Thor Håkonsen Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Litt bilder fra årets OL http://www.boston.com/bigpicture/2010/02/vancouver_2010_part_1_of_2.html Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg synes at kamernavnene som de kommer med nå er tragiske. Foreslår herved at kamerabransjen tar etter bilbransjen, og kaller modellene for navn. Ferrari Enzo f.eks. Nikon Rockwell = Relansering av D40? (Selvfølgelig med fastlimt SB-400 og 18-55) Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Nå har jo Ferrari tradisjonelt sett nummer på modellene sin da Ferrar F40, Ferrari 355, Ferrari 599 osv, osv... Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 For de av oss som liker bildekritikken kom jeg over at Craig Tanner som hadde radiant vista sin daglige kritikk har fortsatt med det hos en annen. For noen sikkert ikke en nyhet, men jeg syns det er ganske interessant med litt dypere kritikker av bilder, spesielt når det kommer til komposisjoner og redigering. Se videoer: The Daily Critique - The Mindful Eye @ Youtube Have fun! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Tradisjonelt ja. Skrev ingenting om at Ferrari har navn på alle bildene sine, brukte bare Enzo som et eksempel. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Olympus Aldra? Canon Olsen? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Og så hadde det vært en større diskusjon rundt gull eller sølv er best til lederene fra sensoren til CPU-en Det blir ingen diskusjon! Gullbelagt sølv er best, ingen kan være så tett at de lurer på det! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Jeg skal på weekendtur til Hamburg (fredag - søndag) og skal ta med meg kameraet mitt. Det jeg dog lurer på er hvor mye som er "vanlig" å ta med seg på sånne korte turer? Nå har jeg ikke så veldig mye utstyr (EOS 450D, 18-55mm, 55-250mm og 50mm f1.8), men det blir fortsatt mye å ha i en liten sekk. Hva ville dere anbefalt og hvor mye tar dere med dere? Vil anbefale deg å ta med normal zoom som minimum. 50mm f/1.8 kan være greit i dårlig lys. Vanligvis sleper folk med seg altfor mye, og lider av det på turen. Man klarer seg alltid uten tele (55-250), er min erfaring i det minste. Bruk beina Edit: Var i Venezia med kun 35mm f/2 objektiv, fungerte utmerket. I det siste har jeg pleid å ta med normal zoom (24-70mm f/2.8 på fullformat) + kanskje 50mm f/1.4. Blits kan være greit, men bruker det så godt som aldri. Endret 28. februar 2010 av TGB Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Når man vrir et bilde i photoshop mister man jo litt av bildet. Noen som vet om PS kan croppe ut mest mulig av bildet? Nå blir det litt prøv og feil. Og det krever i alle fall litt unødvendig arbeid mener nå jeg.. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Når man vrir et bilde i photoshop mister man jo litt av bildet. Noen som vet om PS kan croppe ut mest mulig av bildet? Nå blir det litt prøv og feil. Og det krever i alle fall litt unødvendig arbeid mener nå jeg.. Aldri lagt merke til, men bildene pleier komme opp rett vei når jeg åpner dem med mindre jeg har vært veldig kreativ når jeg tok bildet. Edit: Tror jeg tolket feil - vi snakker selvsagt her om justering, ikke 90 graders snuing av bilder. Hos meg når jeg justerer 3grader CW/CCW så får jeg hele bildet og må klippe etterpå. Endret 28. februar 2010 av TGB Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Ja, men kan den klippinga gjøres automatisk? Slik at man får mest mulig med.. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Ja, men kan den klippinga gjøres automatisk? Slik at man får mest mulig med.. Ikke som jeg kjenner til - derfor jeg bruker Nikon Capture NX2 på RAW-filene. Her er dette veldig enkelt. Gjør diverse mindre justeringer og så åpner i Adobe Photoshop CS4. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Ok.. Har savnet noe sånt.. Må jo være påtenkt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 I photoshop elements så angir jeg hva som skal gjøres med bildet i slike tilfeller, croppe eller ekspandere canvas. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Ok.. Har savnet noe sånt.. Må jo være påtenkt. Fant en løsning. Benytt Ruler tool for å sett opp linjen man skal rett bilde etter. Velg deretter Image rotate/Arbitrary. Den vil nå foreslå rotasjongrad i henhold til linjen fra ruler tool. Go for it! Du har nå bildet rotert med kanter. Gå deretter til File/Automate/crop and straighten photos Da bør resten bli glede. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Fant faktisk en mye bedre måte å gjøre dette på: https://www.adobe.com/designcenter/photoshop/articles/lrvid4288_ps.html Lenke til kommentar
ventle Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Litt bilder fra årets OL http://www.boston.com/bigpicture/2010/02/vancouver_2010_part_1_of_2.html Herlige bilder! Lenke til kommentar
akle Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Kom over et forum for en tid tilbake med en som bygget seg et speilreflekskamera. Var litt interessant:-) Link Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Det blir ingen diskusjon! Gullbelagt sølv er best, ingen kan være så tett at de lurer på det! Det samme har IOC kommet frem til i OL-gullmedaljene ;-) Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Canon DPP 3.8.0 “Adds a function for adjusting the angle of an image to the Trimming tool.” Hmmm, det er det vel endel som har ventet på. Det har i hvert fall irritert meg litt at jeg ikke kunne rette opp skjeve horisonter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå