Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk omsider nytt adapter til mitt 55 år gamle Zuiko 42mm f/1.2 for Pen etter at alt gikk i gulvet lille juleaften. Kameraet ble fikset, objektivet lot seg ikke lenger blende ned og kunne ikke fikses, i hvertfall ikke av Olympus, og adapteret var det svakeste leddet.

 

Jeg har vært spent en stund nå, på om det var mer med objektivet enn at det alltid er vid åpent, men det ser ut til å være like godt ellers. Temmelig begrenset bruksområde, men det det kan, det kan det godt :fun:

Lenke til kommentar

Savne hurtigfanene på toppen,tar jo halve kvelden og finne prisguiden.

Prøv å bytt skin til eit av Akam-skina. Det gjer du via nedtrekksmenyen heilt nederst til venstre på sida.

 

Der ja,takker :thumbup:

 

Edit:da gjenstår det og få åpnet linker i ny tab,har firefox og huket av for den opsjonen.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Savne hurtigfanene på toppen,tar jo halve kvelden og finne prisguiden.

Prøv å bytt skin til eit av Akam-skina. Det gjer du via nedtrekksmenyen heilt nederst til venstre på sida.

 

Der ja,takker :thumbup:

 

Der fant jeg den også ja.

 

edit: Fantastisk norsk innsats i Vancouver i dag. Gratulerer Aksel og Marit. Synd for Størmer-Steira som fikk nok en sur fjerdeplass.

 

edit2: Forsvant avatar og signatur i oppgraderingen? Er det noen mulighet for å få den tilbake, eller må jeg laste opp bildet på nytt og lage signaturen på nytt?

Endret av Panerai
Lenke til kommentar

Syns kanskje vi er alt for flinkt til å premiere og snakke om flinkisbilder uten innhold, og alt for lite flinke til å verdsette virkelig orginalitet.

Virkelig originalitet er fryktelig uvant... :ohmy:

Jada. Og jeg skal ikke påberope meg så mye orginalitet.

 

Poenget mitt (og trolig til artikkelforfatteren) er at det er litt underlig at halvdyktige etterliginger av orginalitet får såpass med oppmerksomhet, mens folk som prøver å skape noe eget, men kanskje ikke lykkes helt ut nærmest blir ignorert.

 

Ok nok surmagethet fra undertegnede. Jeg er sikkert bare negativ fordi ryggen min fortsatt murrer, og er utålmodig med å bli meg selv igjen.

Lenke til kommentar

Raskt spørsmål til dere som ikke bare har sett lyset, men også veit hvordan å bruke det.

 

Hvordan sette lys som virker slankende?

 

Har to store paraplyer (kombinert shoot through og reflekterende) pluss et par reflektorer (en stor og en liten) til rådighet. Går å venter på litteratur om lys, men er utålmodig med å komme igang med egne eksperimenter.

 

Er redd for å ta motet fra modellen som jeg har nærmest hvis jeg tabber meg på det der. Vekt er et følsomt tema.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Syns kanskje vi er alt for flinkt til å premiere og snakke om flinkisbilder uten innhold, og alt for lite flinke til å verdsette virkelig orginalitet.

Virkelig originalitet er fryktelig uvant... :ohmy:

Jada. Og jeg skal ikke påberope meg så mye orginalitet.

Jeg var enig med det jeg :yes: Men, det ER vanskelig å se at noe originalt er bra. Vi er vanedyr, og flokkdyr, så ikke bare er det det å se at noe uvant er bra som er vanskelig, men også usikkerheten om hva de andre vil si.

 

Det er vanskelig å være menneske. :D

Lenke til kommentar

Hvis de bare kan fikse de funksjonene som ikke funker, bl. annet siste 24 timer, og at "ny post" ikonet kommer når det ikke er noen nye poster i en tråd, så blir jeg fornøyd. Ikke like fornøyd som jeg hadde vært om de bare hadde beholdt det gamle designet, men ca akkurat passe fornøyd :)

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Nå som jeg nettopp har fått et nytt objektiv i hus, har jeg begynt å tenke på tilbehør som ekstra minnekort, batteri og slike ting og da lurer jeg på: Disse minnebrikkene er mer enn rask nok for E-520?

 

Jeg tar ikke akkurat noe særlig serie, men hvis det skulle falle meg inn så blir vel ikke disse noe flaskehals? Og hvor pålitelig er de ellers?

Lenke til kommentar

E-520 er jo ikke akkurat det mest krevende kameraet når det kommer til hastighet, så de vil nok duge. Derimot så anbefaler "de fleste" lexar eller sandisk, de er kjent for å ha god kvalitet og levetid.

 

Takker for raskt svar!

 

Neida, jeg vet jo at det er forholdsvis tregt kamera på serie, men er mer bekymret for kvalitet og "reliability", så hvis noen har erfaringer med disse, så er dere velkommen til å dele de... :p

Lenke til kommentar

SanDisk og Lexar er det som gjelder. Har bare god erfaring med de. Kingston er gode på minnebrikker til PC-en; men CF og SD kortene har fått en blandet mottagelse. Apacer bør du holde deg unna; Jeg har også et kort fra Transcend som er helt OK; men andre advarer mot det (om de selv har testet det, det er uvisst).

 

Husk å formatere kortet i kamera, ikke på PC-en.

Lenke til kommentar

E-520 er jo ikke akkurat det mest krevende kameraet når det kommer til hastighet, så de vil nok duge. Derimot så anbefaler "de fleste" lexar eller sandisk, de er kjent for å ha god kvalitet og levetid.

 

Takker for raskt svar!

 

Neida, jeg vet jo at det er forholdsvis tregt kamera på serie, men er mer bekymret for kvalitet og "reliability", så hvis noen har erfaringer med disse, så er dere velkommen til å dele de... :p

 

Vi bruker nevnte kortene i jobbsammenheng,1gb rimelige CF-kort for å oppgradere softvare i navigasjonsutstyr.

Stort sett funker de,men enkelte kort oppfører seg merkelige.

Enten så tar de ikke i mot informasjon eller så gi de ikke fra seg informasjon,etter gjentakende forskjøk pleier det å gå.

 

Til og lagre bilder ville jeg ikke la prisen være avgjørende på om bildeminnene skal være der eller ikke..

 

 

Edit:Kingston er nevnte kort.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Vi bruker nevnte kortene i jobbsammenheng,1gb rimelige CF-kort for å oppgradere softvare i navigasjonsutstyr.

Stort sett funker de,men enkelte kort oppfører seg merkelige.

Enten så tar de ikke i mot informasjon eller så gi de ikke fra seg informasjon,etter gjentakende forskjøk pleier det å gå.

 

Til og lagre bilder ville jeg ikke la prisen være avgjørende på om bildeminnene skal være der eller ikke..

Kingston, Lexar eller SanDisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...