå til! Har folket noen innvendinger?

Gå for en quadra, den er mye lettere.

Joda, men:

 

  • Quadra har bare 400w, kontra RX på 1100w. Som har mye å si på å overkjøre sola.
  • RXen er det bare å smekke modifiers på, mens Quadraen trenger adapter, og selv da er den ikke stabil med tyngre modifiers.
  • Quadraen blir dyrere om jeg skal kjøpe tilsvarende nytt.
     

Lenke til kommentar

Hei folk, en bekjent vurderer 5D MKII med 24-105 f/4L, da jeg reiser til USA om få dager, er kan jeg kjøpe dette der. Spørsmålet er da som følger; Er det verdt å gå for denne pakken til 3200 USD, eller bør man gå for D700 til 2700 USD+ objektiv til 400 USD? Eller bør man kjøpe i Norge? 5D med overnevte objektiv koster 25k på JP. D700 koster 18k på JP.

Lenke til kommentar

Action i nabolaget. To ambulanser og et svært Sea King 150 meter utenfor døra mi, så jeg måtte jo dra med meg kamera og ta en luftetur. Men de hadde klart å parkere på den minst opplyste plassen de kunne finne. Jeg var klar over at det var knivstikking som var anledningen og så på lang vei at de jobbet med minst en skadd. Jeg gikk ikke så veldig nærme.

 

Hvordan hadde dere gjort det i en slik situasjon? Hadde dere gått helt opp til ambulansene og helikopteret for så å fyrt løs?

Lenke til kommentar

Bibbo: 5DMKII og D700 er ganske like, ingen optikk fra før, det er solgt (han hadde Nikon tidligere). Når man får med 24-105f/4L som er bra optikk, er det egentlig det som er mest aktuelt. Men om D700 er SÅ mye bedre at det forsvarer utgiften, kan det vuderes. Brukes ikke til action eller raske bilder, men mye natur og portrett. Men Norge kontra US, hva velger man. Man sparer 6k på US kontra Norge på 5D kitet.

 

bareanton: Jeg ville holdt avstand, disse har kommet for å gjøre en jobb, og de skal ikke hindres i den jobben. Jeg syntes det var smart å holde avstand mtp. pårørende etc. mange syntes det er respektløst at man tar bilde av slike situasjoner. Jeg ville ikke gått nærmere enn 20-30 meter.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ganske sikkert gått for 5D2 til den bruken som beskrives - om da ikke naturbilder innebærer at man skal ut i allslags vær. Riktignok er det litt nedtur med så latterlig mange mpix for de aller fleste, men for $400 kommer man ikke langt med optikk til D700.

 

bareanton: om du ikke ser for deg å bruke bildene til noe (altså å pushe dem på media), så hadde jeg ligget unna... og media er vel for lengst på plass?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Hmmm, bør jeg kanskje være uoppmerksom et øyeblikk med min egen fotosekk?:p Hvordan er egentlig værtetningen på 5D2? Ja, 21mpix er jo forholdvis unødvendig, men på den andre siden kan man jo croppe ned til 1/4 av størrelsen, og fortsatt ha masse megapixler å gå på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...