Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er så lett å se når CSI: Miami er på tv. Veldig overmettede farger og voldtekt med gradert fargefilter, spesielt oransje. Huff. Fotografen i meg griner når de bruker gradert oransjefilter sånn at folk blir (mer..) oransje (.. enn vanlig) i ansiktet, og resten av kroppen er "normale" farger.

Lenke til kommentar

Der er det ihvertfall ikke bare CSI som tuller, er utrolig mange serier og filmer som kan blåse opp 640x480 til a3 uten kvalitetstap. Har derimot ikke sett så mange andre serier/filmer som voldtar graderte fargefilter like gale som CSI:M.

 

Edit: Men det med å blåse opp uklare bilder osv, når de først hadde begynt med det i CSI så måtte de jo bare fortsette. Kan ikke kommer her mange år etter at serien begynte og si at den teknologien ikke finnes, når de har brukt den i alle de forrige sesongene. Male seg inn i ett hjørne anyone? Anyone?

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Edit: Men det med å blåse opp uklare bilder osv, når de først hadde begynt med det i CSI så måtte de jo bare fortsette. Kan ikke kommer her mange år etter at serien begynte og si at den teknologien ikke finnes, når de har brukt den i alle de forrige sesongene. Male seg inn i ett hjørne anyone? Anyone?

Bladerunner har satt standarden der, da.. ;)

Lenke til kommentar

For dem som savner det gamle diskusjon.no-skinnet har brukeren Harkonnen (Dune 2 anyone?) laget ett greasemonkey-script som henter inn en del av de gamle fargene, stilene og ikonene. For å få det til å fungere må man bruke Firefox med Add-on'en Greasemonkey installert, fjerne .txt fra filnavnet i den vedlagte filen (slik at den heter diskusjon-fix.user.js) og åpne den i Firefox.

 

diskusjon-fix.user.js.txt

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Der er det ihvertfall ikke bare CSI som tuller, er utrolig mange serier og filmer som kan blåse opp 640x480 til a3 uten kvalitetstap. Har derimot ikke sett så mange andre serier/filmer som voldtar graderte fargefilter like gale som CSI:M.

The Bill er ikke så urealistisk, og Jack Frost har knapt hørt om CCTV (men bruker det et par av de siste sesongene). Sledge Hammer skyter bare folk, og til slutt treffer han rett mann.

 

Edit: Men det med å blåse opp uklare bilder osv, når de først hadde begynt med det i CSI så måtte de jo bare fortsette. Kan ikke kommer her mange år etter at serien begynte og si at den teknologien ikke finnes, når de har brukt den i alle de forrige sesongene. Male seg inn i ett hjørne anyone? Anyone?

Point. Kanskje Miami utpreger seg ved å være fult av brukte NASA-kameraer, du vet, de de bruker for å fotografere russiske raketter i Sibir? :p

Lenke til kommentar

Og der glemte forumet hvilke innlegg jeg hadde lest. Igjen.

 

Hmmm, har en følelse av at forumet har begynt å oppføre seg som kvinnfolk. Husker det som det har lyst å huske og glemmer resten enkelt. Pluss at noen ganger får man ikke svar i det heletatt, uansett hvor mye man spør. Så nå sitter jeg bare å lurer på om disse humørsvingningene går over i løpet av en uke.

Lenke til kommentar

Hmmm, har en følelse av at forumet har begynt å oppføre seg som kvinnfolk. Husker det som det har lyst å huske og glemmer resten enkelt. Pluss at noen ganger får man ikke svar i det heletatt, uansett hvor mye man spør. Så nå sitter jeg bare å lurer på om disse humørsvingningene går over i løpet av en uke.

 

Betyr dette at vi kommer til å ha sånne problemer ca hver 28. dag?

 

Og jeg syns denne oversettelsen var litt artig.

"Beklager, serveren har for stor last til å tjene din forespørsel, vennligst prøv igjen om et øyeblikk."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...