Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt de samme tankene som deg, Tim, men det går seg nok til. Jeg har nok en mer primitiv måte enn de fleste å følge forumet på (klikke inn i underforum og titte-metoden), så så lenge farten er tilbake, er mye gjort for min del - selv om jeg fortsatt sliter med utseendet.

 

Det minner meg om noe Rune Gerhardsen uttalte i bystyret i Oslo for ikke så lenge siden: "Jeg brukte store deler av 80-tallet på å være mot farge-TV og ferskt brød på lørdager, så denne gangen har jeg bestemt meg for ikke å følge ryggmargsrefleksen som er mot alt som er nytt."

 

Det største problemet for meg nå, er at "getnewpost" bruker cookies - fungerer sånn temmelig lusent når man bytter mellom 4 maskiner.

Lenke til kommentar

Hmm, Lowepro Nova 140 eller 160 for Oly E-520 m/14-42 og 40-150, og evt blits, samt filtere og ekstra batteri?

 

Og jo, pleier dere å ta med dere blitsen på ferie? Er ikke snakk om noe store greier, tenker på Olympus FL-36r...

 

Og enda en ting... jeg skal på isklatring nå til helgen, og tenkte det kunne vært greit å ta med 40-150mm'en, men erfaringsmessig gidder man objektivbytte når det er såpass kaldt ute?

 

Og angående hvordan forumet ser ut, så er det en "downgrade" for min del...

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Det største problemet for meg nå, er at "getnewpost" bruker cookies - fungerer sånn temmelig lusent når man bytter mellom 4 maskiner.

+1

 

Pleier å surfe ved å gå inn på mine innlegg og bruke getnewpost-linken. Deretter klikke inn på de mest interessante underforaene og se om det er noen interessante nye tråder. Surfer fra jobbmaskin, egen stasjonær og konas netbook. Heller irriterende at den ikke lenger lagrer i databasen hvilke som er lest. Eller - i alle fall når vi har vent oss til å bruke den sånn. :)

 

Sitter ellers og tenker på å lage en liten "artikkel". Sende inn som forumtråd, eller høre med akam om de vil være interessert i en "årntli'" artikkel?

Åssen funker artikkelforfatteri på akam?

Lenke til kommentar

Pokker - der fikk jeg slettet originale svarert mitt ...

 

Jeg deler Fototim's bekymring. For oss som er vant til å bruke "Siste 24 timer" filtrert på Akams del, så er denne utgaven bortimot ubrukelig.

 

Og cookie problematikken gjør det jo ikke noe mindre slitsomt. Jeg er innom 4-5 maskiner i løpet av en dag.

 

Men selve designet er OK, synes jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt de samme tankene som deg, Tim, men det går seg nok til. Jeg har nok en mer primitiv måte enn de fleste å følge forumet på (klikke inn i underforum og titte-metoden), så så lenge farten er tilbake, er mye gjort for min del - selv om jeg fortsatt sliter med utseendet.

 

Det minner meg om noe Rune Gerhardsen uttalte i bystyret i Oslo for ikke så lenge siden: "Jeg brukte store deler av 80-tallet på å være mot farge-TV og ferskt brød på lørdager, så denne gangen har jeg bestemt meg for ikke å følge ryggmargsrefleksen som er mot alt som er nytt."

 

Det største problemet for meg nå, er at "getnewpost" bruker cookies - fungerer sånn temmelig lusent når man bytter mellom 4 maskiner.

Utseendet har jeg ikke noe i mot. Det er bare en tilvending.

 

Men at Siste 24 ikke virker som den bør, det ser jeg som et problem. Blir til at jeg bare følger de trådene jeg har posta i tidligere, fanger ikke opp nye tråder.

 

Så aktivitetsnivået mitt går ned, ettersom gamle tråder dør ut.

 

Bortsett fra at jeg har åpna et par nye selv.

Nå motsier jeg meg selv ;) Ser det. Men disse trådene er såpass spesielle, så jeg regner ikke helt med det.

Lenke til kommentar

Hmm, Lowepro Nova 140 eller 160 for Oly E-520 m/14-42 og 40-150, og evt blits, samt filtere og ekstra batteri?

 

Og jo, pleier dere å ta med dere blitsen på ferie? Er ikke snakk om noe store greier, tenker på Olympus FL-36r...

 

Og enda en ting... jeg skal på isklatring nå til helgen, og tenkte det kunne vært greit å ta med 40-150mm'en, men erfaringsmessig gidder man objektivbytte når det er såpass kaldt ute?

Jeg ville vel valgt den største av de to. Det er ikke så stor forskjell?

 

Jeg pleier ikke å ta med blits. Jeg bytter objektiver uansett temperatur.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som i praksis ikke merker noen forskjell (bortsett fra utseendemessig)?

 

Bruker aldri "nye poster" og lignende funksjoner, så for meg funker forumet akkurat som før shrug.gif

Det er ikke mer tråder og aktivitet her enn at man enkelt kan lese alle trådene som kommer. Da blir det bare rot å sjekke gjennom de 100 kategoriene akam er delt opp i.

 

De må få tilbake den lista asap!

Lenke til kommentar

En ting som ingen har nevnt men som i hvert fall irriterer meg er den helsikens grønnfargen de bruker på alle linker (akamdelen og akamskinnet). Det er rett og slett for lite kontrast mellom grønnfargen og den hvite bakgrunnen, noe som igjen gjør forumet mindre oversiktlig.

Noen burde gitt utviklerne en rask innføring i fargebruk knyttet til applikasjoner og nettsider.

Lenke til kommentar

Hvordan virker de der "abboner på dette forumet"-knappene? Da forumet ble oppdatert så trykket jeg på en sånn for jeg tenkte det kanskje kunne brukes som et alternativ til siste-24t, men det var kronglete å finne fram til den oversikten langt inne i kontrollpanet. Også fikk jeg innboksen i mailen full av "nye svar i chattetråden"-meldinger. Jeg avsluttet abbonementet, men mailene kommer allikevel. Måtte sette opp en regel for å hoppe over innboksen og legge dem direkte til sletting. Hvordan får jeg bort de meldingene som sendes som mail?

Lenke til kommentar

Vi ser nå speilreflekskameraer der du kan bruke LCD-skjermen som søker. Men de fungerer fortsatt ikke helt som på kompaktkameraene. Hvorfor ikke? Vi tar en nærmere kikk.<a href='http://akam.no/guide/speilrefleks/aa_bruke_skjermen_som_soker/40597' target='_blank'>Les mer.</a>

Er denne annonserte tråden (med tilhørende artikkel) i speilrefleks enda like aktuell som den var i juni 2007?

Lenke til kommentar

Hvordan virker de der "abboner på dette forumet"-knappene? Da forumet ble oppdatert så trykket jeg på en sånn for jeg tenkte det kanskje kunne brukes som et alternativ til siste-24t, men det var kronglete å finne fram til den oversikten langt inne i kontrollpanet. Også fikk jeg innboksen i mailen full av "nye svar i chattetråden"-meldinger. Jeg avsluttet abbonementet, men mailene kommer allikevel. Måtte sette opp en regel for å hoppe over innboksen og legge dem direkte til sletting. Hvordan får jeg bort de meldingene som sendes som mail?

Om alle abonnement er fjerna frå kontrollpanelet, legg inn feilrapport i trackeren.
Lenke til kommentar

For oss som er vant til å bruke "Siste 24 timer" filtrert på Akams del, så er denne utgaven bortimot ubrukelig.

 

Og cookie problematikken gjør det jo ikke noe mindre slitsomt. Jeg er innom 4-5 maskiner i løpet av en dag.

Det er akkurat slik jeg bruker forumet også. Siste 24 timer - fra 4 forskjellige enheter. Jeg klikker nesten aldri direkte inn på et underforum.

Lenke til kommentar

Eg har funne eit Olympus OM10 på loftet og har veldig lyst å prøva dette, men eg veit ikkje kva film eg skal ha.

 

Kamera er etter det eg har forstått 35mm. Eg har leita litt rundt på http://www.fotoimport.com/shop/ og http://www.fomafoto.no/ , men eg forstår ærleg talt ikkje noko anna enn ASA-verdien.

 

Hjelp!

Du kan jo prøve en slik en. Eller en slik en, ettersom det er vinter og litt mørkt enda.

Lenke til kommentar

BenQ har fyrt opp bullshit-generatoren sin for å få folk til å tro at 16:9 er bedre enn 16:10 på pc-skjermer:

 

* 16:9 perfectly displays Full HD.

* 16:10 stretches or distorts images to meet Full HD signal.

* 16:9 allows you to enjoy the entire image.

* 16:10 creates visual interference with the black bars.

 

Så enkelt er det altså? Hentet fra produktbeskrivelsen til en 24" pc-skjerm. Lista gjelder vel hovedsaklig kun ved visning av film, hvem i all verden kjøper en 24" pc-skjerm primært til å se film?

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...