Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7.5 aar i Tyskland her naa. Til dags dato har jeg ikke opplevd at terror politi stormer leiligheten min. Eller til noen av de jeg vanker med. Höres mer ut som pä feil plass til feil tid, en at det er tyskland. ;~)

Tyskland er også et land i endring. Slik at mange gamle sannheter om Tyskland må legges vekk. Det er ikke siden jeg opplevde at t-banen var forsinket et helt minutt. Slik var det ikke i gamle dager :p

Naa er det vell heller unormalt at t banen gar til tida. Deutsche Bahn er nesten like unöyaktig som NSB. Hvilket kan vaere litt fordelaktig naar flyet kommer litt forsinka pä terminal 2 i Frankfurt, og man har ca 3 km ä löpe med bagasje.

 

Ellers, for munchen, var det "interesant" og oppdage at dagskorte kun gjaldt s bahn og bus. U bahn var ikke med. :/

Lenke til kommentar

Jeg skal en liten tur til München om et par uker. Noe spesielt jeg må passe på å få med meg?

Det meste. Hvor mye fritid får du ?

 

I gågata er det mye å se på, bl.a. det gamle rådhuset. De store severdighetene er Nymphotek, den engelske hagen, BMW museumet, det tekniske mueumet og OL anleggene. Alle er verdt et besøk.

 

Er det godt og varmt, så kan det være fint med en tur på en biergarten. På kvelden så synes jeg du bør unne deg en middag på Altes Hackerhaus

Lenke til kommentar

Jeg skal en liten tur til München om et par uker. Noe spesielt jeg må passe på å få med meg?

Det meste. Hvor mye fritid får du ?

 

I gågata er det mye å se på, bl.a. det gamle rådhuset. De store severdighetene er Nymphotek, den engelske hagen, BMW museumet, det tekniske mueumet og OL anleggene. Alle er verdt et besøk.

 

Er det godt og varmt, så kan det være fint med en tur på en biergarten. På kvelden så synes jeg du bør unne deg en middag på Altes Hackerhaus

er ogsä er par kirker i naerheten av gaagata som gan vaere interesante. Frauenkirche, med djevelens fotsport, og tror det var Peters Kirke ved Rädhuste, hvor man kan gaa opp i taarnet og faa utsikt over meste av byen.

 

Ellers, for fotointereserte; http://www.foto-video-sauter.de/, og finnes en brukthandel i Herzog Wilhelm str.

Endret av Noggie
Lenke til kommentar

Naar vi snakker om öl, bayersk öl. Maatte en tur til Finland. 8€ for glass Fransiskaner?!?!?!?

Tror jeg skal begynne med eksport. 5€ frakt fra Tyskland til Finland? Bil full med 30 kasser. 20 flasker i kassa. 24000NOK skal vaere mer en nok til aa dekke drivstoff.

 

Tror jeg holder meg til öldrikking i Tyskland, og helst utenfor oktoberfest tider. De tar dobbel pris, de faa dagene.

 

 

Ellers, noen som kjenner macallen whisky makers edition?

Lenke til kommentar

Jeg skal en liten tur til München om et par uker. Noe spesielt jeg må passe på å få med meg?

Det meste. Hvor mye fritid får du ?

Forholdsvis lite (the story of my life), men jeg kan nok stikke av noen timer. Jeg skal bo på Maximilianstrasse, så det må være innenfor grei rusleavstand, tenker jeg.

 

...og hva i heite er Nymphotek? Det høres ut som et sted jeg gjerne skulle ha vært om jeg var singel, men bør ligge unna som gift... :roll:

Lenke til kommentar

...og hva i heite er Nymphotek? Det høres ut som et sted jeg gjerne skulle ha vært om jeg var singel, men bør ligge unna som gift... :roll:

Som vanlig blander jeg litt. Nymphenburg er navnet. Et passe stort slott som får Drammensveien 1 *) til å se ut som en vaktbu :)

 

*) Nekter å bruke adressen Henrik Ibsen gate 1 - eller er det en vei?

Lenke til kommentar

Tror jeg holder meg til öldrikking i Tyskland, og helst utenfor oktoberfest tider. De tar dobbel pris, de faa dagene.

Greit nok - det er fortsatt billigere enn Aker brygge. Vesentlig billigere.

 

Jeg tenkte jeg skulle si "og bedre"; men på Aker brygge har vi Beer Palace, og der får du skikkelig godt øl, uansett hva du liker. Såfremt du liker øl da ;)

Lenke til kommentar

Forholdsvis lite (the story of my life), men jeg kan nok stikke av noen timer. Jeg skal bo på Maximilianstrasse, så det må være innenfor grei rusleavstand, tenker jeg.

Glemte å nevne at du da er ikke så langt fra den engelske hagen (ned til høyre på kartet ditt) og Deutsches museum (ligger på øya i elva). Det er en del monumentale bygninger i området også.

Lenke til kommentar

 

 

Syns jeg trenger en ny PC; den jeg sitter på er 4 år "gammel". Elkjøp har et veldig brukbart helgetilbud på en Dell, faktisk bedre pris enn via Dell.no

 

Jeg snuser på en Dell Studio XPS 8100

 

Burde vel være plenty av kraft til bilder og sånt med denne konfigurasjonen ;) Men må vel innom Elkjøp i morgen for å høre om den bråker som en F16...syns det blir slitsomt bråkete PCer.

Dell maskinene pleier ikke å bråke så mye. Og jeg tror den sparker litt unna i hvertfall.

 

Joda,nå har jeg hatt min nye Dell PC siden onsdag. Den er veldig rask og rett og slett utrolig stillegående :thumbup: Selv en maxtor ekstern disk jeg har her lager mer lyd enn PCen.

 

Men jeg får ikke webcam til å virke, programmene ser det ikke.

Installerte siste software fra logitech uten at det hjelper.

Må jeg ha nytt siden jeg nå har windows 7- 64? Det jeg har er 6 år gammelt :hmm: Veldig kjekt å ha webcam når jeg snakker med en kompis osm bor på Island, mobiltlf blir fort dyrt å bruke da!

Lenke til kommentar

Må jeg ha nytt siden jeg nå har windows 7- 64? Det jeg har er 6 år gammelt :hmm: Veldig kjekt å ha webcam når jeg snakker med en kompis osm bor på Island, mobiltlf blir fort dyrt å bruke da!

Det er nok en viss sjanse for at du må kjøpe nytt. 6 år er innimellom langt tid. Eller så er det generelt et problem med webcam og 64 bit. Har hørt om noen andre som slet med web-cam på win 7-64bits.

Lenke til kommentar

Må jeg ha nytt siden jeg nå har windows 7- 64? Det jeg har er 6 år gammelt :hmm: Veldig kjekt å ha webcam når jeg snakker med en kompis osm bor på Island, mobiltlf blir fort dyrt å bruke da!

Det er nok en viss sjanse for at du må kjøpe nytt. 6 år er innimellom langt tid. Eller så er det generelt et problem med webcam og 64 bit. Har hørt om noen andre som slet med web-cam på win 7-64bits.

Takker for svar Tom. Jeg tar meg en tur innom Elkjøp i løpet av morgendagen for å se hva som finnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...