NothinDoin™ Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Og nå begynte det pokker med å snø mer i krsand Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Skulle tro det var en bra ting? Norges Ski og Snowboardforum!(clicky) Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Snø skal være på fjellet.. Jeg gjorde i stand mopeden så jeg skulle kjøre i dag En mindre bra plan Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Og nå begynte det pokker med å snø mer i krsand Det lover jo godt for dyreparkturen vår Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Husk fotokonken - frist nå på søndag! Temaet denne gang er Lys. Burde være forholdsvis greit å finne motiv og inspirasjon - og husk - "er det lyst, har du lov"!! Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hmm. Begynner å gå over tålegrensa for hva jeg har av penger til studioblitser, men er denne pakka (Elinchrom Eli Blitzpakke D-Lite 2/4 it startkit) å anbefale ift til Studioset 2 x 300Ws (Visico Excel 300+)? Elinchrome har ihvertfall masse deilig tilbehør osv du kan kjøpe, har ikke brukt akkurat det settet du linker til, men har brukt både Ranger og Quadras, og de har ihvertfall alle tålt mye rart (tjohei, en hel mnd med BHG foto alle dagene med opp og ned pakking 1 - 3 ganger om dagen) Så jeg ville ihvertfall mye heller ha kjøpt Elinchrome å begynt å "samle" på det, framfor noe kaffebrus greier. Er jo mye som ett kameramerke, ifht at du handler tilbehør osv, så det blir dyrt å bytte ofte. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Takk nok en gang for fyldig svar, Cruel. Spørs om det ikke blir Elinchrom-pakka, da. Men en ting til jeg lurer på. Pærer til slike blitser - må de ofte skiftes ut? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Jeg har hatt mine studioblitser siden nov 2007 og aldri byttet blitsrøret, men modelleringspæren én gang på den ene. Har tatt ganske mange tusen bilder. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Watt er vel ikke joule/sekund? watt er Volt ganger ampere ... Hvor i Oslo er det ikke "trygt" å bo? Jeg var ikke klar over at vi var velsignet med krigssoner her nede i storbyen. Tja, hvor skarru bo? Jeg bor i Gamlebyen og jeg bor forholdsvis trygt. Lås deg inn, og ta det med ro så går allting greit. Ja, og nå drar jeg snart til Tyskland. Det blir 18-55mm og 50mm. Mest fordi jeg har blitt forelsket i 50mm f/1.8. Vær forsiktig i Tyskland ! En bekjent der våknet midt på natta med knust dør og terrorpoliti i ført skjold og våpen rundt senga for noen år siden. Synd det var feil leilighet de stod i. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Vær forsiktig i Tyskland ! En bekjent der våknet midt på natta med knust dør og terrorpoliti i ført skjold og våpen rundt senga for noen år siden. Synd det var feil leilighet de stod i. Absolutt en ugrei start på dagen. Men det har vel skjedd andre steder også. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 (endret) Jeg har hatt mine studioblitser siden nov 2007 og aldri byttet blitsrøret, men modelleringspæren én gang på den ene. Har tatt ganske mange tusen bilder. OK. Tror jeg. Hehe. Modelleringspæren - er det en egen pære som står på når blitspæren ikke avfyres, sånn at man ser hva man holder på med? Trodde kanskje det var samme pæren, jeg. Men de har vel såpass forskjellige oppgaver, at det lønner seg å ha to forskjellige. Edit: og der kom jeg over en blogg som sa nettopp det jeg trodde. Endret 5. mars 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Vær forsiktig i Tyskland ! En bekjent der våknet midt på natta med knust dør og terrorpoliti i ført skjold og våpen rundt senga for noen år siden. Synd det var feil leilighet de stod i. Absolutt en ugrei start på dagen. Men det har vel skjedd andre steder også. 7.5 aar i Tyskland her naa. Til dags dato har jeg ikke opplevd at terror politi stormer leiligheten min. Eller til noen av de jeg vanker med. Höres mer ut som pä feil plass til feil tid, en at det er tyskland. ;~) Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hvor i Tyskland bor du? Har skikkelig lyst til å flytte til Tyskland jeg ogsåå.. evnt. studere der :-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 7.5 aar i Tyskland her naa. Til dags dato har jeg ikke opplevd at terror politi stormer leiligheten min. Eller til noen av de jeg vanker med. Höres mer ut som pä feil plass til feil tid, en at det er tyskland. ;~) Tyskland er også et land i endring. Slik at mange gamle sannheter om Tyskland må legges vekk. Det er ikke siden jeg opplevde at t-banen var forsinket et helt minutt. Slik var det ikke i gamle dager Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 7.5 aar i Tyskland her naa. Til dags dato har jeg ikke opplevd at terror politi stormer leiligheten min. Eller til noen av de jeg vanker med. Höres mer ut som pä feil plass til feil tid, en at det er tyskland. ;~) Tyskland er også et land i endring. Slik at mange gamle sannheter om Tyskland må legges vekk. Det er ikke siden jeg opplevde at t-banen var forsinket et helt minutt. Slik var det ikke i gamle dager Virkelig? Da kan du ikke ha vært i München Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Virkelig? Da kan du ikke ha vært i München Det var der jeg opplevde det Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 haha.. var ikke heldig med den da men var der i 4 uker i sommer, og opplevde ingen forsinkelser på U-bahn.. opplevde dog en forsinkelse på S-bahn, ved at det var noen barn som lekte på skinnene Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Nå har jeg vært i München et sted mellom 15 og 20 ganger. Men tar sjelden bane der da vi bor på hotell i Sentrum og da er all moroa i gangavstand. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Og nå begynte det pokker med å snø mer i krsand Det lover jo godt for dyreparkturen vår Jepps, alltid gøy å vasse i 50 cm nysnø i flere timer Fikk forresten den FD-adapteren fra Roxsen i dag. Lyset gikk bort da snøen kom, men stativ hjelper litt. Egentlig litt imponert over fokusen ut i fra det jeg har hørt og lest om EOS-FD adaptere! Nærgrensen er litt lang, men har jo 60mm'n til macro så Tatt med Canon 50mm 1.8 og Vivitar 70-210 m/2x teleconverter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå