Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grense i minibank er 5k om jeg ikke husker feil, og 3 i butikk, men i bank kan man ta ut så mye man vil.

Kommer litt ann på. Jeg dro kortet for 15k for et par år siden, når jeg hentet PC-en min. Har DNB, men tror grensen er lavere nå.

 

Du får ta ut pengene i banken og gå til postkontoret med en del cash. Koster visstnok under 20k...

Lenke til kommentar
Tror du kommer til å gråte deg i søvn langt utover høsten hvis du selger D200...

 

Til og med når jeg har D300?

 

Skulle gjerne hatt en 300mm eller kanskje enda litt idag. Traff på et par canada eller grågjess og eit par med Tjeld. Fikk lov å komme ganske nært, men 85mm som lengste var håplaust.

 

Eller?

 

Er ganske stor forskjell på kanadagjess og grågjess.

 

Hvorfor får jeg feil med antall åpningstagger, når jeg kun qouter noen andre?

Lenke til kommentar
Er det ikke en grense på uttak du kan gjøre med ungdomskort som sagt? Hvilken bank har du?

Don't know, men brukte ikke "ungdomskort".

 

Snakker vi postoppkrav på 30k?

:roll:

 

Grense i minibank er 5k om jeg ikke husker feil, og 3 i butikk, men i bank kan man ta ut så mye man vil.

Er vel ikke slik med alle kort?

 

Du vil aldri motta 300mm-eren. aldri

:ph34r:

Nei, det vet man jo aldri.. For alt JEG vet kan det ligge en gigantisk murstein eller to i pakken.. :ermm:

 

Du får ta ut pengene i banken og gå til postkontoret med en del cash. Koster visstnok under 20k...

Prøver igjen i morgen med et annet kort. Funker det ikke da - får jeg ta ut cash ja...

 

Skulle gjerne hatt en 300mm eller kanskje enda litt idag. Traff på et par canada eller grågjess og eit par med Tjeld. Fikk lov å komme ganske nært, men 85mm som lengste var håplaust.

Hehe.. Kjenner også en fugleinteressert som har 85mm som lengste brennvidde.

 

Neida, 300/2.8 og 1.4 + 2x konverter skal bli kos. 600/5.6 er noe jeg har drømt om lenge, spesielt med den optiske kvaliteten jeg får ved bruk av den aktuelle kombinasjonen. ;)

Lenke til kommentar

Heilt sant Mr.Olsen, likevel ei stund sidan sist eg holdt på med artsbestemmelse. Det var forresten Canadagjess, etter en kjapp sjekk. Ettersom eg ikkje er så veldig interessert i fuglefoto, så er det berre i forbindelse med jakt eg har tenkt over type gjess, men det er nokre år sidan sist.

 

Greit å vere ute å ta bilder i regnet var det også, men savnet at skikkelig tryggheit i forhold til spesielt optikken og værtetting var merkbar.

Lenke til kommentar
Så utrolig praktisk å ikke måtte bytte objektiv for hver 20 meter man går.

Hvorfor måtte du bytte hver 20 meter før? Vil det si at du bytter kamera hver 20 meter du går nå?

 

Ett hus og ett objektiv er tingen, vet dere! ;)

 

Jeg har begynt å gå fototurene mine med 2 hus rundt nakken. Utrolig praktisk. Også veldig fint med 2 hus på fotballkamper.

Lenke til kommentar

Til deg som har mistet Lightroom-dataene:

Det bør være fullt mulig å redde dem. Enten med systemgjenoppretting dersom dette er aktivert på partisjonen Lightroom-dataene ligger på. Eller ved å kjøre et filgjenopprettingsprogram. Dersom du har en del ledig plass på harddisken, er sannsynligheten for at fila fortsatt er der, veldig stor. Den er evt. bare ikke synlig for operativsystemet - men den er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...