Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

En del sutring for tiden på grunn av forumoppgradering som gikk mildt sagt "agurk" (som Trondster ville ha sagt). Ting begynner å komme på plass, så det blir nok bra til slutt.

Åh - hvis det bare hadde gått "agurk" - dette var heller i kategorien "dybt godnat".

Danskene har mange gode uttrykk.

 

Om intelligens: "Ikke den hurtigste knallert på havnen."

Om vær: "Det blæser en halv pelikan!"

 

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver på nytt;

 

Noen som vet om en billigst mulig fjernkontroll til Nikon D200 med mulighet til intervall? Helst trådløs også. Jeg hater herved CCP2. Køddet seg til på 3 forskjellige måter på 3 av mine PC-er. En datamaskin ødelegger den simple gleden ved å ta et bilde. Var nesten på gråten etter 2 timer med styring for å få dritten til å virke, som jeg til slutt gav opp.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått ny-stativet og jeg må si Velbonen ser meget skrøpelig ut :D

 

Man får jo kameraet nesten helt på gulvet, og da kan man til og med plassere stativet litt unna veien..

 

Så jeg kan si at det er en skikkelig oppgradering (Manfrotto 055xprob og 498rc2) som jeg kan anbefale alle velbon 600r eiere (som er et ok først-stativ).

Lenke til kommentar

Høres ut som moro! Fasinerende tema!

 

Veldig spennende! Oppgavetekste går som følgende:

"Utenrikspolitiske begivenheter forklares ofte på tre ulike nivå (internasjonale system, den enkelte stat, ledende individer.) Sammenlign forholdet mellom disse tre nivåene i forspillet til første og andre verdenskrig."

Lenke til kommentar

Her var det stille i kveld. Da skriver likegodt jeg et innlegg og forteller om hvordan jeg oppbevarer fotoutstyret.

Jeg har det i et skap. Her er et bilde av dørhåndtaket og nøkkelhullet. Det er jo selvsagt lås på skapet.

 

 

Når man har riktig nøkkel får man åpna døra, og da ser det slik ut.

 

 

I øverste hylle ligger alt utstyret som jeg ikke har med meg ut.

 

 

Når skapet blir låst er det låst med 4 slike bolter ut fra døra, to i langsiden og en oppe og nede. Også er skapet boltet fast i betonggulvet i bunn og murveggen bak, i tilfelle noen prøver å ta det med seg. Det er forresten et ganske tungt skap, det veier omkring 140kg så det hadde uansett ikke vært noe en enkel person tok under armen. Tenker det utstyret ligger trygt der.

 

Lenke til kommentar

Sikkert, men akk så kjedelig. Nå fikk vi akamister noe å kikke på.

 

Her i gården ligger alt i sekken, det er ennå plass nemlig, det hender jeg låser døren, og ved snøstorm lukker jeg vinduet, men jeg bor tross alt på Andenes, hvor bilene står med motoren i gang når folk er på butikken...

Lenke til kommentar

Spriten hadde jeg aldri overlatt til en med våpen. Tenk på når man vil ha seg en dram og vakten har tatt seg en han og.

 

Nja.. låse ytterdøra hjelper ikke stort, om noen vil inn. Her må man låse ytterdøra mens man er hjemme. Nest nærmeste nabo har en hobby ... av og til driver han horehus med russerhorer, og det tiltrekker fulle frekke folk fra hele Øst-Finnmark de helgene han har besøk østfra. De (kundene) tror vi er en telefonkiosk, en taxisentral og et gratis hotell. Det roet seg litt da jeg en sommerdag sprang etter en kar med en stein som jeg truet med å hive i skallen på ham om han ikke forsvant rimelig kjapt, etter det så går de heller til de andre naboene. Det beste er å ha en rørstump av metall liggende i yttergangen, som man tar frem om det BANKER på døra.

Lenke til kommentar

Haha jeg gjorde også det en gang. En grytidlig søndag morgen tok jeg bilde av en firmabil fra et Altafirma som drev og la fiberkabel her i området. De sto utafor horehuset med blinkelysene på taket på, og tuta som bare F***. Jeg våkna og tok frem kameraet og stilte meg opp så de så meg. De var raske med å kjøre de 30m frem til der jeg sto og spurte hva jeg tok bilder av. "Dere" svarte jeg. "Holde slikt leven i bygda tidlig om morran". Så sa jeg at jeg skulle sende bildene til arbeidsgiveren dems og klage på det de holdt på med. Skal de kjøpe horer trenger de vel faen ikke vekke hele bygda. De mumlet noe om at det visst var feil hus og at de bare skulle hente en kar. Etterpå så oppdaget jeg at kameraet sto på M, med lukkertid til nattfoto så bildene var bare helt hvite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...