Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da ble jeg den heldige eieren av en nikon EM + winder + defekt blits + 50mm F/1.8 series E for den nette sum av 580,- inkludert frakt.

Ikke det mest avanserte kameraet i verden, men var så billig at jeg bare måtte slå til ^^

 

Bare 50mm er vel verdt det. Nå kjenner jeg ikke nikons benevning av objektiver så jeg vet ikke hva series E betyr.

Lenke til kommentar

Stativet mutt har begynt å ruste :(

 

Hva er et rimelig karbon alternativ? Finnes det til under 2000,-? Må være hode med.. Blir vel for lite cash..

 

Jeg har dette Velbon stativet i riktige prissegmentet.

 

Ikke det grommeste hode,men gjør jobben.

Lagde en post den gangen jeg kjøpte stativet.

Takk! Jeg har jo Velbon 600r som fungerer greit. Men, selve festeplata er ikke festet flatt slik at man må oppveie dette med å justere på føttene for å få kameraet rett.

 

I tillegg er beinene veldig ustød når de er fullt utslåtte. Hvordan fungerer denne velbonen med føttene slått ut?

Lenke til kommentar

 

Takk! Jeg har jo Velbon 600r som fungerer greit. Men, selve festeplata er ikke festet flatt slik at man må oppveie dette med å justere på føttene for å få kameraet rett.

 

I tillegg er beinene veldig ustød når de er fullt utslåtte. Hvordan fungerer denne velbonen med føttene slått ut?

 

Når du sier fullt utslått mener du da at beina skal være lengst mulig fra hverandre så man får kameraet så nært bakken som mulig ?

Så lenge du ikke samtidlig drar ut teleskopleddene er det veldig stødig på fullt utspreding,du kan justere beina i tre posisjoner og teleskopbeina kan justeres individuelt.Som et stativ synes jeg det er stødig men du må også ta i betraktning at dette er et veldig lett stativ og behovet for ballast kan være en nødvendighet på vindfulle plasser.

Det eneste som kan være litt knotete er ved bruk av større/tyngre objektiver og finjustering av hodet,man må dra til skruen litt ekstra og da kan man forandre utsnittet.

Har du justert hodet etter vatrene vil kameraet være i vater og du kan fysisk etterstramme hurtigplaten på hodet.

Lenke til kommentar

NASA har bestilt 11 D3s og 14-24/2.8:

..Men finnes det noen bedre løsning for (ultra-)vidvinkelzoom, uansett system, og for den del format? :dribble::love:

Tipper det finnes en del sykt til 35-mm film (altså bevegelig film, ikke 135-format) fra Arri, Cooke og den gjengen der. :p

 

Vet det er en Arri-Zeiss 8mm iallefall. Edit: 8mm blir vel enda litt videre enn 14mm på FF, tviler ikke på at man finner noe som er tilvsarende, men zoom får man vel neppe though. :p

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

[quote name='Ingardj' date='22. februar 2010 - 21:26' timestamp='1266870373'

Takk! Jeg har jo Velbon 600r som fungerer greit. Men, selve festeplata er ikke festet flatt slik at man må oppveie dette med å justere på føttene for å få kameraet rett.

 

I tillegg er beinene veldig ustød når de er fullt utslåtte. Hvordan fungerer denne velbonen med føttene slått ut?

 

Don't be cheap. Kjøp Manfrotto eller Gitzo. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...