Nautica Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Stativet mutt har begynt å ruste Hva er et rimelig karbon alternativ? Finnes det til under 2000,-? Må være hode med.. Blir vel for lite cash.. Jeg har dette Velbon stativet i riktige prissegmentet. Ikke det grommeste hode,men gjør jobben. Lagde en post den gangen jeg kjøpte stativet. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Fotografering av en helt vanlig solnedgang i Hangzhou, Kina. Trenger i alle ikke å være flau over å drasse med seg mye utstyr... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Da ble jeg den heldige eieren av en nikon EM + winder + defekt blits + 50mm F/1.8 series E for den nette sum av 580,- inkludert frakt. Ikke det mest avanserte kameraet i verden, men var så billig at jeg bare måtte slå til ^^ Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Da ble jeg den heldige eieren av en nikon EM + winder + defekt blits + 50mm F/1.8 series E for den nette sum av 580,- inkludert frakt. Ikke det mest avanserte kameraet i verden, men var så billig at jeg bare måtte slå til ^^ Bare 50mm er vel verdt det. Nå kjenner jeg ikke nikons benevning av objektiver så jeg vet ikke hva series E betyr. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 series E kjennetegner nikon sine eldre objektiver som var små, lette og billige. Perfekt for ett hus som EM. Ikke beste byggekvaliteten, men den optiske kvaliteten skal være rimelig god. Vi får se Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Stativet mutt har begynt å ruste Hva er et rimelig karbon alternativ? Finnes det til under 2000,-? Må være hode med.. Blir vel for lite cash.. Jeg har dette Velbon stativet i riktige prissegmentet. Ikke det grommeste hode,men gjør jobben. Lagde en post den gangen jeg kjøpte stativet. Takk! Jeg har jo Velbon 600r som fungerer greit. Men, selve festeplata er ikke festet flatt slik at man må oppveie dette med å justere på føttene for å få kameraet rett. I tillegg er beinene veldig ustød når de er fullt utslåtte. Hvordan fungerer denne velbonen med føttene slått ut? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) NASA har bestilt 11 D3s og 14-24/2.8: http://nikon.no/no_NO/news_room/news_releases_main.page?Period=&Quarter=0&SY=0&ID=templatedata%5Cno_NO%5Cnews_article%5Cdata%5CNO_1002_nasa Spent på om de finner noe morsomt å ta bilde av... Endret 22. februar 2010 av Anew Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 NASA har bestilt 11 D3s og 14-24/2.8: ..Men finnes det noen bedre løsning for (ultra-)vidvinkelzoom, uansett system, og for den del format? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Takk! Jeg har jo Velbon 600r som fungerer greit. Men, selve festeplata er ikke festet flatt slik at man må oppveie dette med å justere på føttene for å få kameraet rett. I tillegg er beinene veldig ustød når de er fullt utslåtte. Hvordan fungerer denne velbonen med føttene slått ut? Når du sier fullt utslått mener du da at beina skal være lengst mulig fra hverandre så man får kameraet så nært bakken som mulig ? Så lenge du ikke samtidlig drar ut teleskopleddene er det veldig stødig på fullt utspreding,du kan justere beina i tre posisjoner og teleskopbeina kan justeres individuelt.Som et stativ synes jeg det er stødig men du må også ta i betraktning at dette er et veldig lett stativ og behovet for ballast kan være en nødvendighet på vindfulle plasser. Det eneste som kan være litt knotete er ved bruk av større/tyngre objektiver og finjustering av hodet,man må dra til skruen litt ekstra og da kan man forandre utsnittet. Har du justert hodet etter vatrene vil kameraet være i vater og du kan fysisk etterstramme hurtigplaten på hodet. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Bingofoto er konkurs - buuu. (Nåja, de hadde mye jall på hyllene!!) Men - fikk kjøpt meg en XL fullfoto Crumplerbag for en billig penge! Yaaay! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Nå har jeg snart slitt ut F5 knotten,finnes jo overhode ingen oppdatering her lengere,hver gang jeg gå inn og ut av tråder må man jo oppdatere på nytt. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) NASA har bestilt 11 D3s og 14-24/2.8: ..Men finnes det noen bedre løsning for (ultra-)vidvinkelzoom, uansett system, og for den del format? Tipper det finnes en del sykt til 35-mm film (altså bevegelig film, ikke 135-format) fra Arri, Cooke og den gjengen der. Vet det er en Arri-Zeiss 8mm iallefall. Edit: 8mm blir vel enda litt videre enn 14mm på FF, tviler ikke på at man finner noe som er tilvsarende, men zoom får man vel neppe though. Endret 22. februar 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Nå har jeg snart slitt ut F5 knotten,finnes jo overhode ingen oppdatering her lengere,hver gang jeg gå inn og ut av tråder må man jo oppdatere på nytt. Du må nok gå over forumet og fikse det skikkelig du, ref. signaturen din Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 [quote name='Ingardj' date='22. februar 2010 - 21:26' timestamp='1266870373' Takk! Jeg har jo Velbon 600r som fungerer greit. Men, selve festeplata er ikke festet flatt slik at man må oppveie dette med å justere på føttene for å få kameraet rett. I tillegg er beinene veldig ustød når de er fullt utslåtte. Hvordan fungerer denne velbonen med føttene slått ut? Don't be cheap. Kjøp Manfrotto eller Gitzo. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Don't be cheap. Kjøp Manfrotto eller Gitzo. Jeg har inntrykk av at Feisol gir mye for penga, Benro er heller ikke så ille. Jeg er fornøyd med mitt Benro. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 (endret) Faktisk burde jeg prøvd stativer i butikken. Viktig at det ikke gynger lenge etter man har funnet hva man vil ta bilde av.. Nautica: Mener at føttene er helt dratt ut. Endret 22. februar 2010 av Ingardj Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Grattis med OL-gull Pølsa. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Grattis med OL-gull Pølsa. Det ble pølsefest idag Lenke til kommentar
ventle Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 NASA har bestilt 11 D3s og 14-24/2.8: ..Men finnes det noen bedre løsning for (ultra-)vidvinkelzoom, uansett system, og for den del format? Med den nye Sigma 8-16mm burde det være muligheter? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 En fordel (eller ulempe) med at jeg ikke kan sile 24 timers view lenger, er at jeg ser hva som opptar folk i de andre delene av diskusjon.no. Denne karen f.eks. ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå