Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Begynner å gå over tålegrensa for hva jeg har av penger til studioblitser, men er denne pakka (Elinchrom Eli Blitzpakke D-Lite 2/4 it startkit) å anbefale ift til Studioset 2 x 300Ws (Visico Excel 300+)?

 

 

Elinchrome har ihvertfall masse deilig tilbehør osv du kan kjøpe, har ikke brukt akkurat det settet du linker til, men har brukt både Ranger og Quadras, og de har ihvertfall alle tålt mye rart (tjohei, en hel mnd med BHG foto alle dagene med opp og ned pakking 1 - 3 ganger om dagen)

Så jeg ville ihvertfall mye heller ha kjøpt Elinchrome å begynt å "samle" på det, framfor noe kaffebrus greier. Er jo mye som ett kameramerke, ifht at du handler tilbehør osv, så det blir dyrt å bytte ofte.

Lenke til kommentar

Watt er vel ikke joule/sekund? watt er Volt ganger ampere ...

Hvor i Oslo er det ikke "trygt" å bo? :ph34r:

 

Jeg var ikke klar over at vi var velsignet med krigssoner her nede i storbyen.

 

Tja, hvor skarru bo? Jeg bor i Gamlebyen og jeg bor forholdsvis trygt. Lås deg inn, og ta det med ro så går allting greit. Ja, og nå drar jeg snart til Tyskland. Det blir 18-55mm og 50mm. Mest fordi jeg har blitt forelsket i 50mm f/1.8.

 

Vær forsiktig i Tyskland ! En bekjent der våknet midt på natta med knust dør og terrorpoliti i ført skjold og våpen rundt senga for noen år siden. Synd det var feil leilighet de stod i.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mine studioblitser siden nov 2007 og aldri byttet blitsrøret, men modelleringspæren én gang på den ene. Har tatt ganske mange tusen bilder.

 

OK. Tror jeg. Hehe. Modelleringspæren - er det en egen pære som står på når blitspæren ikke avfyres, sånn at man ser hva man holder på med? Trodde kanskje det var samme pæren, jeg. Men de har vel såpass forskjellige oppgaver, at det lønner seg å ha to forskjellige.

 

Edit: og der kom jeg over en blogg som sa nettopp det jeg trodde. :)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Vær forsiktig i Tyskland ! En bekjent der våknet midt på natta med knust dør og terrorpoliti i ført skjold og våpen rundt senga for noen år siden. Synd det var feil leilighet de stod i.

Absolutt en ugrei start på dagen. Men det har vel skjedd andre steder også.

7.5 aar i Tyskland her naa. Til dags dato har jeg ikke opplevd at terror politi stormer leiligheten min. Eller til noen av de jeg vanker med. Höres mer ut som pä feil plass til feil tid, en at det er tyskland. ;~)

Lenke til kommentar

7.5 aar i Tyskland her naa. Til dags dato har jeg ikke opplevd at terror politi stormer leiligheten min. Eller til noen av de jeg vanker med. Höres mer ut som pä feil plass til feil tid, en at det er tyskland. ;~)

Tyskland er også et land i endring. Slik at mange gamle sannheter om Tyskland må legges vekk. Det er ikke siden jeg opplevde at t-banen var forsinket et helt minutt. Slik var det ikke i gamle dager :p

Lenke til kommentar

7.5 aar i Tyskland her naa. Til dags dato har jeg ikke opplevd at terror politi stormer leiligheten min. Eller til noen av de jeg vanker med. Höres mer ut som pä feil plass til feil tid, en at det er tyskland. ;~)

Tyskland er også et land i endring. Slik at mange gamle sannheter om Tyskland må legges vekk. Det er ikke siden jeg opplevde at t-banen var forsinket et helt minutt. Slik var det ikke i gamle dager :p

Virkelig? Da kan du ikke ha vært i München :p

Lenke til kommentar

Og nå begynte det pokker med å snø mer i krsand :nei:

Det lover jo godt for dyreparkturen vår :p

 

Jepps, alltid gøy å vasse i 50 cm nysnø i flere timer :p

 

Fikk forresten den FD-adapteren fra Roxsen i dag. :) Lyset gikk bort da snøen kom, men stativ hjelper litt.

 

Egentlig litt imponert over fokusen ut i fra det jeg har hørt og lest om EOS-FD adaptere! Nærgrensen er litt lang, men har jo 60mm'n til macro så :)

 

 

 

Tatt med Canon 50mm 1.8 og Vivitar 70-210 m/2x teleconverter

post-117435-1267815490,6199_thumb.jpg

post-117435-1267815521,2615_thumb.jpg

post-117435-1267815535,1309_thumb.jpg

post-117435-1267815554,9006_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...