Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom jeg kjøper lisens på ett Adobe-produkt, f.eks. Photoshop, Lightroom eller Illustrator, kan jeg da bruke det på begge pc'ene mine, eller må jeg ha en lisens til hver maskin?

Photoshop kommer i tre varianter: Student, educational (teacher/staff) og full. De to siste kan installeres på to maskiner - når du avinstallerer kan du "deaktivere" lisensen på maskinen. Student kan etter sigende kun installeres på én maskin.

Har selv min educational-lisens installert på to maskiner. :)

 

Lightroom er det så vidt jeg ser ingen sånne sjekker på.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Photoshop kommer i tre varianter: Student, educational (teacher/staff) og full. De to siste kan installeres på to maskiner - når du avinstallerer kan du "deaktivere" lisensen på maskinen. Student kan etter sigende kun installeres på én maskin.

Har selv min educational-lisens installert på to maskiner. :)

 

Lightroom er det så vidt jeg ser ingen sånne sjekker på.

 

Det var som pokker. Vurderer studentlisens (er student frem til sommeren) på Design Standard, men to stykker kommer jo fortsatt på under en tredjedel av fullversjon...

 

Jeg antar at educational ikke er tilgjengelig for oss vanlig dødelige som ikke er teacher eller staff på en utdanningsinstitusjon?

Lenke til kommentar

Jeg antar at educational ikke er tilgjengelig for oss vanlig dødelige som ikke er teacher eller staff på en utdanningsinstitusjon?

Ikke helt - student er tilgjengelig for studenter. Educational er tilgjengelig for teacher og staff, men også for studenter. ;)

 

Educational kan også brukes til kommersielle ting senere, det kan ikke student-versjonen. Formelt sett. Ikke at det sjekkes, men formelt sett.

 

Se også mer her. :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått, og såvidt prøvd, lys-stashet mitt. Alt ser ut til å fungere som det skal, bortsett fra et av stativene, som er beregna på reflektor, som har fått seg en transportskade*.

 

Ymse bøker har jeg og fått i hus, så nå studeres det for fult. I første omgang vanlig portrettbelysning.

Mye mer interesant enn jeg forestilte meg på forhånd. Jeff Smith som har skrevet to av bøkene er litt sånn Scott Kelby aktig i stilen, uten alle de dårlige vitsene. Han forteller hva som bør gjøres, og kort hvorfor. Eneste problemet er at han forutsetter at du kan en del halvsær lysterminologi direkte. Men det går stort sett greit.

 

* Noen som veit hvordan jeg forholder meg til transportskade med UPS og B&H?

Stativet er stort og tungt, og den delen som er ødelagt er liten og lett, og enkel og skifte. Så det virker unødig tungvindt å returnere hele greia. Hva ville dere ha gjort for å få det ordna?

 

EDIT: Og/å feil

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Den svenske siden moderskeppet har en glimrende artikkel om PS og studentversjoner. Men - den korte versjonen er den jeg skrev over.

 

Ellers: Legg merke til at enkelte "billigere" programmer (for eksempel Lightroom) har samme pris for Student og Educational - og så kan man heller kjøpe Educational. ;)

 

Ellers II: Pass også på eventuelle senere oppgraderinger - du skal oppgradere "alt"! Har du kjøpt den fulle suiten, og du vil oppgradere senere, så skal du betale for å oppgradere alt - du kan ikke velge å bare oppgradere Photoshop-delen eller lignende.

Educational/Student-versjoner finnes ikke som oppgraderinger - de er "fulle".

Oppgraderinger fra en Educational/Student-versjon er sidestilt som om du opprinnelig hadde kjøpt en full en.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

* Noen som veit hvordan jeg forholder meg til transportskade med UPS og B&H?

Stativet er stort og tungt, og den delen som er ødelagt er liten og lett, og enkel og skifte. Så det virker unødig tungvindt å returnere hele greia. Hva ville dere ha gjort for å få det ordna?

Send en liten epost til kundeservice. Om de har reservedeler på lager sender de nok deg det.

To andre tilfeller med meg; Én bok fra Amazon hadde falt ut av en dårlig forpakning -> ny bok var på vei noen minutter etter jeg sendte inn klagen.

Det andre tilfellet var da jeg bestilte Glidetracken min. Røret det ble sendt med hadde åpnet seg i begge ender og en del hadde falt ut. Sendte de en epost om det og etter de fikk bekreftet at forpakningen var defekt sendte de meg delen neste dag.

 

Jeg vet at B&H er for mange definisjonen på god service, så jeg ser ikke for meg at det skal være noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...